Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Chicane a Sfida - nová maserati, která si nekoupíme

aktualizováno 
Maserati Chicane nebo Sfida. Že jste o nich nikdy neslyšeli? Asi také neuslyšíte. O jejich tvůrcích ale možná ano.

Maserati Chicane | foto: IED Torino

Ženevský autosalon dává oproti autopřehlídkám pořádaným ve Frankfurtu nebo Paříži výrobcům citelně méně prostoru k prezentaci svých výtvorů, koná se ale každý březen (a ne jednou za dva roky jako výše jmenované), a hlavně: jezdí tam slavná designérská studia.

Stánek Giugiara, Bertoneho a Pininfariny najdete vždycky na stejném místě v prvním patře. Slavná jména každoročně doplňují další, která teprve slavná budou, nebo upadnou v zapomnění.

O patro níž se už pravidelně prezentuje designérská škola z Turína - IED, která vychovává budoucí osazenstvo designcenter automobilek.

Letos si její studenti připravili studii Maserati budoucnosti. 2+2místné kupé pojmenovali Chicane. Socha na kolech, jak ji tvůrci nazývají, je dlouhá 4 400 mm. Na šířku má 1 850 a výšku 1 250 milimetrů. Rozvor je 2 600 mm, osmiválec sedí vepředu, poháněna jsou zadní kola.

Vedle modelu Chicane bude ještě představena virtuální studie kombíku s jedním párem dveří typu shooting-brake pojmenovaná Sfida. I ona bude mít na čumáku nalepený Neptunův trojzubec Maserati. Italové slibují, že bude mít speciální konstrukci dveří kufru.

Za projektem Maserati Chicane stojí Dmytro Zyubyairov (Ukrajina) a Oscar Palladino (Itálie).

Autory projektu Maserati Sfida jsou Roberta Baggio Worm (Brazílie), David Rodrigues (Portugalsko) a Irma Elena Naya Ramirez (Venezuela).


Autor:




Nejčtenější

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Další z rubriky

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.