Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Šílený koncept supersportu má laserový pohon a řidič v něm leží

  15:10aktualizováno  15:10
Automobilka Chevrolet představila na autosalonu v Los Angeles opravdu bláznivý koncept. Se sériovou výrobou nemá Chaparral 2X Vision Gran Turismo nic společného, radost z něj ovšem budou mít příznivci závodní hry Gran Turismo. Ti si „za volantem“ Chaparralu užijí dostatek zábavy.

Chevrolet Chaparral 2X Vision Gran Turismo | foto: Chevrolet

Různých doslova šílených konceptů supersportů bylo za dobu existence automobilového světa vytvořeno více než dost. Ale i přesto patří studie Chevrolet Chaparral 2X Vision Gran Turismo k těm nejšílenějším. Normálního na něm není vlastně vůbec nic od designu přes pohonnou jednotku až po pozici řidiče.

Fotogalerie

Koncept je také mimochodem oslavou partnerství s Chaparral Cars, což je značka, která v šedesátých letech přinesla do motorsportu řadu inovací. Chevrolet ukázal v LA maketu auta, na silnicích se s tímto výtvorem zcela jistě nepotkáme. Užít si ho budou moci hráči závodní série Gran Turismo.

Ta je oblíbeným místem pro představování bláznivých supersportů. Digitální koncept pro tuto hru představily v minulosti třeba firmy Mercedes, Mitsubishi, Volkswagen, Toyota, Subaru a další. Teď se do party přidává Chevrolet a zastiňuje dosud asi nejfuturističtější kreaci, kterou má na svědomí Red Bull a jeho geniální konstruktér Adrian Newey.

Právě studii Red Bull X2014 může z hlediska koncepce 2X Vision Gran Turismo připomínat. Stejně jako ona i výtvor snílků z Chevroletu kombinuje design závodních monopostů s mimozemským vzhledem létajících talířů. Zatímco Red Bull má přece jen blíž k formulím, u Chaparralu jednoznačně vede inspirace UFO.

V Gran Turismu si zajezdíte i na Měsíci

Gran Turismo 6

Gran Turismo 6

Recenzi jedné z nejlepších závodních her čtěte zde.

Ve všem ostatním jde ovšem Chevrolet ještě dál. Obří přísavný větrák, který Neweyho digitální studii zajišťoval brutální přítlak, tady Chevrolet téměř zesměšňuje celým systémem pohonu. V duchu sci-fi je totiž koncept vybaven nezvyklým laserovým pohonem. Ten má výkon 671 kW a autu umožní (samozřejmě jen ve hře) zrychlit na 96 km/h za pouhých 1,5 sekundy, maximální rychlost je přes 384 km/h.

Laserový pohon by měl teoreticky fungovat tak, že vysílá intenzivní pulzy světla, které způsobují rázové vlny dostatečné silné na to, aby vygenerovaly tah. Podle Chevroletu se podobným směrem ubírá vývoj pohonných systémů pro plavidla pro mezihvězdné lety.

Tím však šílenost konceptu rozhodně nekončí. Zcela jako z jiného světa je totiž i pozice řidiče. Ten se do vozu neposadí, ale zalehne do něj hlavou dopředu. Je to tak trochu, jako když zalehnete za kapotáž supersportovního motocyklu, jen více na plocho. Pocity z takové pozice mohou nejlépe popsat nejspíš skeletonisté, kteří se prohánějí v ledových korytech bobových drah. V Chaparralu 2X VGT při tom ovšem bude řidič ještě tak trochu roztažený jako žába – nohy i ruce bude mít od sebe, končetiny směřují ke kolům. Pohyby končetin může řidič ovládat určité aspekty aerodynamiky vozu.

Ve světle těchto informací už zní promítání provozních údajů na vizor helmy pilota jako naprosto normální detail. A to je prosím helma vlastně součástí kapotáže auta. Pokud chcete pocity z tohoto nezvyklého konceptu zažít, existují dvě cesty. Buď se musíte do 30. listopadu vypravit na výstaviště v Los Angeles, nebo si během vánočního období budete muset stáhnout aktualizaci s autem do hry Gran Turismo 6.



Témata: Chevrolet


Nejčtenější

Škoda Vision E
Škoda odhalila jméno nového konceptu pro Čínu, bude to Vision E

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, pro kterou je to po stránce objemu prodejů největší trh. Na autosalon...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Potvrzeno: benzinové škodovky dostanou částicové filtry příští rok

Nové benzinové motory budou muset plnit stejné limity emisí pevných částic jako diesely. Zprvu to bude platit jen pro nově homologované modely, později pro...  celý článek

Opel Insignia
První jízda: Francouzi nakoupili dobře, nový Opel Insignia se povedl

Kdyby koncern PSA koupil Opel jen kvůli nové generaci Insignie, udělal by dobře. Nová vlajková loď Opelu nejen skvěle vypadá, ale i slušně jezdí. Navíc její...  celý článek

Pneumatiky před sezonou tradičně testují evropské autokluby
Co obout na léto: nejdražší gumy nemusí být nejlepší

Evropské autokluby už tradičně testují před sezonami pneumatiky pro nejžádanější vozy. První testy poradí, jaké letní pneumatiky zvolit pro vozy velikosti...  celý článek

BMW NineT Racer
Tak má vypadat retro. Superbike BMW je syrový drsňák ze stroje času

Každá sportovní motorka má dnes pět počítačů, osm asistenčních systémů a její nastavení je složité jako instalace nového počítače. Proto je stále populárnější...  celý článek

Další z rubriky

1965: Opel vyjíždí s novou generací modelu Kadett, která se stane...
OBRAZEM: Opel začal u šicích strojů, skončil v náruči Francouzů

Historie automobilky Opel je od svého vzniku spojena s městem Rüsselsheim u Frankfurtu nad Mohanem. I když se může zdát pohlcení francouzskou PSA překvapivé,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nebezpečné léky za volantem: riziko je skryté, obaly se neoznačují

Řada léků na českém trhu zvyšuje riziko zavinění dopravní nehody o desítky procent. Desetina řidičů navíc přiznává, že rizikové léky užívá. Jejich nebezpečí je...  celý článek

Porsche Panamera Sport Turismo
Sport Turismo je první kombi porsche historie, cena je 2,6 milionu

Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) Porsche rozšiřuje nabídku novým směrem. Německá automobilka šokovala svět již mnohokrát, kombi ale ještě nikdy svým zákazníkům nenabídla.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.