Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Brusel hrozí Německu za chladivo do klimatizací mercedesů

  15:01aktualizováno  15:01
Evropská komise dnes nařídila Německu, aby do dvou měsíců přestalo používat zakázané chladivo do autoklimatizací, jinak zemi hrozí soudní žaloba a případně i pokuty. Brusel loni zakázal používat chladivo R134a kvůli vyšším emisím skleníkových plynů, ale automobilka Daimler ho nadále používá.

U Mercedesu umí udělat vědu i z obyčejné klimatizace. Ta v novém "esku" nejen chladí, ale také osvěžuje a ionizuje vzduch. | foto: Mercedes

"Komise zaslala dnes Německu formální požadavek, aby přijalo nezbytná opatření vztahující se ke směrnici EU o klimatizaci do aut," uvádí se v prohlášení. "Německo má nyní dva měsíce na to, aby podniklo nutná opatření ke splnění požadavku Komise. Pokud tak neučiní, může Komise rozhodnout, že věc postoupí Soudnímu dvoru EU."

Daimler jako jediná evropská automobilka odmítl vyhovět směrnici EU, která od loňského ledna zakázala v klimatizaci nově prodávaných vozů používat náplň R134a kvůli tomu, že nevyhovuje evropské politice proti emisím skleníkových plynů.

Daimler tvrdí, že ve svých testech zjistil problémy s jedinou možnou náhradou, chladivem R134yf od amerických společností Honeywell a DuPont. Podle Daimleru může při nárazu auta a jeho vznícení vzniknout vysoce toxický fluorovodík s rizikem úmrtí cestujících. Německé úřady rozhodnutí Daimleru kvůli pochybám o bezpečnost jediného alternativního chladiva R134yf podpořily.

Mluvčí Daimleru dnes agentuře Reuters řekl, že postoj automobilky zůstává beze změny. Dodal, že Daimler pokračuje ve vývoji alternativního chladícího systému, který by se mohl začít používat od roku 2017. Německo povolilo Daimleru používat R134a do doby, než bude mít nový systém vyvinutý.

Autoři: ,




Nejčtenější

Ilustrační foto
Filtry pevných částic jsou stále drahé, v Česku je nemá až milion aut

Počet aut bez filtru pevných částic nebo s poškozeným filtrem se loni v tuzemsku zvýšil až o 45 000 vozů. Vyplývá to ze zjištění ÚAMK. Celkově jezdí v Česku až...  celý článek

Tento exemplář veyronu je v ČR dva roky. Drahý je nejen nákup, ale především...
Konec génia světa aut. Vládce Volkswagenu nutí jít na odpočinek

Ferdinand Piëch je jednou z nejvýraznějších osobností historie automobilismu. Muž, který 17. dubna oslaví osmdesátiny, definitivně ztrácí vliv v koncernu...  celý článek

Škoda Vision E
Škoda představí do roku 2025 pět elektroaut, Vision E bude první

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, která zde prodá nejvíce svých vozů. Na autosalon v Šanghaji...  celý článek

Alfa Romeo Stelvio
První rande s italskou sexbombou: Alfa Romeo Stelvio v akci

Alfa Romeo začíná novou éru, chce být globální sexbombou mezi prémiovými značkami. Jízdními výkony je jí už teď. Stelvio, první SUV značky v její 107leté...  celý článek

Nehoda šesti auta zablokovala pravý jízdní pruh na 13. kilometru R10 ve směru...
Jaro obnažilo české tankodromy. Zničené kolo zaplatí pojišťovna

Tuhé mrazy a častější střídání teplot nad a pod nulou si přes zimu ošklivě pohrály se stavem českých silnic. Podle silničářů je letošní situace horší než...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.