Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Chcete slevu na auto? Nebojte se smlouvat

aktualizováno 
Pokud umíte smlouvat, máte šanci při koupi auta v Česku zaplatit méně než ti, kteří tiše přijmou cenu nabídnutou prodejcem. Ceník je vlastně jen orientační.

Cenové zvýhodnění jsme usmlouvali i na žhavou novinku, Toyotu Avensis. | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Přímá sleva 20 000, 4 500 nebo výbava auta za 15 000 a 9 000 korun zadarmo. Takové zvýhodnění nám nabídli v pražských autosalonech Škodovky, Hyundaie, Fordu a Toyoty, kde jsme předstírali zájem o koupi nového auta.

Ceník slouží jen k lepší orientaci

Může se hodit

Nové i ojeté automobily můžete koupit na www.automodul.cz

Že oficiální ceníky automobilek slouží jen k vytvoření představy, kolik tak asi automobil stojí, jsme pochopili hned po první návštěvě, která proběhla v autosalonu prodejce škodovek NH Car Strahov.

Námi vybraná Škoda Fabia 1.2 HTP s výkonem 44 kW ve výbavě Ambiente Plus by podle ceníku vyšla na 254 900 korun. Ve výbavě má klimatizaci, elektrické ovládání předních oken a dálkové centrální zamykání. "Tu vám dáme za 239 900 korun," začne při první zmínce o slevě prodejce Ivan Telecký, který navíc dodá, že auto má metalickou barvu, za niž se normálně připlácí osm a půl tisíce korun.

Jenže háček je v tom, že takové auto už je objednané do výroby, tudíž nemáme šanci si do vozu přiobjednat cokoliv dalšího. Třeba jinou barvu. Naše podivování nad výší slevy prodejce vysvětluje tím, že "tak to dneska prostě chodí".

Obvyklý zákazník shánějící nové auto podle něj obejde několik autosalonů v okolí a rovnou se ptá na slevu. "Je pak na každém prodejci, jak moc si může dovolit jít s cenou dolů," vysvětluje Telecký.

A co když bychom chtěli barvu, kterou nemají takzvaně na skladu? "Pak by cena byla určitě jiná, ale pořád nižší, než kolik vidíte v ceníku," dodává prodejce.

Víc už to nejde, skoro nic bychom nevydělali

Dalším vybraným autem byl fabii konkurující nový Hyundai i20, pro který jsme se vypravili do prodejny Auto Palace v Praze na Spořilově. Tady prodejce ke slevě tak vstřícný nebyl. Nejdřív vyjmenoval výhody typu pětiletá záruka, šest airbagů, palubní počítač, elektricky ovládaná přední okna nebo dálkové centrální zamykání. A řekl, na kolik by takové auto vyšlo – na 273 900 korun. O slevě ale nepadla ani zmínka.

Bylo to tedy na nás. "A levněji by to nešlo?" ptali jsme se. Odpovědí byla cifra 269 tisíc korun. "A míň už to určitě bohužel nejde," rychle uzavřel smlouvací proces prodejce Hyundaie. "Skoro nic bychom nevydělali."

Snížení ceny ne, přidám jen výbavu navíc

Jako další malé auto jsme zkusili koupit Forda Fiestu. Sice u stejné firmy, ale v jiné budově. Tady nám prodejce Zbyněk Vlček nabídl model za 270 tisíc korun, který má v rámci akční nabídky klimatizaci a prodlouženou záruku na tři roky zdarma. Ta je automaticky nabízena všem zákazníkům, kteří se na fiestu přijdou zeptat.

Když jsme zjišťovali možnost slevy, prodejce snížení ceny nekompromisně odmítl s tím, že už takhle jde o akční dotovaný model. Zadarmo nabídl bezpečnostní zařízení v podobě zamykání řadicí páky za sedm tisíc korun a koberečky za další dva. Celkem jsme tedy dostali zvýhodnění za devět tisíc korun.

Posledním "kupovaným" autem byla novinka střední třídy - Toyota Avensis s benzinovým motorem o objemu 1.8 litru. Když jsme s prodejcem vybrali konkrétní výbavu, barvu a dostali jsme se k ceně 679 900 korun, přišla řada na otázku, zda s výslednou částkou nejde něco udělat.

Nejdřív nabídl přihlášení vozu v hodnotě 800 korun. Když jsme dali najevo, že to opravdu nic velkého není, ochotně přihodil ještě metalickou barvu v ceně 15 tisíc korun zdarma. Taková nabídka se hodí prakticky každému zájemci o nový avensis. Bez příplatku je totiž v nabídce jen jediná barva – bílá.

Co jsme usmlouvali

Škoda Fabia
ceníková cena 254 900 Kč
přímá sleva 15 000 Kč

Hyundai i20
ceníková cena 273 900 Kč
přímá sleva 4 900 Kč

Ford Fiesta
ceníková cena 269 990 Kč
sleva ve výši 9 000 Kč prostřednictvím zámku převodovky a koberečků zdarma

Toyota Avensis
ceníková cena 679 900
metalická barva za 15 000 Kč zdarma






Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Tesla 3
Zadlužený miláček a jeho S3XY auta: Tesla 3 vyjíždí

Módní americká značka rozjíždí prodej lidového elektromobilu. Auto na baterky s dojezdem 500 kilometrů vyjde na milion. I tak si na Teslu 3 ten, kdo ji objedná...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.