Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Skorozávodní corvetta k nám dorazí, i přes útěk Chevroletu z Evropy

aktualizováno 
Vrcholná verze supersportu Chevrolet Corvette nese označení Z06. Brutální výkon je oblečený do agresivní karoserie, která je ještě širší než u základního provedení. Motor má sice snížený objem, ale vyšší výkon. Snový má být nový osmistupňový automat.

Chevrolet Corvette Z06 | foto: Chevrolet

Chevrolet se s nejvýkonnější corvettou pochlubil hodně dopředu. Auto se v prodeji objeví až začátkem příštího roku. Vcelku logicky tak Chevrolet zatím neprozradil cenu vozu ani mnoha paketů, kterými půjde vylepšit.

Fotogalerie

Fanoušci supersportů se tak mají na co těšit, protože výkonem se novinka řadí na špičku, ale cenou je jako obvykle hluboko pod cenami evropských konkurentů. Současná sedmá generace je v prodeji v provedení Stingray od 51 000 dolarů, tedy v přepočtu okolo milionu korun bez lokální americké daně. A to je fantastická cena za auto, které zvládne stovku těsně nad čtyři sekundy. Navíc po plánovaném odchodu Chevroletu z Evropy zůstane corvetta spolu s camarem jako jediné dva modely v prodeji na starém kontinentu.

Může se hodit

Měli byste rádi takové žihadlo? Vyberte si svou novou corvettu na Automodul.cz.

Ale zpět k novince. Z06 posouvá hranice už tak nadupané sedmé generace corvetty ještě dál. Nový motor LT4 má menší objem než agregát u předchůdce. Místo sedmi litrů mu stačí objem 6,2 litru. Spolu s kompresorem Eaton ale poskytuje 466 kW a maximální točivý moment ohromujících 861 Nm. Prostě americká krása. Díky tomu bude špičkový model patřit mezi nejrychlejší auta na trhu a rozhodně nebude rychlý jenom v přímce, jako mnoho jiných rychlých amerických aut s obřím motorem.

Chevrolet Corvette Z06

Vedle motoru se Chevrolet chlubí zcela novou automatickou převodovkou. Má osm rychlostí a přestože je to klasický měničový automat, tak je prý o fous rychlejší i než špičkový automat PDK v Porsche 911. Navíc je převodovka o čtyři kilogramy lehčí než šestistupňová automatická převodovka v dosavadním provedení Stingray. Komu by se automat přes veškeré jeho zatím papírově chválené parametry nelíbil, bude si moci novinku pořídit se sedmistupňovou manuální převodovkou.

Sportovní ambice Z06 slibuje hliníkový rám převzatý z okruhového speciálu C7.R. Novinka ho převzala kompletně, což je docela překvapivé. Jenže zrovna u corvetty Chevrolet na technologiích nešetří a už základní model nese karbonové a kompozitní díly v neobvyklé míře u auta za výše uvedenou cenu. Z06 přidává oproti základnímu provedení několik odlišných spoilerů vpředu, na bocích i na zádi vozu. Další karosářské kity budou k mání jako příplatkové pakety.

Chevrolet Corvette Z06

Zajímavostí jsou poprvé použité odnímatelné střešní panely z karbonu. Karoserie je díky hliníkovému rámu natolik tuhá, že bylo možné tuto lahůdku na supersport přidat. I se sundanými panely je auto tužší než předchozí model. S nasazenými panely pak velmi výrazně.

Pozměněná je přední maska a spodní spoiler, jiné jsou výdechy za předními koly, navíc přibyly nasávací otvory před zadními koly v pozměněném prahovém spoileru. Na zádi výrobce odsadil zadní světla o o několik centimetrů dál od sebe, aby ještě zvýraznil šířku auta. Ona Corvetta Z06 je celkově širší než základní stingray. Rozšířené blatníky totiž skrývají velmi široké pneumatiky, v základu vpředu na devatenáctipalcových kolech, vzadu na kolech ještě o palec větších.

Chevrolet Corvette Z06

Bezpříplatkové jsou tradiční ocelové brzdy Brembo s šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými vzadu. Za příplatek zájemce dostane karbokeramické kotouče. Ty jsou v paketu spolu s upraveným zadním spoilerem a semislikovými pneumatikami. Tlumiče jsou standardně adaptivní Magnetic Ride Control třetí generace a stejně tak bude každá Z06 vybavena elektronicky řízeným diferenciálem s omezeným prokluzem.

Interiér se od sériového základního provedení liší méně než exteriér. Přibyly hliníkové a karbonové detaily a zákazník si bude moci naporoučet nejrůznější materiály, z kterých budou vyrobena sedadla a další plochy v interiéru. V případě sedadel pak budou na výběr pohodlnější do běžného provozu, a nebo sedadla pro jízdu na okruhu.

Zatímco Corvette Z06 se začne prodávat v USA až začátkem příštího roku, v Evropě pravděpodobně ještě později. Přestože Z06 bude výrazně dražší než základní stingray, přesto lze očekávat cenu, která bude výrazně nižší než adekvátně výkonné modely evropských automobilek.

Autor:


Témata: Chevrolet




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.