Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Další americký drsňák odložil svaly. Nové camaro má dvoulitr s turbem

aktualizováno 
Chevrolet Camaro je americká legenda. Jeho šestá generace se zmenšila a nevyhnula se trendu downsizingu. Tedy snižování objemu a přeplňování v zájmu ekologie.

Chevrolet Camaro | foto: Chevrolet

První Chevrolet Camaro vyjel už v roce 1966. Letos Chevrolet po téměř 50 letech představil teprve šestou generaci tohoto legendárního modelu. Ta minulá byla přitom představena poměrně nedávno – po sedmileté pauze v roce 2009. Dlouhé životní cykly jsou tedy minulostí.

Fotogalerie

Nová generace není pouhým vylepšením. Novinka má podle výrobce 70 procent komponentů nových, v jiných vozech od General Motors nepoužitých. Využívá však koncernovou platformu Alpha, kterou už dostal Cadillac ATS.

Design navazuje na současnou generaci. Opět tu tedy máme klasický americký „muscle car“, kterému konkuruje zejména obdobný Ford Mustang. Vůz nevypadá jako žádné tintítko, kovové svaly dává najevo vysokým pontonem karoserie a poměrně malým zasklením.

Nové camaro je ve všech ohledech menší než předchůdce. Je kratší, užší i nižší. Přesto je to stále pořádný kus auta. S rozměry 4 784 x 1 897 x 1 348 milimetrů je nové camaro, zejména na evropské poměry, opravdu nepřehlédnutelné. Předchozí provedení bylo mohutnější (4 841 x 1 917 x 1 376 milimetrů).

O něco kratší je i rozvor, který má nyní 2 811 milimetrů. Předchůdce měl rozvor 2 852 milimetrů. Konstruktérům se podařilo díky většímu použití hliníku snížit hmotnost auta minimálně o 90 kilogramů. Předchozí generace vážila nemalých 1 700 kilogramů.

Může vás zajímat

Chevrolet Camaro Hot Wheels 2013

Chevrolet Camaro Hot Wheels 2013

Cena 1.176.000,-Kč včetně DPH

Více na Automodul.cz.

Jak velí současný trend, i novému camaru se nevyhnula „ekologizace“. Poprvé tak americká legenda dostala čtyřválec, a to s objemem jen dva litry. Samozřejmostí je přeplňování. Výkonový potenciál této pohonné jednotky není špatný (205 kW, 400 Nm), přesto pravověrný milovník americké klasiky sáhne asi po jiné motorizaci.

Dále v nabídce bude zcela nový vidlicový šestiválec s objemem 3,6 litru, který má výkon 250 kW a točivý moment 385 Nm. I tento motor vyhovuje ekologickým nárokům, jelikož disponuje v případě klidného provozu vypínáním dvou válců.

Pro opravdové labužníky naštěstí Chevrolet ponechal v nabídce i velkoobjemový osmiválec. Agregát s objemem 6,2 litru pochází ze sourozenecké corvetty a má výkon 339 kW a točivý moment vrcholí na 617 Nm. I tento motor je vybavený vypínáním válců.

Pro všechny pohonné jednotky je na výběr mezi šestistupňovou manuální převodovkou nebo osmistupňovou samočinnou. Samočinná převodovka Hydra-Matic nabízí možnost řazení páčkami pod volantem.

Kola jsou nejméně osmnáctipalcová, osmiválec SS má „dvacítky“. Model SS dostane na přání aktivní tlumiče Magnetic Ride Control. Jízdní režimy lze u nového camara vybírat z Snow/Ice, Tour, Sport a verze SS má i okruhový režim Track.

Parkovací brzda je nově elektronická a nové camaro bude mít za příplatek svítilny typu LED. Na výběr bude z 10 barev karoserie a z pěti barevných provedení interiéru. Tam si našly místo dva osmipalcové dotykové displeje.

Ve Spojených státech se začne nová generace camara prodávat ještě letos. V polovině příštího roku pak i v Evropě, a to přes to, že Chevrolet z evropských trhů odešel. Evropské provedení bude mít pozměněné parametry, které výrobce zveřejní až v době uvedení.

Autor:


Témata: Chevrolet


Nejčtenější

Sraz Volkswagenů Brouk na pražském Vítkově
Praha plná brouků. Legendární auta na srazu sprintovala i plavala Vltavou

Už pošestnácté patřila Praha nejslavnějšímu autu světa. Broučí sraz v modřanském Freestyle parku byl i přes nepřízeň počasí opět náramná podívaná. Tradičním...  celý článek

Toyota Yaris
Pokrok v mezích potřeby. Nová Toyota Yaris kašle na downsizing

Yaris je čtvrté nejprodávanější malé auto v Evropě, to v kusech znamená 200 tisíc aut ročně. Známý a oblíbený model tvoří čtvrtinu prodejů Toyoty v Evropě. Teď...  celý článek

Aston Martin Virage
Autofotka týdne: Úplně první Aston Martin Virage je perla českých garáží

Aston Martin Virage nedosahuje takového věhlasu jako předchozí typ V8, který nahradil v roce 1988. Nízký počet vyrobených kusů z něj ovšem dělá exkluzivní...  celý článek

Lancia Delta HF Integrale
Voltovy lancie v Česku osiřely. Fanatik legend rally tragicky zemřel

Postavou nevelký, soutěžáckým srdcem však velikán mezi nadšenci do světa rally a milovníky italské produkce zvláště. Na pohled nenápadný kouzelný dědeček, ve...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
ANALÝZA: Čína je náš druhý domov, říkají světové automobilky.

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Přitočí se ke mně nenápadný chlapík a chce si povídat: „Jsem Leo Cai, odkud jsi? Já jsem partner Volkswagenu tady v Číně,“ podává mi ruku a pak vizitku. „Máme...  celý článek

Další z rubriky

Kia Stinger
Adept na nejparádnější auto roku: kia s šestiválcem a pohonem zadních kol

Toto auto ukazuje, že to s automobilismem ještě není tak zlé. Kia Stinger má pohon zadních kol, pod kapotou benzinový šestiválec a mezi nimi samosvor. Je to...  celý článek

Opel Insignia Sports Tourer
Lehčí a větší. Opel Insignia Sports Tourer bude fešácký kombík

Připravovaný Opel Insignia podle zatím zveřejněných fotek jasně kandiduje na „missáka“ roku mezi letošními premiérami. Po sportovně střiženém sedanu německá...  celý článek

Škoda Kodiaq Scout
Víc chromu pro Kodiaqa. Škoda představuje verzi Scout

Výroba Škody Kodiaq už běží v Kvasinách naplno, první auta dorazí k zákazníkům během několika týdnů. Automobilka nyní představuje speciální provedení Scout.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.