Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Chevrolet Camaro: Born in the USA

  15:58aktualizováno  16:17
To nejameričtější z amerických aut přijíždí v novém. Hvězdou Route 66 bude od příštího roku nové camaro. Od pohledu je to typický muscle car, což značí hlavně neposednou zadní nápravu, a tedy dlouhatááánské rozevláté průjezdy zatáčkou.

Chevrolet Camaro | foto: GM

O Chevroletu Camaro, které se jako koncept představilo před dvěma lety v Detroitu, už nemusíme jen snít. Právě teď dostala svou finální podobu pátá generace. V USA se prodej rozběhne v prvním čtvrtletí roku 2009, o něco později zamíří camaro i do Evropy.

Výrobce ho označuje jako sportovní model, hlavně je to ale hračka pro velké automobilové romantiky.

"Nové camaro je prostě úplně nové," říká Ed Welburn, viceprezident GM odpovědný za globální design. "Hlásíme se k minulosti tohoto slavného jména, ale respektujeme, že moderní sportovní automobil musí být víc než jen oslavou klasického vozu. Tvary, vzhled a celkový dojem korespondují s ostatními novými chevrolety."

Za velkou louží sice právě probíhá hon na rozežrané obří teréňáky a automobilky se snaží Američany usadit do aut velikosti psí boudy (smart, nová fiesta...).

Čistokrevné auto Made in USA ale musí být pořádně velké, navztekaně řvát víc než čtyřválcem, vonět po spáleném benzinu a od obroušených zadních pneumatik se mu musí pořádně kouřit.

Camaro revival
Dvojice hluboko zapuštěných čtvercových přístrojů s kruhovými ciferníky vzpomíná na klasické camaro, ale například vnitřní osvětlení využívá ryze moderní technologii LED diod. Skvěle vypadají hranaté budíky před řadicí pákou, které zobrazují další důležité provozní údaje

Camaro bude driftovat buď s pomocí základního šestiválce, nebo o 122 koní zuřivějšího osmiválce.
Menší z nich, 3,6litr V6 (224 kW/300 k) je vybavený přímým vstřikováním a variabilním časováním ventilů.

Nejsilnější Camaro SS dostane 6.2litr V8 (315 kW/422 k), který je vybavený systémem Active Fuel Management, který vyřazuje z provozu polovinu válců při malé zátěži.

Oba vidlicové agregáty budou spolupracovat se 6stupňovými převodovkami (manuálními i automatickými).

Typický americký svalovec má zadní nápravu tuhou a úplně nejlepší jsou podle něj listová pera. Jsme ale v 21. století, a tak dostalo camaro pro všechna kola nezávislé zavěšení. 1 700 kilogramů se mezi nápravy usadilo šikovně tak, že se hmotnost rozložila téměř ideálně. 52 % nese předek, zbytek veze zadní náprava.

Na všech kolech jsou kotoučové brzdy, u zuřivého Camara SS se do nich zakusují 4pístková bremba.
Na výběr bude mezi 18“, 19“ a 20palcovými koly.

Všechny modely dostanou vypínatelný stabilizační a protiprokluzový systém StabiliTrak. Camaro SS s manuální převodovkou má ještě navíc systém kontrolovaného rozjezdu "Launch control".

Hračkou, kterou si určitě dopřejte, až pro něj půjdete, je systém startování vozu na dálku.

Camaro je sice Američanem se vším všudy. Ale moderní filozofie globálního vývoje vypadá podle koncernu GM takto: Studie vznikla v USA, konstrukční práce dostala na starost australská odnož GM Holden, jízdní zkoušky probíhaly na silnicích celého světa a vyrábět se bude v kanadském městě Oshawa.

Chevrolet Camaro
v číslech
3.6L V6 6.2L V8

objem (ccm)

3 564 6162

max. výkon (k/kW)

300/224 při 6 400 ot./min  422/315 při 5 000 ot./min
max. točivý moment (Nm) 370 při 5 200 ot./min  553 při 4 500 ot./min

základní pneumatiky

245/55R18

délka x šířka x výška x rozvor (mm)

4 836 x 1 918 x 1 377 x 2 852

Autor:




Nejčtenější

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.