Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Chrysler Vision: komfort za menší peníze

aktualizováno 
na rozdíl od svých bratrů zrozených v USA v roce 1992 na jedné a téže platformě a jezdících pod značkami Dodge Intrepid či Eagle Vision - výhodu v tom, že se na zdejší silnice dostal také v evropských verzích a jako nový se prodával dokonce i v Česku.
Chrysler Vision

Chrysler Vision | foto: AAA Auto Praha

Je tedy přizpůsoben horším než americkým silnicím, o poznání jednodušší je i shánění servisu a náhradních dílů. Přesto v Evropě a potažmo i v Česku není v nejvyšší automobilové třídě vážným konkurentem opravdové evropské klasiky, což neznamená, že by neměl zaryté příznivce, kteří ho upřednostní i před takovými pojmy, jako je BMW či Mercedes. Budou to nejspíš milovníci všeho amerického, kteří za cenu ježdění v autě typicky extravagantního designu, nevšedního pohodlí a bohaté výbavy sleví z požadavků na kvalitu i na jízdní a užitné vlastnosti.
Interiér v kůži, klimatizace, systémy ABS (antiblokovací) i TCS(protiskluzový),

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Chrysler můžete koupit na www.automodul.cz

veškeré ovládání v elektrice, tempomat, stereosystém až s osmi reproduktory, automatická převodovka (v případě jejího ovládání pod volantem také tři místa na předních sedadlech a samozřejmě tři vzadu), někdy i řídicí elektronika AutoStick, která dovoluje automatické i ruční řazení... To jsou jen některé z větších předností, které Chrysler Vision může mít. Ale ani při jejich uznání nelze zapomínat na to, že zmíněný vůz patřil v USA cenou do 20 tisíc dolarů k nejlevnějším a nejdostupnějším. A byť se do Česka dostal také v kvalitnějších evropských verzích, nelze od něj očekávat to, co se ve zdejších končinách tradičně spojuje s luxusními západoevropskými auty: kromě komfortu, který ani visionu určitě nechybí, to jsou bezpečné jízdní vlastnosti stejně jako dlouholetá spolehlivost a trvanlivost. Chrysler Vision má na zdejší poměry příliš měkký podvozek, z čehož plynou jeho hlavní potíže. Relativně brzy mu totiž odcházejí přední nápravy, poloosy a ložiska, problémy bývají s převodovkami, brzdami a bohatou elektrikou a elektronikou. V porovnání s evropskými partnery není vision stejně dobře zpracovaný, což je v tuzemsku, kam se mnohé ze zmíněných vozů dostaly jako ojetiny po těžké službě v USA, často znát. Auta jsou rozklepaná, uvolněná a někdy k tomu ještě špatně udržovaná či neodborně opravená. V té souvislosti je třeba připomenout, že náhradní díly a servis jsou drahé. Vyšší náklady vyžaduje povinné pojištění a případně i havarijní pojištění. Spotřeba v průměru prakticky neklesá pod desetilitrovou mez, naopak, při svižnějším cestování a ve městě nepřehlédnutelně roste - někdy až k 15 litrům na 100 kilometrů. K přednostem vedle už zmíněného komfortu a prostoru, který zvětšuje i hodně kupředu postavené přední okno, patří výkonné (až 214 koní), trvanlivé a tiché motory. V autě se osvědčily úpravy na propan-butanový pohon, což podporuje i velký, plochý zavazadlový prostor. "V případě zájmu doporučuji spíš auta od ročníku 1996, která jsou oproti předchůdcům technicky vylepšená," konstatuje Aleš Kužel z AAA Auto Praha.

MINUSY
- ve srovnání s evropskou konkurencí horší jízdní a užitné vlastnosti
- starší auta jsou obvykle hodně jetá
- pozor na špatně opravované a nedokonale udržované vozy
- podvozky konstruované pro kvalitní americké silnice ve zdejších podmínkách trpí
- hůř dostupné a drahé náhradní díly, dražší servis
- při špatné údržbě problematické převodovky
- méně trvanlivá přední náprava
- vyšší spotřeba hlavně ve městě
- i hodně jetá auta vypadají pěkně, ale ve zdejším provozu se leccos v interiéru uvolní a rozklepe
- sice velký, ale příliš plochý kufr

PLUSY
- relativně nízká cena mladých ojetin
- mimořádný vnitřní prostor
- komfort a pohodlí
- bohatá výbava
- bezproblémové, tiché a výkonné motory
- nevšední design

Chrysler Vision

Základní ceny starších Chryslerů Vision s motorem 3.5 V6:
ročník cena (Kč)
1992/93 140 000
1994 160 000
1995 180 000
1996 200 000
1997 250 000


NEJVĚTŠÍ KONKURENTI
Chrysler Vision 3.5 V6 ročníku výroby 1995 stojí zhruba 180 tisíc korun a konkurenci mu tvoří kupříkladu následující stejně staré vozy: Dodge Intrepid za 170 tisíc, Audi A6 2.6 za 260 tisíc, BMW 530 V8 za 260 tisíc, Citroën XM 3.0 za 150 tisíc, Honda Accord 2.0 za 195 tisíc, Hyundai Sonata 3.0 za 150 tisíc, Ford Scorpio 3.0 za 210 tisíc, Mercedes 124 E 300 za 320 tisíc, Mazda Xedos 9 3.0 za 260 tisíc, Opel Omega 3.0 za 240 tisíc a Peugeot 605 3.0 za 180 tisíc korun. "Chrysler Vision zajímá - stejně jako jiné vozy podobného ražení - zcela specifického kupce: vyznavače amerického stylu a jemu odpovídajících aut," říká Aleš Kužel, šéf nákupu největšího tuzemského bazaru AAA Auto Praha. "Já bych zřejmě - kdybych už se měl rozhodnout pro luxus - z dané nabídky vzhledem ke svému mládí upřednostnil sportovněji laděný osmiválcový BMW 530. To je auto zcela jiných kvalit než většina zbývajících. Cena ojetiny je ale o dost vyšší, i když na druhé straně - při nákupu nových aut před lety nestál nový BMW 530 V8 o mnoho víc než nový Chrysler Vision 3.5 V6. Kvalitativně ale z porovnávaných vozů stojí na vrcholu mercedes."

Autor:




Nejčtenější

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Opel Crossland X
Opel Crossland X je velké auto za malé peníze

MPV už nefrčí, nahrazují je auta na zvýšeném podvozku. Velmi povedenou a v druhé generaci nedoceněnou Merivu nahrazuje v nabídce Opelu SUV jménem Crossland X....  celý článek

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.