Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jak na Euro 2016. Cestu na turnaj jsme vyzkoušeli s předstihem

  9:09aktualizováno  9:09
Chystáte se na cestu na fotbalové Mistrovství Evropy po vlastní ose a tápete, kterou cestou se vydat? Podívejte se na užitečné postřehy z cesty reportéra magazínu Víkend MF DNES do nejvzdálenějších měst, kde bude hrát česká reprezentace.

Redaktor MF DNES se vydal do měst, kde bude hrát česká fotbalová reprezentace. | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

Praha - Toulouse (přes Německo)

Celou cestu prakticky nemusíte sjet z dálnice. Podél trasy je vyhovující množství odpočívadel, případně motelů s cenou těsně pod 50 eur za noc. Na odpočívadlech najdete toalety zdarma stejně jako u čerpacích stanic ve Francii, v Německu se za WC na benzinkách platí 50 centů.

Zejména v Německu, ale i ve Francii jsou časté dopravní zácpy. Pozor, ve Francii číhá spousta radarů, které hlídají povolené maximum 130 km/h (na německých dálnicích je rychlost až na výjimky neomezená). Celodenní svícení je doporučené, ale prakticky nikdo nesvítí. Sjezdy z dálnic ve Francii značí výraz Sortie, centrum = Centre Ville.
Najeto:
1 635 km
Čistá doba jízdy: 19 hodin
Popis cesty: po D5 na Rozvadov - 270 km po A6 - 48 km po A81 na Stuttgart - 52 km po A8 - 162 km po A5 na Basilej - 370 km po A36 (Mylhúzy, Lyon) - 125 km po A89 - 20 km po A71 - 160 km po A89 na Bordeaux - 175 km po A20 na Toulouse - 33 km po A62 do Toulouse

Průjezdní body: Rozvadov - Norimberk - Heidelberg - Karlsruhe - Freiburg - Mylhúzy -Besançon - Lyon - Clermont Ferrand - Cahors
Poplatky za dálnici: ve Francii 79 eur na mýtném, v Německu zdarma

Mapa míst, ve kterých bude hrát česká reprezentace fotbalové Mistrovství Evropy...

Toulouse - Saint-Étienne

Přímá trasa: 416 km, 5 hodin cesty
Skutečně najeto: (včetně zajížděk do Carcassonne, na pláž u Narbonne a Avignonu čili bodů, které se na trase nabízejí k výletům): 631 km
Popis cesty:
z Toulouse po A61 do Carcassonne a Narbonne - následně po A9 do Avignonu - odtud 198 km po A7 na Saint-Étienne a posledních 38 km po A47
Mýtné: 36,30 eura

Saint-Étienne - Praha

(přes Švýcarsko, Rakousko a Německo)
Najeto: 1 216 km
Doba čisté jízdy: 12,5 hodiny
Popis cesty: 36 km po N488 na Lyon - 194 km po A41 na Ženevu - 284 km po A1 - 20 km po A14 - 196 km po A96 na Mnichov - 47 km po A9 - 128 km po A93 - 33 km po A6 - z Rozvadova po D5 do Prahy
Průjezdní body:
Lyon - Ženeva - Lausanne - Bern - Curych - Winterthur - Bregenz - Mnichov - Řezno - Rozvadov
Poplatky za dálnici: ve Francii 21,70 eura na mýtném, švýcarská roční známka (jiná neexistuje) stojí 38,50 eura, rakouská desetidenní známka 8,80 eura

Může se hodit

auto

Pořiďte si na cestu na Euro 2016 nové auto. Nabídku nových i ojetých aut a motocyklů naleznete na Automodul.cz

Švýcarsko i Rakousko lze samozřejmě objet a pokračovat až do Německa po území Francie, nicméně tam budete platit další mýtné. Trasu přes Švýcarsko stojí za to zvolit i s ohledem na působivé zastávky během dlouhé cesty (Lausanne, Bern, Curych). Pozor na přísné dopravní předpisy – dálniční limit je 120 km/h a prakticky neexistuje tolerance, překročení už o 2 km/h vyjde na 20 CHF.

Pokud plánujete kromě fotbalu i výlety do okolí, podívejte se naše cestovatelské tipy z míst, kde se koná Euro 2016.

Autor:




Nejčtenější

Kamera do auta
Kamera v autě je dobrý pomocník, ale není všemocná. Hrozí i pokuta

Máte v autě kameru a viníka nehody na záznamu? Vyřízení pojistné události bude jednodušší. Pozor však, jak s nahrávkou naložíte. Snadno se totiž může stát, že...  celý článek

Opel Astra Sports Tourer
Opel se brání obvinění z manipulace s prodejními čísly

Němci se diví něčemu, co je v Česku běžnou praxí. Opel čelí v Německu tlaku kvůli tomu, že pro dosažení vyššího tržního podílu zahrnoval do svých prodejních...  celý článek

František Šťastný na Grand Prix Československa v roce 1958
Lepšího závodníka Česko nemělo. Frantovi Šťastnému by bylo devadesát

V listopadu letošního roku uplyne 90 let od narození českého motocyklového závodníka století, Františka Šťastného. Pamětníci a motorističtí fanoušci si však...  celý článek

Příhradový rám z kulatých trubek a šikmo uložený zadní tlumič. Poznáváte...
Italský frajer padne skvěle do ruky. Malý Monster se Ducati povedl

Označení Monster je dnes již neodmyslitelně spjato se značkou Ducati, která je domovem v italské Bologni. Motorky s tímhle jménem reprezentují vždy porci...  celý článek

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Trable na dovolené? Návod, co dělat při bouračce nebo nehodě

Tisíce Čechů vyrážejí v létě autem na dovolenou. Přinášíme pár užitečných rad, jak se zachovat, když dovolenou překazí krádež auta, zavazadel a cenností či...  celý článek

Opel Astra Sports Tourer
Opel se brání obvinění z manipulace s prodejními čísly

Němci se diví něčemu, co je v Česku běžnou praxí. Opel čelí v Německu tlaku kvůli tomu, že pro dosažení vyššího tržního podílu zahrnoval do svých prodejních...  celý článek

Unikátní vozítko PodRide
Auto, nebo kolo? Šlapací elektromobil je obojí

Má čtyři kola a elektromotor, ale šlape se na něm. Vozítko PodRide se pohybuje někde mezi autem a kolem. Vynalezl jej Švéd Mikael Kjellman a do světa by jej...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.