Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Brusel hrozí Německu za chladivo do klimatizací mercedesů

  15:01aktualizováno  15:01
Evropská komise dnes nařídila Německu, aby do dvou měsíců přestalo používat zakázané chladivo do autoklimatizací, jinak zemi hrozí soudní žaloba a případně i pokuty. Brusel loni zakázal používat chladivo R134a kvůli vyšším emisím skleníkových plynů, ale automobilka Daimler ho nadále používá.

U Mercedesu umí udělat vědu i z obyčejné klimatizace. Ta v novém "esku" nejen chladí, ale také osvěžuje a ionizuje vzduch. | foto: Mercedes

"Komise zaslala dnes Německu formální požadavek, aby přijalo nezbytná opatření vztahující se ke směrnici EU o klimatizaci do aut," uvádí se v prohlášení. "Německo má nyní dva měsíce na to, aby podniklo nutná opatření ke splnění požadavku Komise. Pokud tak neučiní, může Komise rozhodnout, že věc postoupí Soudnímu dvoru EU."

Daimler jako jediná evropská automobilka odmítl vyhovět směrnici EU, která od loňského ledna zakázala v klimatizaci nově prodávaných vozů používat náplň R134a kvůli tomu, že nevyhovuje evropské politice proti emisím skleníkových plynů.

Daimler tvrdí, že ve svých testech zjistil problémy s jedinou možnou náhradou, chladivem R134yf od amerických společností Honeywell a DuPont. Podle Daimleru může při nárazu auta a jeho vznícení vzniknout vysoce toxický fluorovodík s rizikem úmrtí cestujících. Německé úřady rozhodnutí Daimleru kvůli pochybám o bezpečnost jediného alternativního chladiva R134yf podpořily.

Mluvčí Daimleru dnes agentuře Reuters řekl, že postoj automobilky zůstává beze změny. Dodal, že Daimler pokračuje ve vývoji alternativního chladícího systému, který by se mohl začít používat od roku 2017. Německo povolilo Daimleru používat R134a do doby, než bude mít nový systém vyvinutý.

Autoři: ,




Nejčtenější

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Yeti Monte Carlo
V Rusku stahují kvůli technickým potížím několik modelů Škoda

Volkswagen svolá na ruském trhu 3463 automobilů, včetně vozů Škoda Octavia, Yeti a Rapid. Koncern o tom informoval tamní úřady. Podle nich jsou důvodem...  celý článek

Situace u Měšína, na 116. kilometru ve směru na Prahu.
Nebezpečí ve zúženích: 86 % řidičů neví, jak široké je jejich auto

Většina šoférů si myslí, že má jejich auto na šířku méně než ve skutečnosti. V průzkumu to zjistil rakouský autoklub ÖAMTC. Každý druhý dotázaný Rakušan se při...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.