Chevrolet Spark

Chevrolet Spark | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Chevrolet Spark: prcek na steroidech

  • 10
Ženeva (Od zvláštních zpravodajů iDNES.cz) Asi nejlevnější auto na českém trhu se dočkává nové generace. V Ženevě dělá produkční podoba Chevroletu Spark parádu ve světové premiéře. Kromě ceny chce zaujmout také velmi agresivním designem.

Chevrolet Spark alias Daewoo Matiz opouští tvary, jejichž základní podobu navrhl před lety Giugiaro ve studii Lucciola.

Design novinky vychází z konceptu Beat z roku 2007. Spark si zachovává kapesní rozměry: dlouhý je 3 640 mm, nápravy jsou od sebe vzdáleny 2 375 mm. V blatnících je místo až na patnáctipalcová kola a do kufru se vejde 170 litrů nákupu (se sklopením zadních sedadel 994).

Designéři se vcelku odvázali při návrhu interiéru. Přístroje namontovali přímo na sloupek řízení.
 
Pod kapotou nasupeného mrňouse budou tepat čtyřválce objemu 1,0 a 1,2 litru. Slabší má 49 a silnější 58 kW, oba motory prý vystačí s méně než pěti litry benzinu na sto kilometrů jízdy.

Chevrolet Spark