Chevrolet Camaro

Chevrolet Camaro | foto: GM

Chevrolet Camaro: Born in the USA

  • 33
To nejameričtější z amerických aut přijíždí v novém. Hvězdou Route 66 bude od příštího roku nové camaro. Od pohledu je to typický muscle car, což značí hlavně neposednou zadní nápravu, a tedy dlouhatááánské rozevláté průjezdy zatáčkou.

O Chevroletu Camaro, které se jako koncept představilo před dvěma lety v Detroitu, už nemusíme jen snít. Právě teď dostala svou finální podobu pátá generace. V USA se prodej rozběhne v prvním čtvrtletí roku 2009, o něco později zamíří camaro i do Evropy.

Výrobce ho označuje jako sportovní model, hlavně je to ale hračka pro velké automobilové romantiky.

"Nové camaro je prostě úplně nové," říká Ed Welburn, viceprezident GM odpovědný za globální design. "Hlásíme se k minulosti tohoto slavného jména, ale respektujeme, že moderní sportovní automobil musí být víc než jen oslavou klasického vozu. Tvary, vzhled a celkový dojem korespondují s ostatními novými chevrolety."

Za velkou louží sice právě probíhá hon na rozežrané obří teréňáky a automobilky se snaží Američany usadit do aut velikosti psí boudy (smart, nová fiesta...).

Čistokrevné auto Made in USA ale musí být pořádně velké, navztekaně řvát víc než čtyřválcem, vonět po spáleném benzinu a od obroušených zadních pneumatik se mu musí pořádně kouřit.

Camaro revival
Dvojice hluboko zapuštěných čtvercových přístrojů s kruhovými ciferníky vzpomíná na klasické camaro, ale například vnitřní osvětlení využívá ryze moderní technologii LED diod. Skvěle vypadají hranaté budíky před řadicí pákou, které zobrazují další důležité provozní údaje

Camaro bude driftovat buď s pomocí základního šestiválce, nebo o 122 koní zuřivějšího osmiválce.
Menší z nich, 3,6litr V6 (224 kW/300 k) je vybavený přímým vstřikováním a variabilním časováním ventilů.

Nejsilnější Camaro SS dostane 6.2litr V8 (315 kW/422 k), který je vybavený systémem Active Fuel Management, který vyřazuje z provozu polovinu válců při malé zátěži.

Oba vidlicové agregáty budou spolupracovat se 6stupňovými převodovkami (manuálními i automatickými).

Typický americký svalovec má zadní nápravu tuhou a úplně nejlepší jsou podle něj listová pera. Jsme ale v 21. století, a tak dostalo camaro pro všechna kola nezávislé zavěšení. 1 700 kilogramů se mezi nápravy usadilo šikovně tak, že se hmotnost rozložila téměř ideálně. 52 % nese předek, zbytek veze zadní náprava.

Na všech kolech jsou kotoučové brzdy, u zuřivého Camara SS se do nich zakusují 4pístková bremba.
Na výběr bude mezi 18“, 19“ a 20palcovými koly.

Všechny modely dostanou vypínatelný stabilizační a protiprokluzový systém StabiliTrak. Camaro SS s manuální převodovkou má ještě navíc systém kontrolovaného rozjezdu "Launch control".

Hračkou, kterou si určitě dopřejte, až pro něj půjdete, je systém startování vozu na dálku.

Camaro je sice Američanem se vším všudy. Ale moderní filozofie globálního vývoje vypadá podle koncernu GM takto: Studie vznikla v USA, konstrukční práce dostala na starost australská odnož GM Holden, jízdní zkoušky probíhaly na silnicích celého světa a vyrábět se bude v kanadském městě Oshawa.

Chevrolet Camaro
v číslech
3.6L V6 6.2L V8

objem (ccm)

3 564 6162

max. výkon (k/kW)

300/224 při 6 400 ot./min  422/315 při 5 000 ot./min
max. točivý moment (Nm) 370 při 5 200 ot./min  553 při 4 500 ot./min

základní pneumatiky

245/55R18

délka x šířka x výška x rozvor (mm)

4 836 x 1 918 x 1 377 x 2 852