Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Chevrolet Camaro: lovec mustangů

  11:50aktualizováno  23. ledna 11:55
Mánie znovuoživování legend, rozdmýchaná Fordem Thunderbird, hýbe Amerikou a každý lepší výrobce sahá do zažších a zažších koutů archivů a nechává se inspirovat křivkami zašlé slávy při tvorbě nových studií a konceptů. Chevrolet Camaro 2006 se představuje.

Na letošním detroitském autosalonu se objevily hned tři retrokoncepty, z čehož hned dva vzpomínají na slavné pony-cars, tedy jednoduše vybavená a vystrojená, ale výkonná a prostorná sportovně laděná kupé.

Zatímco konkurenční DaimlerChrysler se pochlubil znovuzrozeným challengerem, Chevrolet se rozhodl předhodit zkoumavým zrakům veřejnosti nejnovější zpodobnění levnějšího a civilnějšího bratrance nekompromisní corvetty – i u nás dobře známého Chevroletu Camaro.

V amerických měřítkách kompaktní rozměry, dynamické, ale ne příliš agresivní tvary plné hran, 2+2místné provedení a klasická koncepce – to jsou dle představ tvůrců nezbytné přísady k návratu camara ke slávě.

Takový normální zabiják: Dodge Challenger 2006 ...VÍCE

473 dlouhý a 202 cm široký koncept je pořádně přisedlý k zemi a 21/22palcová kola dotvářejí silácký dojem. Přes agresivní vzhled ale budoucí camaro, podobně jako v minulosti, nepřetéká drahými technologiemi a míří do široce dostupné cenové hladiny.

Srdce z corvetty
Přes jistou konzervativnost nezůstal stranou pokrok a jisté „poevropštění“ použité techniky; na rozdíl od již vyráběného konzervativního mustangu použilo camaro nezávislé zavěšení všech kol se zadní nápravou multilink, pružiny s progresivní charakteristikou a plynové tlumiče.

Mánii oživování legend nastartoval Ford Thunderbird

Pohon dostal na starost opět Small Block, tentokrát jeho nejnovější hliníková generace 6,0 l LS-2, vypůjčená z corvetty.

K dispozici je tedy rovných 400 koní s mechanickou šestistupňovou převodovkou – dobré předpoklady ke kvalitní asfaltové zábavě.

Pro Evropana poněkud těžko stravitelnou výhodou svébytného agregátu je jeho hospodárnost; díky systému vypínání čtyř válců při nízké zátěži by mělo Camaro umět brázdit americké highways se spotřebou menší než 8 litrů na 100 km při ustálené rychlosti.

Dle nové módy odpovídají schopnostem celku i brzdy – 14“ větrané kotouče se čtyřpístkovými třmeny nemají problém s krocením přeteklého adrenalinu.

Chevrolet Camaro Concept 2006 v číslech

délka

4730 mm

šířka

2022 mm

výška

1344 mm

motor

6.0 l V8,
400 koní/294  kW

převodovka

šestistupňová manuální

pneumatiky

275/30 R21 vpředu,
305/30 R22 vzadu

Uvnitř se vzpomínalo ještě dojemněji; interiér se přímo opájí historií a letití fanoušci „zet-dvacetosmiček“ se budou okamžitě cítit jako doma díky stroze tvarované palubní desce s oranžovými doplňky a volantu se sedačkami, které přes aplikaci moderních anatomických poznatků svým vzhledem stále připomínají své předky.

Takže rychle na nákup - milovníci bublavých osmiválců říkají: "Z camara vedou jen dvě cesty - do corvetty, nebo do hrobu."

Chevrolet Camaro Concept 2006

Chevrolet Camaro Concept 2006

Chevrolet Camaro Concept 2006

Chevrolet Camaro Concept 2006

Chevrolet Camaro Concept 2006

Chevrolet Camaro Concept 2006

Chevrolet Camaro Concept 2006

Chevrolet Camaro Concept 2006

Chevrolet Camaro Concept 2006

Chevrolet Camaro Concept 2006

Autoři:


Témata: Dodge, Ford, Chevrolet


Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.