Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Šílený koncept supersportu má laserový pohon a řidič v něm leží

  15:10aktualizováno  15:10
Automobilka Chevrolet představila na autosalonu v Los Angeles opravdu bláznivý koncept. Se sériovou výrobou nemá Chaparral 2X Vision Gran Turismo nic společného, radost z něj ovšem budou mít příznivci závodní hry Gran Turismo. Ti si „za volantem“ Chaparralu užijí dostatek zábavy.

Chevrolet Chaparral 2X Vision Gran Turismo | foto: Chevrolet

Různých doslova šílených konceptů supersportů bylo za dobu existence automobilového světa vytvořeno více než dost. Ale i přesto patří studie Chevrolet Chaparral 2X Vision Gran Turismo k těm nejšílenějším. Normálního na něm není vlastně vůbec nic od designu přes pohonnou jednotku až po pozici řidiče.

Fotogalerie

Koncept je také mimochodem oslavou partnerství s Chaparral Cars, což je značka, která v šedesátých letech přinesla do motorsportu řadu inovací. Chevrolet ukázal v LA maketu auta, na silnicích se s tímto výtvorem zcela jistě nepotkáme. Užít si ho budou moci hráči závodní série Gran Turismo.

Ta je oblíbeným místem pro představování bláznivých supersportů. Digitální koncept pro tuto hru představily v minulosti třeba firmy Mercedes, Mitsubishi, Volkswagen, Toyota, Subaru a další. Teď se do party přidává Chevrolet a zastiňuje dosud asi nejfuturističtější kreaci, kterou má na svědomí Red Bull a jeho geniální konstruktér Adrian Newey.

Právě studii Red Bull X2014 může z hlediska koncepce 2X Vision Gran Turismo připomínat. Stejně jako ona i výtvor snílků z Chevroletu kombinuje design závodních monopostů s mimozemským vzhledem létajících talířů. Zatímco Red Bull má přece jen blíž k formulím, u Chaparralu jednoznačně vede inspirace UFO.

V Gran Turismu si zajezdíte i na Měsíci

Gran Turismo 6

Gran Turismo 6

Recenzi jedné z nejlepších závodních her čtěte zde.

Ve všem ostatním jde ovšem Chevrolet ještě dál. Obří přísavný větrák, který Neweyho digitální studii zajišťoval brutální přítlak, tady Chevrolet téměř zesměšňuje celým systémem pohonu. V duchu sci-fi je totiž koncept vybaven nezvyklým laserovým pohonem. Ten má výkon 671 kW a autu umožní (samozřejmě jen ve hře) zrychlit na 96 km/h za pouhých 1,5 sekundy, maximální rychlost je přes 384 km/h.

Laserový pohon by měl teoreticky fungovat tak, že vysílá intenzivní pulzy světla, které způsobují rázové vlny dostatečné silné na to, aby vygenerovaly tah. Podle Chevroletu se podobným směrem ubírá vývoj pohonných systémů pro plavidla pro mezihvězdné lety.

Tím však šílenost konceptu rozhodně nekončí. Zcela jako z jiného světa je totiž i pozice řidiče. Ten se do vozu neposadí, ale zalehne do něj hlavou dopředu. Je to tak trochu, jako když zalehnete za kapotáž supersportovního motocyklu, jen více na plocho. Pocity z takové pozice mohou nejlépe popsat nejspíš skeletonisté, kteří se prohánějí v ledových korytech bobových drah. V Chaparralu 2X VGT při tom ovšem bude řidič ještě tak trochu roztažený jako žába – nohy i ruce bude mít od sebe, končetiny směřují ke kolům. Pohyby končetin může řidič ovládat určité aspekty aerodynamiky vozu.

Ve světle těchto informací už zní promítání provozních údajů na vizor helmy pilota jako naprosto normální detail. A to je prosím helma vlastně součástí kapotáže auta. Pokud chcete pocity z tohoto nezvyklého konceptu zažít, existují dvě cesty. Buď se musíte do 30. listopadu vypravit na výstaviště v Los Angeles, nebo si během vánočního období budete muset stáhnout aktualizaci s autem do hry Gran Turismo 6.



Témata: Chevrolet


Nejčtenější

Škoda Karoq
Škoda Karoq startuje prodej s prázdninami. Už jsme v ní jeli

Vihula Manor (Estonsko) Představení Škody Karoq, nástupce oblíbeného SUV Yeti, je naplánováno na 18. května do Stockholmu. V předstihu jsme s maskovaným prototypem Škody Karoq jeli...  celý článek

Škoda Yeti.
Britský ministr žádá náhrady pro majitele škodovek s vadným softwarem

Britský ministr dopravy Chris Grayling požaduje kompenzace pro zákazníky, kteří si v Británii koupili vozy značky Škoda se softwarem manipulujícím s hodnotami...  celý článek

Rychlokurz parkování s iDNES.cz
VIDEO: Rychlokurz parkování

Podélné parkování je pro mnohé řidiče zlým snem. Někteří raději ujedou, než by se na několikátý pokus pokoušeli do mezery u obrubníku nacpat. Pro ty, kteří...  celý článek

Rallye Praha Revival 2015
Václavské náměstí patřilo legendám, vyrazily na třídenní Rallye Revival

Už po sedmé odstartoval z centra Prahy veteránský závod Rallye Praha Revival. Na start třídenní soutěže se postavily legendy motoristického sportu.  celý článek

Příbramská Svatá hora zažila šok. Sjely se k ní desítky vozů Porsche
VIDEO: Svatá Hora u Příbrami zažila burácení motorů Porsche

Svatá Hora u Příbrami patřila poslední sobotu v dubnu autům. Sraz si tu dali příznivci legendární značky Porsche. V Porsche klubu 108 jsou majitelé hlavně...  celý článek

Další z rubriky

S chytrou krabičkou můžete projíždět ta mýtnici branou označenou ENC. Je to
Evropská komise chce konec dálničních známek a mýtné podle emisí CO2

Evropská komise navrhuje diferencovat sazby mýtného pro osobní i nákladní automobily i autobusy podle emisí CO2, které vypouštějí. Plánuje zrušení dálničních...  celý článek

VIDEO: Kalina je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě
VIDEO: Vesta je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě

Lada, to už nejsou automobilové fosilie starší než dnešní Rusko. Postarší modely sice najdeme v nabídce AvtoVAZU stále, ale nový management uvádí značku do 21....  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
OBRAZEM: Čínská auta budoucnosti už nejsou k smíchu, učí se od Evropy

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Ještě před pár lety byly čínské autosalony přehlídkou bizarností. Dnes je Šanghaj jednou z nejdůležitějších autopřehlídek vůbec. Domácí výrobci získávají na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.