Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Laminátová legenda Corvette: recept na lehký sporťák bez plechu

  13:00aktualizováno  13:00
Spekulace o zcela nové generaci corvetty se posouvají na příští rok. Aktuálně Chevrolet stále nabízí model, který se prodává od roku 2006. Automobilka alespoň připomněla jednu výjimečnou vlastnost, která se s corvettou táhne od padesátých let. Auto vždy mělo kompozitní karoserii a vždy tak patřilo mezi lehké váhy.

Chevrolet Corvette Z06 | foto: Chevrolet

Automobilka velebí hmotnost aktuální Corvetty Z06. Auto váží 1 451 kilogramů a má 377 kW, to znamená, že na jeden kW výkonu připadá 3,84 kilogramu hmotnosti. A to je skvělý výsledek. Výrobce porovnává model Z06 s Aston Martinem DBS, Porsche 911 Turbo S nebo s Nissanem GT-R. Britský sporťák má na 1 kW 4,64 kilogramu, Porsche 4,14 kilogramu a Nissan GT-R 4,40 kilogramu. Dodejme, že Corvette Z06 má sedmilitrový motor a na stovku dokáže vystřelit za 3,8 sekundy.

Fotogalerie

Pokud připomeneme poměry u lidovějších vozů, tak například nejsilnější Golf R má na 1 kW výkonu 7,64 kilogramu a obyčejný Golf s motorem 1,2 TSI a výkonem 77 kW táhne na jeden kW dokonce 16 kilogramů.

Ale vraťme se do extraligy. Corvette je oproti těžším konkurentům navíc docela levné auto, samozřejmě s přihlédnutím na celou kategorii. V USA se model Z06 prodává v přepočtu za 1,5 milionu korun, Nissan GT-R stojí v USA dva miliony korun a ostatní uvedená konkurence je minimálně dvakrát dražší.

Lehká stavba aktuální Corvetty Z06 ale není náhoda. Celá modelová řada nejrychlejších chevroletů se pyšní lehkou stavbou již už od roku 1953, kdy vyjel první model Corvette s kompozitní karosérii. Původně čistě sklolaminátovou, od konce šedesátých let pak z materiálu SMC. V jeho případě se zvýšil podíl vláken na úkor pryskyřice a formování probíhá pod vysokým tlakem. SMC kompozit je pevnější a lépe se opracovává, takže je karoserie hladší a lépe se lakuje.

Chevrolet Corvette třetí generace

Chevrolet Corvette třetí generace

Aktuální generace ale netěží jen z lehké kompozitové karoserie SMC nejnovější generace. Top model ZR1 a otevřený model 427 využívají na některých panelech karoserie i karbonové panely. Ty jsou ještě lehčí a pevnější než SMC kompozit. Výrobce si ale pohrál i se šasi, které je u všech modelů hliníkové a ze stejného materiálu je i blok osmiválcového motoru. Jen na šasi ušetřili konstruktéři použitím hliníku třetinu hmotnosti. Lahůdkou je pak titanový výfukový systém, který je o 70 procent lehčí než tradiční soustava.

Harlan Charles, marketingový manažer Chevroletu, se chlubí, že samotný počet kilowattů není jediným měřítkem výkonu. Neméně důležitá je lehká stavba, a to se u corvett vždy dařilo plnit. Dnes to je jeden z nejlehčích sporťáků na trhu, navíc s docela rozumnou cenovkou. Základní model stojí v USA v přepočtu milion korun, top verze ZR1 s výkonem 475 kW pak v přepočtu 2,6 milionu korun. Navíc auto boří mýty o tom, že americká auta jsou těžkopádná a málo sportovní.

Chevrolet Corvette páté a šesté generace mají v podlaze kabiny sendvičový

Chevrolet Corvette páté a šesté generace mají v podlaze kabiny sendvičový materiál, který obsahuje i lehké balzové dřevo.

Na oblíbeném okruhu Nürburgring Nordschleife v Německu drží Corvette ZR1 devátou příčku mezi sériovými vozy a pro zajímavost, čtvrté místo patří dalšímu americkému "sériovému" supersportu Dodge Viper.

Na další generaci corvetty si budeme muset počkat minimálně do příštího modelového roku. Zatím existují vizualizace, které autu přisuzují poněkud japonský vzhled. Jasné je ale, že i další corvette bude mít lehkou stavbu a spolu s výkonným osmiválcem bude patřit mezi sporťáky s nejlepším poměrem hmotnosti/výkonu a ceny.

Autor:




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Další z rubriky

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.