Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Skorozávodní corvetta k nám dorazí, i přes útěk Chevroletu z Evropy

aktualizováno 
Vrcholná verze supersportu Chevrolet Corvette nese označení Z06. Brutální výkon je oblečený do agresivní karoserie, která je ještě širší než u základního provedení. Motor má sice snížený objem, ale vyšší výkon. Snový má být nový osmistupňový automat.

Chevrolet Corvette Z06 | foto: Chevrolet

Chevrolet se s nejvýkonnější corvettou pochlubil hodně dopředu. Auto se v prodeji objeví až začátkem příštího roku. Vcelku logicky tak Chevrolet zatím neprozradil cenu vozu ani mnoha paketů, kterými půjde vylepšit.

Fotogalerie

Fanoušci supersportů se tak mají na co těšit, protože výkonem se novinka řadí na špičku, ale cenou je jako obvykle hluboko pod cenami evropských konkurentů. Současná sedmá generace je v prodeji v provedení Stingray od 51 000 dolarů, tedy v přepočtu okolo milionu korun bez lokální americké daně. A to je fantastická cena za auto, které zvládne stovku těsně nad čtyři sekundy. Navíc po plánovaném odchodu Chevroletu z Evropy zůstane corvetta spolu s camarem jako jediné dva modely v prodeji na starém kontinentu.

Může se hodit

Měli byste rádi takové žihadlo? Vyberte si svou novou corvettu na Automodul.cz.

Ale zpět k novince. Z06 posouvá hranice už tak nadupané sedmé generace corvetty ještě dál. Nový motor LT4 má menší objem než agregát u předchůdce. Místo sedmi litrů mu stačí objem 6,2 litru. Spolu s kompresorem Eaton ale poskytuje 466 kW a maximální točivý moment ohromujících 861 Nm. Prostě americká krása. Díky tomu bude špičkový model patřit mezi nejrychlejší auta na trhu a rozhodně nebude rychlý jenom v přímce, jako mnoho jiných rychlých amerických aut s obřím motorem.

Chevrolet Corvette Z06

Vedle motoru se Chevrolet chlubí zcela novou automatickou převodovkou. Má osm rychlostí a přestože je to klasický měničový automat, tak je prý o fous rychlejší i než špičkový automat PDK v Porsche 911. Navíc je převodovka o čtyři kilogramy lehčí než šestistupňová automatická převodovka v dosavadním provedení Stingray. Komu by se automat přes veškeré jeho zatím papírově chválené parametry nelíbil, bude si moci novinku pořídit se sedmistupňovou manuální převodovkou.

Sportovní ambice Z06 slibuje hliníkový rám převzatý z okruhového speciálu C7.R. Novinka ho převzala kompletně, což je docela překvapivé. Jenže zrovna u corvetty Chevrolet na technologiích nešetří a už základní model nese karbonové a kompozitní díly v neobvyklé míře u auta za výše uvedenou cenu. Z06 přidává oproti základnímu provedení několik odlišných spoilerů vpředu, na bocích i na zádi vozu. Další karosářské kity budou k mání jako příplatkové pakety.

Chevrolet Corvette Z06

Zajímavostí jsou poprvé použité odnímatelné střešní panely z karbonu. Karoserie je díky hliníkovému rámu natolik tuhá, že bylo možné tuto lahůdku na supersport přidat. I se sundanými panely je auto tužší než předchozí model. S nasazenými panely pak velmi výrazně.

Pozměněná je přední maska a spodní spoiler, jiné jsou výdechy za předními koly, navíc přibyly nasávací otvory před zadními koly v pozměněném prahovém spoileru. Na zádi výrobce odsadil zadní světla o o několik centimetrů dál od sebe, aby ještě zvýraznil šířku auta. Ona Corvetta Z06 je celkově širší než základní stingray. Rozšířené blatníky totiž skrývají velmi široké pneumatiky, v základu vpředu na devatenáctipalcových kolech, vzadu na kolech ještě o palec větších.

Chevrolet Corvette Z06

Bezpříplatkové jsou tradiční ocelové brzdy Brembo s šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými vzadu. Za příplatek zájemce dostane karbokeramické kotouče. Ty jsou v paketu spolu s upraveným zadním spoilerem a semislikovými pneumatikami. Tlumiče jsou standardně adaptivní Magnetic Ride Control třetí generace a stejně tak bude každá Z06 vybavena elektronicky řízeným diferenciálem s omezeným prokluzem.

Interiér se od sériového základního provedení liší méně než exteriér. Přibyly hliníkové a karbonové detaily a zákazník si bude moci naporoučet nejrůznější materiály, z kterých budou vyrobena sedadla a další plochy v interiéru. V případě sedadel pak budou na výběr pohodlnější do běžného provozu, a nebo sedadla pro jízdu na okruhu.

Zatímco Corvette Z06 se začne prodávat v USA až začátkem příštího roku, v Evropě pravděpodobně ještě později. Přestože Z06 bude výrazně dražší než základní stingray, přesto lze očekávat cenu, která bude výrazně nižší než adekvátně výkonné modely evropských automobilek.

Autor:


Témata: Chevrolet


Nejčtenější

Rychlokurz parkování s iDNES.cz
VIDEO: Rychlokurz parkování

Podélné parkování je pro mnohé řidiče zlým snem. Někteří raději ujedou, než by se na několikátý pokus pokoušeli do mezery u obrubníku nacpat. Pro ty, kteří...  celý článek

Rallye Praha Revival 2015
Václavské náměstí patřilo legendám, vyrazily na třídenní Rallye Revival

Už po sedmé odstartoval z centra Prahy veteránský závod Rallye Praha Revival. Na start třídenní soutěže se postavily legendy motoristického sportu.  celý článek

S chytrou krabičkou můžete projíždět ta mýtnici branou označenou ENC. Je to
Evropská komise chce konec dálničních známek a mýtné podle emisí CO2

Evropská komise navrhuje diferencovat sazby mýtného pro osobní i nákladní automobily i autobusy podle emisí CO2, které vypouštějí. Plánuje zrušení dálničních...  celý článek

Příbramská Svatá hora zažila šok. Sjely se k ní desítky vozů Porsche
VIDEO: Svatá Hora u Příbrami zažila burácení motorů Porsche

Svatá Hora u Příbrami patřila poslední sobotu v dubnu autům. Sraz si tu dali příznivci legendární značky Porsche. V Porsche klubu 108 jsou majitelé hlavně...  celý článek

Regionální muzeum ve Vysokém Mýtě získalo do svých sbírek unikátní pancéřovanou...
Autofotka týdne: Škoda VOS je pancéřovaný unikát pro komunistické papaláše

Regionální muzeum ve Vysokém Mýtě získalo do svých sbírek unikátní pancéřovanou limuzínu Škoda VOS. Vozidlo pro československé i zahraniční komunistické vládní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.