Řidička v nesnázích, porucha

Řidička v nesnázích, porucha | foto: Profimedia.cz

Chcete dojet? Kupte si německé auto

Podle německého autoklubu ADAC jsou stejně jako v posledních třech letech nejspolehlivější vozy německých výrobců. Mezi škodovkami dopadá o něco lépe octavia, majitelé fabií potřebují asistenční zásah přímo na silnici častěji.

ADAC vyhodnotil 2,55 milionů zásahů svých žlutě zbarvených servisních aut z loňského roku u aut ve stáří do šesti let. Šest z osmi sledovaných kategorií vyhrály německé značky. Souboj mezi německými a japonskými automobily vyzněl ve prospěch značek jako BMW, Audi, Mercedes a Volkswagen potřetí v řadě.

popisek STATISTIKA
KOMPLETNI VÝSLEDKY ZDE 

Mezi malými auty kraluje žebříčku Mitsubishi Colt před Mini a již nevyráběným Audi A2. Škoda Fabia je z 27 sledovaných modelů na 19. místě. Podle autoklubu ADAC však častou pomoc potřebují tři nejhorší malá auta – Citroen C3, Hyundai Getz a Kia Picanto.

Nižší střední třídě kraluje trojlístek prémiových vozů BMW řady 1, Mercedes třídy B a Audi A3. Nejhorší je Fiat Stilo.

Škodu Octavia řadí ADAC do střední třídy aut, mladoboleslavskému vozu patří páté místo mezi 13 hodnocenými. Na první příčce je Audi A4, poslední je naopak Renault Laguna.

Německé vozy kralují také dalším žebříčkům. Nejlepším velkým autem je Audi A6, nejméně poruchovým sportovním vozem je Mercedes SLK a mezi auty SUV dopadlo nejlépe BMW X3.

Nejspolehlivějším rodinným autem má být Mitsubishi Space Star před Citroenem Picasso a Mazdou 5. Naopak poslední je v této části statistik Ford Focus C-Max.

ADAC sbírá údaje z výjezdů svých žlutých andělů už 30 let. Loni musel nejčastěji opravovat závady spojené s elektronikou a bateriemi. Následují poruchy zapalování a defektní motory.

V třicetileté historii jsou nejúspěšnějšími značkami Toyota, Mercedes a Audi. Naopak nejčastěji statistiky dopadly špatně pro fiaty, renaulty a opely. Vůbec nejúspěšnější značkou v historii hodnocení ADACu je japonská Toyota. Některý z vozů dnes největšího výrobce automobilů na světě se umístil na prvních příčkách celkem čtyřiatřicetkrát.

Jednoznačně nejčastějšími příčinami poruch na automobilech německých motoristů jsou vybitá baterie a další problémy s elektroinstalací. Ty zapříčinily nepojízdnost auta ve čtyřech z deseti případů. Dalšími častými poruchami jsou poškození zapalovacího zařízení (téměř 13 procent všech poruch), poruchy motoru (téměř osm procent) a dále pak problémy s koly a pneumatikami, zlobící vstřikovací zařízení a vadné topení či klimatizace.