Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Chevrolet Miray: tak trochu stíhačka s 60 let starými geny

aktualizováno 
Tradiční americká značka představila Evropanům projekt své jihokorejské pobočky. Chevrolet Miray je malinký dvoumístný roadster s agresivním designem a hybridním pohonem. Ve výbavě má několik technických vychytávek, které dnes v autech nenajdeme.

Pro malý roadster za rozumnou cenu místo na trhu rozhodně je, konkurence je totiž minimální. A právě tímto směrem se ubírá futuristický koncept Chevrolet Miray. V této podobě to sice rozhodně není auto do sériové výroby, ale je dost dobře možné, že je předobrazem konvenčněji postaveného roadsteru, který se v nabídce značky v nejbližších letech objeví.

Chevrolet Miray

Roadster nepochází z vývojových dílen amerického Chevroletu, ale z designérského studia jihokorejské pobočky. Tu před lety Chevrolet koupil v podobě značky Daewoo. Proto i jméno Miray má původ v korejštině a znamená budoucnost. A koncept svému jménu čest dělá, je opravdu futuristický. Poprvé byl představen na jaře letošního roku na autosalonu Soul Motor Show v Jižní Koreji. Evropskou premiéru si ale odbyl až nyní na právě probíhajícím autosalonu v německém Frankfurtu.

Přestože jsou tvary miniaturního roadsteru, který měří na délku těsně pod čtyři metry, hodně nekonvenční, můžeme v nich poznat tradiční sporťáky značky. Předek včetně blatníků připomínají top model Corvette a sám výrobce uvádí, že některé z křivek mají původ v šedesát let starých konceptech Chevrolet Corvair Monza GT a Chevrolet Corvair Super Spyder. Tehdy i tentokrát se při návrhu designéři inspirovali u proudových stíhaček.

Chevrolet Miray

Může se hodit

Budete si kupovat nové auto? Vyberte si z pestré nabídky na Automodul.cz.

Přední spoiler ostrý jako žiletka by se asi v běžném provozu objevit nemohl, u sportovních okruhových aut je ale běžnou výbavou. Velmi výrazně vyboulené blatníky dávají autu siluetu starého roadsteru nebo špičkového supersportu. Jedním z nejvýznamnějších prvků miraye je prolis táhnoucí se na boku podél kapoty až na zadní blatník, kde klesá pod mohutný zadní spoiler a navazuje až na zadní světla. V prolisu je tenké oranžové světlo, které nahrazuje v USA oblíbená boční poziční světla a slouží i jako blinkr.

Nízké prosklení interiéru přímo navazuje na zadní ochranné oblouky a dává tušit, že auto by v pohodě sneslo i variantu s pevnou střechou. Přední kapota se směrem dopředu výrazně zužuje a opět tak odkazuje na stará auta, nebo na čumák stíhačky. Vyberte si. Zadní části dominuje obří difuzor a velmi netradičně ukončená prodloužení ochranných oblouků. Ty přecházejí do spoileru a opět si při pohledu na ně nelze nevzpomenout na směrovky letadla. Dveře se pak otvírají šikmo vzhůru.

Chevrolet Miray

Interiér je pak už čistě letecký. Prostor řidiče a spolujezdce je striktně oddělen mohutným panelem, který je navíc velmi vysoko položený. Oba kokpity mají šípovitý tvar a jakési virtuální "budíky" na hladkých plochách palubní desky. Místo tradičního volantu řidič svírá jakýsi knipl s otevřenou horní částí. I další běžné věci jsou u miraye udělány trochu jinak, třeba místo zpětných zrcátek má auto dvě kamery a obraz promítá na boční okna. Při jízdě po městě pak přední kamera promítá s pomocí navigace reálný obraz dopravní situace.

O pohonu roadsteru zatím mluví Chevrolet poněkud nekonkrétně. Vpředu jsou dva elektromotory s výkonem 15 kW, které jsou spojené s Li-Ion akumulátorem s kapacitou 1,6 kWh. Samozřejmostí je rekuperace energie z brzdění. Hlavní pohonnou jednotkou bude malý přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,5 litru. O jeho parametrech se ale výrobce vůbec nezmiňuje. Poháněna budou všechna kola, respektive si lze vybrat pohon jen jedné z náprav.

Chevrolet Miray

Miray je ryzím konceptem a v současné podobě se do výroby rozhodně nedostane. Ale jako předobraz malého kupé/kabrioletu/roadsteru si ho představit můžeme velmi dobře.

Autoři:




Nejčtenější

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.