Chrysler 300C
Automobil upoutá především nevšedním designem. Osobitý sedan, je li oblečen do černého laku, vypadá jako "služební vůz Al Caponeho hochů".
Z robustní karoserie doslova vyzařuje síla, kterou vůz disponuje. Masivní maska chladiče budí už z dáli respekt, velké lemy blatníků ukrývající osmnáctipalcová kola dělají vůz ještě širším a množství chromových prvků navozuje dojem luxusu.
V prostorném interiéru nalezneme například imitaci želvoviny, která zdobí věnec volantu, hlavici řadicí páky a madla dveří.
Uprostřed palubní desky trůní barevný navigační systém s DVD. I zde nalezneme chromové doplňky, například v podobě kliček dveří.
***
Možná ještě o něco pohlednější verze kombi dorazí přes oceán koncem léta. Na našem trhu by se měl Chrysler 300C Touring objevit na podzim letošního roku.
***
Vnější rozměry |
|
Délka (mm) | 5015 |
Šířka (mm) | 1880 |
Výška (mm) | 1475 |
Světlá výška (mm) | 142 |
Rozvor (mm) | 3050 |
Pod kapotou Chrysleru 300C najdeme jednu ze tří pohonných jednotek. Tou základní je vidlicový šestiválec o objemu 2,7 litru, vylepšený o aktivní sání a elektronické ovládání škrticí klapky ETC (Electronic Throttle Control). Motor poskytuje výkon 142 kW (193 k) při 6400 ot/min a dosahuje maximálního točivého momentu 257 Nm při 4000 ot/min.
Druhým motorem v nabídce je opět šestiválec s aktivním sacím potrubím. 3,5 litrový agregát nabídne výkon 183 kW (250 k) při 6400 ot/min a největší točivý moment 339 Nm při 4000 ot/min.
Vrcholem nabídky je vidlicový osmiválec Hemi Magnum o objemu 5,7 litru se systémem vypínání válců MDS (Multi Displacement System). Ten disponuje výkonem 250 kW (350 k) při 5000 ot/min a maximálním točivým momentem 525 Nm při 4000 ot/min. MDS umožňuje změnit výkonný osmiválec na úsporný čtyřválec. K této změně dojde například v městském provozu, kde není využíván velký výkon osmiválcové pohonné jednotky. Pro přechod do čtyřválcového režimu potřebuje pouhých 40 milisekund.
Motor | 2.7 V6 | 3.5 V6 | 5.7 V8 |
Spotřeba město (l/100 km) | 15,2 | 15,9 | 19,5 |
Spotřeba mimo město (l/100 km) | 8,2 | 8,2 | 9,7 |
Spotřeba kombinovaná (l/100 km) | 10,8 | 11,1 | 13,4 |
Palivo | Natural 91 | Natural 95 | Natural 95 |
Objem palivové nádrže (l) | 68 | 68 | 72 |
Maximální rychlost (km/h) | 184 | 204 | 250 |
Cena (Kč) | 1 199 000 | 1 349 000 | 1 699 000 |
Chrysler Crossfire Roadster
Karoserie vozu doznala změn v zadní části, která byla kvůli uložení plátěné střechy přepracována. Přesto je Crossfire i zezadu dobře identifikovatelný. Napomáhá tomu i výklopné křídlo, známé již z provedení kupé.
***
Test Chrysleru Crossfire najdete ZDE
***
Střechu lze stáhnout nebo zatáhnout za pouhých 22 sekund, je však nutná asistence řidiče pro její zajištění u čelního skla. Dvoumístný interiér taktéž vychází ze známého kupé a odlišuje se pouze drobnostmi.
Vnější rozměry |
|
Délka (mm) | 4058 |
Šířka (mm) | 1766 |
Výška (mm) se střechou/bez střechy | 1303/1296 |
Rozvor (mm) | 2400 |
Crossfire Coupe se prodává za 1 259 000 Kč, varianta Roadster je k dispozici za 1 319 000 Kč.
ZDE si můžete stáhnout tapety na plochu |