Autorem přemotorovaného Chevroletu Matiz je Yves Fourdin, zakladatel společnosti Fourdin Auto Sport. Přestavba trvala 13 měsíců a zahrnovala 1 500 pracovních hodin. Původní tříválec 0,8 litru o výkonu 65 koní korejského chevroletu (původně Daewa) nahradil sedmilitrový osmiválec z opačného konce nabídky značky, z americké Corvetty Z06 o výkonu 512 koní.
Z nuly na 100km/h zrychlí vytuněný drobeček za 3,7 sekundy, na 200 km/h za 10,94 sekundy a jeho maximální rychlost je pak 260 km/h. Matiz, původně vyrobený v roce 2007, pochopitelně prošel i řadou dalších úprav, kromě nového motoru, který na rozdíl od původního provedení pohání zadní kola, získal z corvetty také brzdy a řízení. Přibyla i spousta spojlerů, přítlačné křídlo a interiér chrání ocelová ochranná klec.
Matiz byl v říjnu k mání v aukci na německém eBayi s vyvolávací cenou 43 tisíc eur (1 100 000 Kč), ale nového majitele nenašel. I přesto, že prodejní cena je hluboko pod náklady na jeho výrobu, které se podle některých serverů odhadují na šest a půl milionu korun.
Matiz pochází z ItáliePůvodní matiz vychází ze studie věhlasného italského karosáře Giugiara. Projekt ekologicky příznivého hybridního vozidla pro mladé pojmenovaného Lucciola (italsky světluška) pochází z let 1992/1993. Bohužel ekologická stránka projektu počátkem 90. let nebyla na pořadu dne. Oblé tvary jednoprostorové, v případě "světlušky" třídveřové, karoserie se však zalíbily korejské automobilce a kabát pro Daewoo Matiz byl na světě. V roce 2004 se matiz dočkal druhé generace, která byla tvarem velmi blízká té první, a hlavně změny jména. Nejprve na Chevrolet Matiz a pak Chevrolet Spark. |