New Velorexem chce šokovat společnost Motoscoot, chce tak oslavit šedesátiny kultovního "hadráku".
"Ano, je pravda, že letos věnuji velké úsilí projektu s názvem Jawa New Velorex 60th Jubilee. V dílně připravujeme zatím jeden plnohodnotný prototyp druhé generace kultovních Velorexů," prozradil Pavel Brída, majitel firmy.
Nový Velorex hodlá Brída představit na jednom z březnových motocyklových veletrhů ve světové premiéře; ještě není rozhodnuto, jestli v Praze nebo v Brně.
New PionýrBrídův Motoscoot už stojí za projektem Jawa 555 New Pionýr. Tyto stroje, které se nyní prodávají po celém světě, představil Motoscoot přesně na 50. narozeniny starého "pincka". |
Nový "hadraplán" má zaútočit na ty, kteří se rádi odlišují a má na to zařadit se spíše do kategorie automobilových speciálů s nádechem retra, jako je Gordon nebo třeba i Wiessmann. I když proti těmto vozům bude samozřejmě nepoměrně levnější.
Nové Velorexy se budou v prvních letech vyrábět jen v několika kusech limitované edice z důvodu náročných homologačních zkoušek. Pro začátek se počítá s výrobou 5-10 kusů za rok. Zájem je však už teď dokonce i v USA.
"Na novém Velorexu bude vše ´Made in Czech Republic´,"zdůrazňuje Brída pro České Motocyklové Noviny. "Jen motor bude prozatím japonská Honda." První série dostane čtyřválec z Hondy CB 1300. V budoucnu se však počítá i s případným nasazením originálních litrových dvouválců značky Jawa, jejichž první kusy by snad měly být před dokončením u týneckých vývojářů.
Pokud dojde časem i na lidovější variantu New Velorexu, bude se o pohon pravděpodobně starat čtyřdobý jednoválec o objemu 660 cm3.
Limitovaná verze bude mít laminátovou nebo na přání i karbonovou karoserii. Plátěná odnímatelná střecha samozřejmě zůstane. "Standardním vybavením mají být anatomické sedačky, bezpečnostní čtyřbodové pásy, rádio s CD apod," zjistily České Motocyklové Noviny.