Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Cestování se zvířaty po Evropě

  13:07aktualizováno  13:07
Vstup do Evropské unie by měl usnadnit i cestování s domácími mazlíčky. Dlouhá karanténa a složitá administrativa nyní mnoho majitelů psů a koček nutí své čtyřnohé kamarády nechávat u ochotných příbuzných a známých. V horším případně nezbývá než využít služeb zvířecích hotelů a útulků.

Zásadní změna však přijde až s příchodem letních prázdnin. Od 1. července bude pro cestování do většiny států EU majitelům psů, koček a fretek starších tří měsíců stačit takzvaný evropský pas s potvrzením o vakcinaci proti vzteklině.

Jediným problémem je, že dosud není jasné, kdo bude pasy vydávat. "Ministerstvo zemědělství by o tom mělo rozhodnout během několika týdnů," uvedl Milan Sehnal ze státní veterinární správy.

Podle všeho však "zvířecí" pasy bude možné za několik stovek korun získat v každé veterinární ordinaci. Pro cestování bude třeba i tetování zvířete, případně mikročip implantovaný pod kůží, jenž slouží k přesné identifikaci zvířete.

Psi navíc musí být očkováni i proti psince. Jako všude, i zde je nutno počítat s výjimkami. Například ohledně dovozu zvířat tradičně problematická Velká Británie na své území vpustí pouze zvíře s mikročipem, stejně jako Švédsko a Irsko.

Tyto státy navíc budou požadovat i provedení revakcinace včetně důkazu, že očkování bylo úspěšné. O něco jednodušší to budou mít majitelé mláďat, kterým v době vycestování ještě nebyly tři měsíce.

Ta totiž mohou vycestovat bez vakcinace. Rovněž bez problémů mohou cestovat i ostatní domácí oblíbenci, jako jsou králíci, plazi či křečci, u nichž bude jasné, že nemohou přenášet vzteklinu.

Do členských států EU budou proto vpuštěni bez dokumentů nutných pro psy, kočky a fretky. I zde se však u některých států najdou jednotlivé výjimky, jejichž sjednocení by mělo být otázkou několika dalších let.

Autor:




Nejčtenější

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Další z rubriky

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.