Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Šílený koncept supersportu má laserový pohon a řidič v něm leží

  15:10aktualizováno  15:10
Automobilka Chevrolet představila na autosalonu v Los Angeles opravdu bláznivý koncept. Se sériovou výrobou nemá Chaparral 2X Vision Gran Turismo nic společného, radost z něj ovšem budou mít příznivci závodní hry Gran Turismo. Ti si „za volantem“ Chaparralu užijí dostatek zábavy.

Chevrolet Chaparral 2X Vision Gran Turismo | foto: Chevrolet

Různých doslova šílených konceptů supersportů bylo za dobu existence automobilového světa vytvořeno více než dost. Ale i přesto patří studie Chevrolet Chaparral 2X Vision Gran Turismo k těm nejšílenějším. Normálního na něm není vlastně vůbec nic od designu přes pohonnou jednotku až po pozici řidiče.

Fotogalerie

Koncept je také mimochodem oslavou partnerství s Chaparral Cars, což je značka, která v šedesátých letech přinesla do motorsportu řadu inovací. Chevrolet ukázal v LA maketu auta, na silnicích se s tímto výtvorem zcela jistě nepotkáme. Užít si ho budou moci hráči závodní série Gran Turismo.

Ta je oblíbeným místem pro představování bláznivých supersportů. Digitální koncept pro tuto hru představily v minulosti třeba firmy Mercedes, Mitsubishi, Volkswagen, Toyota, Subaru a další. Teď se do party přidává Chevrolet a zastiňuje dosud asi nejfuturističtější kreaci, kterou má na svědomí Red Bull a jeho geniální konstruktér Adrian Newey.

Právě studii Red Bull X2014 může z hlediska koncepce 2X Vision Gran Turismo připomínat. Stejně jako ona i výtvor snílků z Chevroletu kombinuje design závodních monopostů s mimozemským vzhledem létajících talířů. Zatímco Red Bull má přece jen blíž k formulím, u Chaparralu jednoznačně vede inspirace UFO.

V Gran Turismu si zajezdíte i na Měsíci

Gran Turismo 6

Gran Turismo 6

Recenzi jedné z nejlepších závodních her čtěte zde.

Ve všem ostatním jde ovšem Chevrolet ještě dál. Obří přísavný větrák, který Neweyho digitální studii zajišťoval brutální přítlak, tady Chevrolet téměř zesměšňuje celým systémem pohonu. V duchu sci-fi je totiž koncept vybaven nezvyklým laserovým pohonem. Ten má výkon 671 kW a autu umožní (samozřejmě jen ve hře) zrychlit na 96 km/h za pouhých 1,5 sekundy, maximální rychlost je přes 384 km/h.

Laserový pohon by měl teoreticky fungovat tak, že vysílá intenzivní pulzy světla, které způsobují rázové vlny dostatečné silné na to, aby vygenerovaly tah. Podle Chevroletu se podobným směrem ubírá vývoj pohonných systémů pro plavidla pro mezihvězdné lety.

Tím však šílenost konceptu rozhodně nekončí. Zcela jako z jiného světa je totiž i pozice řidiče. Ten se do vozu neposadí, ale zalehne do něj hlavou dopředu. Je to tak trochu, jako když zalehnete za kapotáž supersportovního motocyklu, jen více na plocho. Pocity z takové pozice mohou nejlépe popsat nejspíš skeletonisté, kteří se prohánějí v ledových korytech bobových drah. V Chaparralu 2X VGT při tom ovšem bude řidič ještě tak trochu roztažený jako žába – nohy i ruce bude mít od sebe, končetiny směřují ke kolům. Pohyby končetin může řidič ovládat určité aspekty aerodynamiky vozu.

Ve světle těchto informací už zní promítání provozních údajů na vizor helmy pilota jako naprosto normální detail. A to je prosím helma vlastně součástí kapotáže auta. Pokud chcete pocity z tohoto nezvyklého konceptu zažít, existují dvě cesty. Buď se musíte do 30. listopadu vypravit na výstaviště v Los Angeles, nebo si během vánočního období budete muset stáhnout aktualizaci s autem do hry Gran Turismo 6.





Nejčtenější

Kamil Holán na Tourist Trophy 2017
Fascinuje mě rychlost, i když na ni člověk není stavěný, říká závodník

Jeden z nejrychlejších českých motocyklových závodníků Kamil Holán se vrátil z nejslavnějšího závodu Tourist Trophy na ostrově Man. Je to náramná podívaná a...  celý článek

O uplynulém víkendu se ve francouzském Le Mans jel slavný čtyřiadvacetihodinový...
OBRAZEM: 24 hodin plných adrenalinu a únavy, to je slavné Le Mans

O uplynulém víkendu se ve francouzském Le Mans jel slavný čtyřiadvacetihodinový závod. Favorité na vítězství měli letos velké potíže a o dramata nebyla nouze....  celý článek

Nehoda a zranění mě nakonec paradoxně zrychlilo, říká Gabriela Novotná.
Špičky dun strojem prorážíme, říká jezdkyně, která se chystá na Dakar

Je potřeba fyzická síla, jezdkyně přece krotí pekelně těžkou mašinu. Pak i sebevědomí a nezbytná je také technická dovednost. Klíčem k rally je však podle...  celý článek

Škoda Fabia
Test servisů: laik je vydán napospas

Jdete k doktorovi s bolavou pravou rukou, ten vám zhmoždí loket na levé a předepíše léky na astma. Nějak tak jsme dopadli, když jsme chtěli prověřit, jak si...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Přežije Tesla rok 2017? Letošní léto pro ni má být přelomové

Technologická společnost a automobilka Tesla by do konce roku měla přijít se svým prvním „lidovým vozem“ a rozběhnout výrobu v největší továrně na baterie.   celý článek

Další z rubriky

Tesla Model S 85D
Elektromobily na volném trhu neobstojí, potvrdilo se to v Dánsku

Dánsko je proslulé svými vysokými daněmi za registraci auta. Donedávna však neplatily pro elektromobily, jakmile začaly, prodala Tesla v Dánsku za první...  celý článek

Servisní truck závodního týmu Škoda Motorsport
VIDEO: Rozebrané auto a desítky gum, to je servisní kamion pro rally

Dnes startuje Rally Hustopeče, čtvrtý ze sedmi podniků Mistrovství České republiky v rally 2017. Podívejte se do útrob servisního kamionu týmu Škoda Motorsport.  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Český e-shop začal s prodejem elektroaut, začíná s teslami za 3 miliony

E-shop alza.cz spustil prodej elektromobilů přes internet. V nabídce jsou aktuálně dva modely značky Tesla za tři a tři a půl milionu. Internetový obchod...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.