Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Chrysler: luxusní 300C a sportovní Crossfire Roadster

  14:21aktualizováno  14:21
Automobilka Chrysler uvede tento měsíc na český trh dvě novinky - Crossfire Roadster a model 300C v provedení sedan. Český trh obohacují dvě velmi výrazná auta. Obrovský a majestátní sedan osloví ty, pro které je stávající evropská produkce příliš uhlazená. Bez povšimnutí nezůstanou ani řidiči crossfiru beze střechy.
Chrysler Crossfire Roadster

Chrysler Crossfire Roadster | foto: iDNES

Chrysler 300C
Automobil upoutá především nevšedním designem. Osobitý sedan, je li oblečen do černého laku, vypadá jako "služební vůz Al Caponeho hochů".

Z robustní karoserie doslova vyzařuje síla, kterou vůz disponuje. Masivní maska chladiče budí už z dáli respekt, velké lemy blatníků ukrývající osmnáctipalcová kola dělají vůz ještě širším a množství chromových prvků navozuje dojem luxusu.

V prostorném interiéru nalezneme například imitaci želvoviny, která zdobí věnec volantu, hlavici řadicí páky a madla dveří.

Uprostřed palubní desky trůní barevný navigační systém s DVD. I zde nalezneme chromové doplňky, například v podobě kliček dveří.

***

Možná ještě o něco pohlednější verze kombi dorazí přes oceán koncem léta. Na našem trhu by se měl Chrysler 300C Touring objevit na podzim letošního roku.

*** 

Vnější rozměry

Délka (mm) 5015
Šířka (mm) 1880
Výška (mm) 1475
Světlá výška (mm) 142
Rozvor (mm) 3050

Pod kapotou Chrysleru 300C najdeme jednu ze tří pohonných jednotek. Tou základní je vidlicový šestiválec o objemu 2,7 litru, vylepšený o aktivní sání a elektronické ovládání škrticí klapky ETC (Electronic Throttle Control). Motor poskytuje výkon 142 kW (193 k) při 6400 ot/min a dosahuje maximálního točivého momentu 257 Nm při 4000 ot/min.

Druhým motorem v nabídce je opět šestiválec s aktivním sacím potrubím. 3,5 litrový agregát nabídne výkon 183 kW (250 k) při 6400 ot/min a největší točivý moment 339 Nm při 4000 ot/min.

Vrcholem nabídky je vidlicový osmiválec Hemi Magnum o objemu 5,7 litru se systémem vypínání válců MDS (Multi Displacement System). Ten disponuje výkonem 250 kW (350 k) při 5000 ot/min a maximálním točivým momentem 525 Nm při 4000 ot/min. MDS umožňuje změnit výkonný osmiválec na úsporný čtyřválec. K této změně dojde například v městském provozu, kde není využíván velký výkon osmiválcové pohonné jednotky. Pro přechod do čtyřválcového režimu potřebuje pouhých 40 milisekund.

Motor 2.7 V6 3.5 V6 5.7 V8
Spotřeba město (l/100 km) 15,2 15,9 19,5
Spotřeba mimo město (l/100 km) 8,2 8,2 9,7
Spotřeba kombinovaná (l/100 km) 10,8 11,1 13,4
Palivo Natural 91 Natural 95 Natural 95
Objem palivové nádrže (l) 68 68 72
Maximální rychlost (km/h) 184 204 250
Cena (Kč) 1 199 000 1 349 000 1 699 000

Chrysler Crossfire Roadster
Karoserie vozu doznala změn v zadní části, která byla kvůli uložení plátěné střechy přepracována. Přesto je Crossfire i zezadu dobře identifikovatelný. Napomáhá tomu i výklopné křídlo, známé již z provedení kupé.

***

Test Chrysleru Crossfire najdete ZDE

***

Střechu lze stáhnout nebo zatáhnout za pouhých 22 sekund, je však nutná asistence řidiče pro její zajištění u čelního skla. Dvoumístný interiér taktéž vychází ze známého kupé a odlišuje se pouze drobnostmi.

Vnější rozměry

Délka (mm) 4058
Šířka (mm) 1766
Výška (mm) se střechou/bez střechy 1303/1296
Rozvor (mm) 2400
Vůz pohání osvědčený šestiválec o objemu 3,2 litru a výkonu 160 kW (215 k). Motor dosahuje maximálního točivého momentu 310 Nm a Crossfire Roadster dokáže rozjet z 0 na 100 km/h za 6,5 sekundy. Maximální rychlost automobilu je 250 km/h.

Crossfire Coupe se prodává za 1 259 000 Kč, varianta Roadster je k dispozici za 1 319 000 Kč.

ZDE si můžete stáhnout tapety na plochu

Autoři:




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.