Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jak na Euro 2016. Cestu na turnaj jsme vyzkoušeli s předstihem

  9:09aktualizováno  9:09
Chystáte se na cestu na fotbalové Mistrovství Evropy po vlastní ose a tápete, kterou cestou se vydat? Podívejte se na užitečné postřehy z cesty reportéra magazínu Víkend MF DNES do nejvzdálenějších měst, kde bude hrát česká reprezentace.

Redaktor MF DNES se vydal do měst, kde bude hrát česká fotbalová reprezentace. | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

Praha - Toulouse (přes Německo)

Celou cestu prakticky nemusíte sjet z dálnice. Podél trasy je vyhovující množství odpočívadel, případně motelů s cenou těsně pod 50 eur za noc. Na odpočívadlech najdete toalety zdarma stejně jako u čerpacích stanic ve Francii, v Německu se za WC na benzinkách platí 50 centů.

Zejména v Německu, ale i ve Francii jsou časté dopravní zácpy. Pozor, ve Francii číhá spousta radarů, které hlídají povolené maximum 130 km/h (na německých dálnicích je rychlost až na výjimky neomezená). Celodenní svícení je doporučené, ale prakticky nikdo nesvítí. Sjezdy z dálnic ve Francii značí výraz Sortie, centrum = Centre Ville.
Najeto:
1 635 km
Čistá doba jízdy: 19 hodin
Popis cesty: po D5 na Rozvadov - 270 km po A6 - 48 km po A81 na Stuttgart - 52 km po A8 - 162 km po A5 na Basilej - 370 km po A36 (Mylhúzy, Lyon) - 125 km po A89 - 20 km po A71 - 160 km po A89 na Bordeaux - 175 km po A20 na Toulouse - 33 km po A62 do Toulouse

Průjezdní body: Rozvadov - Norimberk - Heidelberg - Karlsruhe - Freiburg - Mylhúzy -Besançon - Lyon - Clermont Ferrand - Cahors
Poplatky za dálnici: ve Francii 79 eur na mýtném, v Německu zdarma

Mapa míst, ve kterých bude hrát česká reprezentace fotbalové Mistrovství Evropy...

Toulouse - Saint-Étienne

Přímá trasa: 416 km, 5 hodin cesty
Skutečně najeto: (včetně zajížděk do Carcassonne, na pláž u Narbonne a Avignonu čili bodů, které se na trase nabízejí k výletům): 631 km
Popis cesty:
z Toulouse po A61 do Carcassonne a Narbonne - následně po A9 do Avignonu - odtud 198 km po A7 na Saint-Étienne a posledních 38 km po A47
Mýtné: 36,30 eura

Saint-Étienne - Praha

(přes Švýcarsko, Rakousko a Německo)
Najeto: 1 216 km
Doba čisté jízdy: 12,5 hodiny
Popis cesty: 36 km po N488 na Lyon - 194 km po A41 na Ženevu - 284 km po A1 - 20 km po A14 - 196 km po A96 na Mnichov - 47 km po A9 - 128 km po A93 - 33 km po A6 - z Rozvadova po D5 do Prahy
Průjezdní body:
Lyon - Ženeva - Lausanne - Bern - Curych - Winterthur - Bregenz - Mnichov - Řezno - Rozvadov
Poplatky za dálnici: ve Francii 21,70 eura na mýtném, švýcarská roční známka (jiná neexistuje) stojí 38,50 eura, rakouská desetidenní známka 8,80 eura

Může se hodit

auto

Pořiďte si na cestu na Euro 2016 nové auto. Nabídku nových i ojetých aut a motocyklů naleznete na Automodul.cz

Švýcarsko i Rakousko lze samozřejmě objet a pokračovat až do Německa po území Francie, nicméně tam budete platit další mýtné. Trasu přes Švýcarsko stojí za to zvolit i s ohledem na působivé zastávky během dlouhé cesty (Lausanne, Bern, Curych). Pozor na přísné dopravní předpisy – dálniční limit je 120 km/h a prakticky neexistuje tolerance, překročení už o 2 km/h vyjde na 20 CHF.

Pokud plánujete kromě fotbalu i výlety do okolí, podívejte se naše cestovatelské tipy z míst, kde se koná Euro 2016.

Autor:


Témata: Mýto, Radar


Nejčtenější

crashtest
VIDEO: Unikátní crashtest, Porsche 911 na cimprcampr

Oranžové porsche se rozjede v laboratoři proti deformovatelné překážce - inženýři německého autoklubu ADAC pracují na dalším ze svých crashtestů. Světla svítí,...  celý článek

Tuningový sraz v Teplicích
Od června začínají pokuty za úpravy aut, servis je musí majiteli hlásit

Od června vstoupí v platnost novela zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích. Její součástí je povinnost autoservisů oznámit majiteli při...  celý článek

Škoda Karoq
Kolik bude stát Škoda Karoq? Odborníci tipují 450 tisíc korun a více

Škoda Karoq dostane český ceník v posledním červnovém týdnu. První spekulace od zasvěcených odborníků z oboru se pohybují mezi 450 až 500 tisíci za základní...  celý článek

Audi A5 Sportback
Audi A5 Sportback je pro manažery, kterým nechtějí koupit sporťák

Audi A5 je ideální volbou pro manažera, který chce něco víc než „obyčejnou“ limuzínu. Sporťák mu ve firmě neprojde, ale chce něco, co aspoň sportovně vypadá a...  celý článek

Walter de Silva
Číňané skupují evropské mozky. Teď mají kapitální úlovek

V Evropě jde do tuhého: nejsou lidi a nejen ve výrobě. V autoprůmyslu začíná být situace kritická, po každém, kdo vypadá, že by ho lepší podmínky dokázaly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.