Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Chrysler Crossfire: evropská ´´amerika´´

  14:03aktualizováno  14:03
Pravděpodobně poslední příležitostí, kde je možné toto americké dvoumístné kupé pouze okukovat je probíhající brněnský autosalon. Od července by se měl objevit v nabídce evropských autosalonů a stát se ozdobou letošní letní automobilové sezony.

Našince pravděpodobně zklame fakt, že si na crossfire bude muset ještě nějaký ten pátek počkat. Prodejní premiéra sportovního Chrysleru je totiž plánovaná až na prosinec letošního roku - Chrysler pravděpodobně zamýšlí vydělat na předvánoční nákupové horečce.

Crossfire je prvním vozem automobilky, kde je naplno využit potenciál, který skýtá spojení Daimler + Chrysler. Plných 39 procent dílů tohoto "američana" pochází ze sportovních vozů s třícípou hvězdou na kapotě, hlavně pak sportovního CLK. Především je ale výroba crossfiru plně v režii Evropanů. Konkrétně pak renomované německé karosárny Karmann.

Vidlicový šestiválec o objemu 3.2 litru opět z produkce Mercedesu bude s autem, pouze o něco málo delším než Škoda Fabia, pořádně cvičit.

Chrysler sází u svých posledních modelů na "retro design". Spojení moderních dynamických linií s výraznými retro detaily osloví řidiče mladé i starší.

Poprvé bylo možné studii dvoumístného sportovního kupé crossfire spatřit na loňském autosalonu v Detroitu. Agresivní čelní partie tehdy oslovila nemálo fanoušků "ostrých" amerických kupé. Dnešní crossfire je o poznání uhlazenější a nudnější, nevyzařuje z něj sebevědomá dravost a síla, ztratily se "svaly", které na konceptu ohromily nejvíc.

Všechny výrazné prvky jsou nyní potlačeny, nebo úplně vymizely. Zůstalo "žebrování" kapoty, naopak zmizely svislé světlomety (nahrazeny byly konvenčnějšími vodorovnými), byl zachován ráz zadních partií a naproti tomu zmizely výrazné přední blatníky.

Pravděpodobně nejneodpustitelnější úlitbou designérů v zájmu větší neutrálnosti (a prodejnosti) je nedělené čelní sklo. Právě to dávalo detroitské studii vzezření "drsné ameriky".

Je vidět, že se na konečné porobě crossfiru výrazně podepsala snaha co nejvíce přiblížit vzhled vozu rozdílnému vkusu zákazníků od New Yorku po Tokyo.

I přesto však lze předpokládat, že 20 tisíc vozů, které chce Chrysler ročně vyrobit, si své zájemce najde velmi rychle.

Více o studii crossfire najdete ZDE.

A rozměry: 4059 mm dlouhý crossfire je autem pro zábavu a rychlé svezení, proto u Chryslera usoudili, že dvě sedadla budou pro tyto účely dostačující. Celá záď je tak využita pro zavazadelník a palivovou nádrž.

Dosáhnout maximální rychlost 227 km/h nebude  pro 1388 kg těžký vůz větší problém. O bezpečné zastavení se postarají kotoučové brzdy (vpředu vzduchem chlazené u průměru 30 cm) a speciálně pro crossfire vyvinuté pneumatiky Michelin (vpředu 18ti a vzadu 19ti palcové).

O kvalitní přenos síly 215 koní na zadní nápravu se postará buď manuální šestistupňová, nebo pětistupňová automatická převodovka. Při rychlostech nad 80 km/h pak vypomáhá vysunovací přítlačné křídlo. 

O ceně crossfiru Chrysler prozatím cudně mlčí, dá se však předpokládat, že za německou ameriku budou muset zájemci pořádně zaplatit.

Ti, které crossfire neosloví, se budou muset ohlédnout někde jinde. Tipem můžou být další novinky brněnského autosalonu Nissan 350Z a Mazda RX-8.

Chrysler Crossfire Technické detaily
Motor zážehový šestiválec SOHC (90 stupňů), 18 ventilů 
Objem 3199 ccm
Výkon 160 kW (215 koní) při 5700 ot.
Moment 310 Nm při 3000 ot.
Převodovka šestistupňová manuální / pětistupňová automatická
Pohon zadní
Max. rychlost 227 km/h
Zrychlení 0-100 km/h 7,3 s
Pneumatiky přední Michelin Pilot Sport 225/40 ZR 18
Pneumatiky zadní Michelin Pilot Sport 255/35 ZR 19
Přední náprava McPherson
Přední brzdy chlazené 300 x 28 mm
Zadní brzdy chlazené 278 x 9 mm
Délka 4059 mm
Šířka 1750 mm
Výška 1288 mm
Rozvor 2400 mm
Přední převis 820 mm
Zadní převis 836 mm
Rozchod vpředu 1478 mm
Rozchod vzadu 1481 mm
Hmotnost 1361 kg
Zavazadlový prostor 215 l
Objem palivové nádrže 60 l
   

 

Stáhněte si tapetu Chrysleru Crossfire:




800x600

800x600

1024x768

1024x768

Plných 39 procent dílů tohoto "američana" pochází ze sportovních vozů s třícípou hvězdou na kapotě, hlavně pak sportovního CLK.

O kvalitní přenos síly 215 koní na zadní nápravu se postará buď manuální šestistupňová, nebo pětistupňová automatická převodovka.

Crysler sází u svých posledních modelů na "retro design", spojení moderních dynamických linií s výraznými retro detaily osloví řidiče mladé i postarší.

Výroba crossfiru je plně v režii evropanů. Konkrétně pak renomované německé karosárny Karmann.

Crossfire je prvním vozem automobilky, kde je naplno využit potenciál, který skýtá spojení Daimler + Chrysler.

Od července by se měl crossfire objevit v nabídce evropských autosalonů a stát se ozdobou letošní letní automobilové sezony.

Dosáhnout maximální rychlost 227 km/h nebude pro 1388 kg těžký vůz větší problém. O bezpečné zastavení se postarají kotoučové brzdy (- vpředu vzduchem chlazené u průměru 30 cm) a speciálně pro crossfire vyvinuté pneumatiky Michelin (vpředu 18 a vzadu 19ti palcové).

Celá záď crossfiru je využita pro zavazadelník a palivovou nádrž.

Crysler sází u svých posledních modelů na "retro design", spojení moderních dynamických linií s výraznými retro detaily osloví řidiče mladé i postarší.

Vidlicový šestiválec o objemu 3,2 litru bude s autem, pouze o něco málo delším než Škoda Fabia, pořádně cvičit.

Crossfire je autem pro zábavu a rychlé svezení, proto u Chryslera usoudili, že dvě sedadla budou pro tyto účely dostačující.

Autoři:




Nejčtenější

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Další z rubriky

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 10 000 km, diesel
1 021 475 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.