Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Chybu v zákoně budou napravovat sami motorkáři. Pořádají školu jízdy

  17:04aktualizováno  17:04
Téměř vražedných třináct hodin praktických jízd v autoškole musí stačit budoucím řidičům motorek. Liberecké občanské sdružení Stop nehodám chce proto napravit systémovou chybu v zákoně a zájemcům dát více zkušeností při jízdě na motorkách na okruhu.
Budoucím řidičům motorek musí stačit pouhých třináct hodin praktických jízd v autoškole

Budoucím řidičům motorek musí stačit pouhých třináct hodin praktických jízd v autoškole | foto: Jan Karásek - Motohouse

Na jaře pro ně připraví kurzy pod vedením zkušených lektorů, většinou bývalých závodníků. Navážou na kurzy, které se pod záštitou kraje konaly na okruhu v Sosnové už letos v létě.

"Momentálně se snažíme sehnat nějakého pevného partnera, nejlépe pojišťovnu. Už od příštího roku chceme začít a proškolit co největší počet lidí. Nadstavbové kurzy bezpečného ovládání motocyklu v různých jízdních režimech pod vedením zkušených instruktorů je víc než potřeba, lidé jsou kvůli systémovým chybám nepřipravení vyrážet do provozu," zmínil předseda občanského sdružení Stop nehodám Vladimír Mašek.

Podle něj téměř každý, kdo motorku řídí, je svým způsobem samouk, bez hlubších znalostí ovládání stroje. "Nemají základní
návyky potřebné pro bezchybné zvládnutí stroje," říká.

Loni došlo jen na Liberecku k jednačtyřiceti nehodám, na kterých se podíleli řidiči motorek. Jeden člověk při nich zemřel. Rok před tím vyšetřovali policisté dokonce 64 nehod. Ke značnému počtu havárií došlo na Českolipsku. Motorkáři tam loni bourali ve 48 případech. Čtyři utrpěli těžká zranění. Zkušenosti podle Maška nemohou nabrat při pomalé jízdě na parkoviště nebo třeba škvárovém hřišti.

"Při rychlosti do 35 kilometrů za hodinu jde skoro všechno zachránit nohama. Navíc to, že motocykl podklouzne a spadne už při malém náklonu, může vést k psychické bariéře a obavě z naklonění motocyklu do velkého sklonu. Ale jen na bezpečných autodromech se dají navodit reálné podmínky, přitom se chyba netrestá smrtí," Součástí kurzů bude také teoretická příprava včetně základů poskytování první pomoci, základy nastavení podvozku motocyklu či dopravní
psychologie.

Autoři:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Asi netřeba dalšího přesvědčování, že ani yamaha se v terénu neztratila.
Velký test: scramblery jsou dnešní hit do terénu i na frajeření

Který scrambler je nejlepší? Ten postavený v ateliéru, nebo ten koupený jako nový sériový model? Kromě otestování na běžných českých silnicích jsme naložili...  celý článek

Příhradový rám z kulatých trubek a šikmo uložený zadní tlumič. Poznáváte...
Italský frajer padne skvěle do ruky. Malý Monster se Ducati povedl

Označení Monster je dnes již neodmyslitelně spjato se značkou Ducati, která je domovem v italské Bologni. Motorky s tímhle jménem reprezentují vždy porci...  celý článek

Masivní odlitek z hliníkové slitiny tvoří páteř japonského supersportu.
Slavná Honda CBR Fireblade slaví, dnes je to počítač na kolech

Model Fireblade slaví v letošní sezoně neuvěřitelné pětadvacáté výročí své existence. A protože čtvrt století je skutečně slušný kus života, rozhodla se Honda...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.