Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: iDNES.cz

Chemie nahradí páté kolo jen těžko

  • 7
Německý autoklub ADAC zjistil, že sady na rychlou opravu defektů kol mají řadu nedostatků. Autoklub proto doporučuje raději využít náhradní kolo. Jako dobrou alternativu uvádí moderní pláště s technologií Run-Flat, které umožní při propíchnutí bezpečný dojezd do pneuservisu.

ADAC také chválí systém sledování tlaku v kolech přímo na palubní desce, který má k dispozici spolu s novým autem stále více řidičů. Při náhlém poklesu tlaku vzduchu následuje varování, díky čemuž se dá předejít nehodě.

Autoklub vyzkoušel 10 sad určených k rychlé opravě defektu bez výměny kola a tři spreje slibující stejný efekt.

Levnější spreje ADAC vůbec nedoporučuje kupovat. Zacelí jen nejmenší díry, problematické bývají návody k použití a při nízkých teplotách nefungují.

Lepší službu odvedou sady, jež tvoří přípravek k zacelení defektu a malý kompresor. ADAC však zjistil, že mezi sadami lze narazit na velké rozdíly.

Nejlépe dopadl výrobek Set Premium Seal Repair. Poradil si i s velkými dírami v pneumatice.

Přesto si ADAC myslí, že nic lepšího než páté rezervní kolo neexistuje. Všechny ostatní možnosti opravy stejně vyžadují pomalejší jízdu a následnou návštěvu v pneuservisu.


Témata: ADAC, oprava, technologie