Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Chystá se MINI do terénu jménem Monte

  13:00aktualizováno  13:00
Mini slaví úspěchy na všech frontách. Majitelem britské automobilky, která plnila vozový park mimo jiné i panu Beanovi, je BMW. Nejprve udělali díru do světa s moderním minískem, pak se odvážili nabídnout zákazníkům i verzi kombi. Teď čeká na start verze do terénu.

Terénnější přestavbu předchozí generace miniho nabízela italská karosárna Castagna | foto: Castagna

Automobilkám se daří řidiče přesvědčit, že nejlepší výlety do přírody jsou za volantem auta. SUVčka, tedy auta do lehkého terénu, jsou fenoménem dneška, proč by takové nemohlo být také mini.

Minískovi určenému pro takové mimosilniční projíždění poskytne technickou základnu právě stěhovavý mini.

Už je i rozhodnuto o jeho výrobě u rakouské firmy Magna Steyr. Jmenovat se má podle informací Auto Business News "Monte".

Mini

V nedávné historii najdeme ale ještě zajímavějšího miníska. Přišel na svět ještě dřív, než se začalo mluvit o ukončení výroby legendárního předchůdce v roce 2001.

Jmenoval se MINI ACV 30 a představil se v roce 1997. Auto, stavěné jako speciál pro rallye Monte Carlo, vcelku povedeně předpovědělo podobu stávajícího miníska

MINI ACV 30

ACV 30 byl jakýsi výroční koncept, před deseti lety s ním britská automobilka oslavila třicetileté výročí vítězství Mini Cooperu S v rallye, které se v knížectví na jihu Francie odehrává.

Do sériového auta měl ale na hony daleko. Čtyřválcová jedna-osmička z MGF spočívala uprostřed auta za sedadly pilota a navigátora. Výkon se přenášel na kola zadní nápravy.

DALŠÍ FOTOGRAFIE NAJDETE ZDE

Autor:




Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Další z rubriky

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Situace u Měšína, na 116. kilometru ve směru na Prahu.
Nebezpečí ve zúženích: 86 % řidičů neví, jak široké je jejich auto

Většina šoférů si myslí, že má jejich auto na šířku méně než ve skutečnosti. V průzkumu to zjistil rakouský autoklub ÖAMTC. Každý druhý dotázaný Rakušan se při...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.