Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Další americký drsňák odložil svaly. Nové camaro má dvoulitr s turbem

aktualizováno 
Chevrolet Camaro je americká legenda. Jeho šestá generace se zmenšila a nevyhnula se trendu downsizingu. Tedy snižování objemu a přeplňování v zájmu ekologie.

Chevrolet Camaro | foto: Chevrolet

První Chevrolet Camaro vyjel už v roce 1966. Letos Chevrolet po téměř 50 letech představil teprve šestou generaci tohoto legendárního modelu. Ta minulá byla přitom představena poměrně nedávno – po sedmileté pauze v roce 2009. Dlouhé životní cykly jsou tedy minulostí.

Fotogalerie

Nová generace není pouhým vylepšením. Novinka má podle výrobce 70 procent komponentů nových, v jiných vozech od General Motors nepoužitých. Využívá však koncernovou platformu Alpha, kterou už dostal Cadillac ATS.

Design navazuje na současnou generaci. Opět tu tedy máme klasický americký „muscle car“, kterému konkuruje zejména obdobný Ford Mustang. Vůz nevypadá jako žádné tintítko, kovové svaly dává najevo vysokým pontonem karoserie a poměrně malým zasklením.

Nové camaro je ve všech ohledech menší než předchůdce. Je kratší, užší i nižší. Přesto je to stále pořádný kus auta. S rozměry 4 784 x 1 897 x 1 348 milimetrů je nové camaro, zejména na evropské poměry, opravdu nepřehlédnutelné. Předchozí provedení bylo mohutnější (4 841 x 1 917 x 1 376 milimetrů).

O něco kratší je i rozvor, který má nyní 2 811 milimetrů. Předchůdce měl rozvor 2 852 milimetrů. Konstruktérům se podařilo díky většímu použití hliníku snížit hmotnost auta minimálně o 90 kilogramů. Předchozí generace vážila nemalých 1 700 kilogramů.

Může vás zajímat

Chevrolet Camaro Hot Wheels 2013

Chevrolet Camaro Hot Wheels 2013

Cena 1.176.000,-Kč včetně DPH

Více na Automodul.cz.

Jak velí současný trend, i novému camaru se nevyhnula „ekologizace“. Poprvé tak americká legenda dostala čtyřválec, a to s objemem jen dva litry. Samozřejmostí je přeplňování. Výkonový potenciál této pohonné jednotky není špatný (205 kW, 400 Nm), přesto pravověrný milovník americké klasiky sáhne asi po jiné motorizaci.

Dále v nabídce bude zcela nový vidlicový šestiválec s objemem 3,6 litru, který má výkon 250 kW a točivý moment 385 Nm. I tento motor vyhovuje ekologickým nárokům, jelikož disponuje v případě klidného provozu vypínáním dvou válců.

Pro opravdové labužníky naštěstí Chevrolet ponechal v nabídce i velkoobjemový osmiválec. Agregát s objemem 6,2 litru pochází ze sourozenecké corvetty a má výkon 339 kW a točivý moment vrcholí na 617 Nm. I tento motor je vybavený vypínáním válců.

Pro všechny pohonné jednotky je na výběr mezi šestistupňovou manuální převodovkou nebo osmistupňovou samočinnou. Samočinná převodovka Hydra-Matic nabízí možnost řazení páčkami pod volantem.

Kola jsou nejméně osmnáctipalcová, osmiválec SS má „dvacítky“. Model SS dostane na přání aktivní tlumiče Magnetic Ride Control. Jízdní režimy lze u nového camara vybírat z Snow/Ice, Tour, Sport a verze SS má i okruhový režim Track.

Parkovací brzda je nově elektronická a nové camaro bude mít za příplatek svítilny typu LED. Na výběr bude z 10 barev karoserie a z pěti barevných provedení interiéru. Tam si našly místo dva osmipalcové dotykové displeje.

Ve Spojených státech se začne nová generace camara prodávat ještě letos. V polovině příštího roku pak i v Evropě, a to přes to, že Chevrolet z evropských trhů odešel. Evropské provedení bude mít pozměněné parametry, které výrobce zveřejní až v době uvedení.

Autor:




Nejčtenější

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Další z rubriky

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.