Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Další americký drsňák odložil svaly. Nové camaro má dvoulitr s turbem

aktualizováno 
Chevrolet Camaro je americká legenda. Jeho šestá generace se zmenšila a nevyhnula se trendu downsizingu. Tedy snižování objemu a přeplňování v zájmu ekologie.

Chevrolet Camaro | foto: Chevrolet

První Chevrolet Camaro vyjel už v roce 1966. Letos Chevrolet po téměř 50 letech představil teprve šestou generaci tohoto legendárního modelu. Ta minulá byla přitom představena poměrně nedávno – po sedmileté pauze v roce 2009. Dlouhé životní cykly jsou tedy minulostí.

Fotogalerie

Nová generace není pouhým vylepšením. Novinka má podle výrobce 70 procent komponentů nových, v jiných vozech od General Motors nepoužitých. Využívá však koncernovou platformu Alpha, kterou už dostal Cadillac ATS.

Design navazuje na současnou generaci. Opět tu tedy máme klasický americký „muscle car“, kterému konkuruje zejména obdobný Ford Mustang. Vůz nevypadá jako žádné tintítko, kovové svaly dává najevo vysokým pontonem karoserie a poměrně malým zasklením.

Nové camaro je ve všech ohledech menší než předchůdce. Je kratší, užší i nižší. Přesto je to stále pořádný kus auta. S rozměry 4 784 x 1 897 x 1 348 milimetrů je nové camaro, zejména na evropské poměry, opravdu nepřehlédnutelné. Předchozí provedení bylo mohutnější (4 841 x 1 917 x 1 376 milimetrů).

O něco kratší je i rozvor, který má nyní 2 811 milimetrů. Předchůdce měl rozvor 2 852 milimetrů. Konstruktérům se podařilo díky většímu použití hliníku snížit hmotnost auta minimálně o 90 kilogramů. Předchozí generace vážila nemalých 1 700 kilogramů.

Může vás zajímat

Chevrolet Camaro Hot Wheels 2013

Chevrolet Camaro Hot Wheels 2013

Cena 1.176.000,-Kč včetně DPH

Více na Automodul.cz.

Jak velí současný trend, i novému camaru se nevyhnula „ekologizace“. Poprvé tak americká legenda dostala čtyřválec, a to s objemem jen dva litry. Samozřejmostí je přeplňování. Výkonový potenciál této pohonné jednotky není špatný (205 kW, 400 Nm), přesto pravověrný milovník americké klasiky sáhne asi po jiné motorizaci.

Dále v nabídce bude zcela nový vidlicový šestiválec s objemem 3,6 litru, který má výkon 250 kW a točivý moment 385 Nm. I tento motor vyhovuje ekologickým nárokům, jelikož disponuje v případě klidného provozu vypínáním dvou válců.

Pro opravdové labužníky naštěstí Chevrolet ponechal v nabídce i velkoobjemový osmiválec. Agregát s objemem 6,2 litru pochází ze sourozenecké corvetty a má výkon 339 kW a točivý moment vrcholí na 617 Nm. I tento motor je vybavený vypínáním válců.

Pro všechny pohonné jednotky je na výběr mezi šestistupňovou manuální převodovkou nebo osmistupňovou samočinnou. Samočinná převodovka Hydra-Matic nabízí možnost řazení páčkami pod volantem.

Kola jsou nejméně osmnáctipalcová, osmiválec SS má „dvacítky“. Model SS dostane na přání aktivní tlumiče Magnetic Ride Control. Jízdní režimy lze u nového camara vybírat z Snow/Ice, Tour, Sport a verze SS má i okruhový režim Track.

Parkovací brzda je nově elektronická a nové camaro bude mít za příplatek svítilny typu LED. Na výběr bude z 10 barev karoserie a z pěti barevných provedení interiéru. Tam si našly místo dva osmipalcové dotykové displeje.

Ve Spojených státech se začne nová generace camara prodávat ještě letos. V polovině příštího roku pak i v Evropě, a to přes to, že Chevrolet z evropských trhů odešel. Evropské provedení bude mít pozměněné parametry, které výrobce zveřejní až v době uvedení.

Autor:


Témata: Chevrolet


Nejčtenější

Subaru XV
Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Potvrzeno: benzinové škodovky dostanou částicové filtry příští rok

Nové benzinové motory budou muset plnit stejné limity emisí pevných částic jako diesely. Zprvu to bude platit jen pro nově homologované modely, později pro...  celý článek

BMW NineT Racer
Tak má vypadat retro. Superbike BMW je syrový drsňák ze stroje času

Každá sportovní motorka má dnes pět počítačů, osm asistenčních systémů a její nastavení je složité jako instalace nového počítače. Proto je stále populárnější...  celý článek

Mike Hailwood žene svůj Surtees TS10 z roku 1972 k titulu mistra Evropy F2.
VIDEO: Mistr světa na dvou i čtyřech kolech a jeho osudový okruh

V 83 letech, 10. března letošního roku zemřela motoristická legenda Brit John Surtees, jediný jezdec, který získal titul mistra světa ve formuli 1 i v závodech...  celý článek

Tatra 813 8x8 Kolos, základní vojenská verze
Kolos se valil terénem, boural zdi, pálil rakety. Tatra 813 má 50 let

Byl pátek 24. března 1967 a hrdí tatrováci právě dokončili první podvozek Tatry 813 z ověřovací padesátikusové série. Bylo to opravdu vydařené kopřivnické...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.