Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Chystá se nový Velorex. Představí se příští rok

  13:00aktualizováno  13:00
"Ten neublíží, ten leští." Slavná věta z filmu Vrchní, prchni! bude možná brzy znovu aktuální. Na severu Moravy se chystá znovuoživení této české legendy, zjistil týdeník České Motocyklové Noviny.

Ilustrační foto | foto: Josef Vostárek

New Velorexem chce šokovat společnost Motoscoot, chce tak oslavit šedesátiny kultovního "hadráku".

"Ano, je pravda, že letos věnuji velké úsilí projektu s názvem Jawa New Velorex 60th Jubilee. V dílně připravujeme zatím jeden plnohodnotný prototyp druhé generace kultovních Velorexů," prozradil Pavel Brída, majitel firmy.

Nový Velorex hodlá Brída představit na jednom z březnových motocyklových veletrhů ve světové premiéře; ještě není rozhodnuto, jestli v Praze nebo v Brně.

New Pionýr

Brídův Motoscoot už stojí za projektem Jawa 555 New Pionýr. Tyto stroje, které se nyní prodávají po celém světě, představil Motoscoot přesně na 50. narozeniny starého "pincka".

Upozorňuje ale, že vůbec nepůjde o nízkorozpočtová lidová vozítka, ale o sporťáky pro všechny, kteří mají rádi extravagantní a osobité adrenalinové hračky vycházející ze staršího originálu.

Nový "hadraplán" má zaútočit na ty, kteří se rádi odlišují a má na to zařadit se spíše do kategorie automobilových speciálů s nádechem retra, jako je Gordon nebo třeba i Wiessmann. I když proti těmto vozům bude samozřejmě nepoměrně levnější.

Nové Velorexy se budou v prvních letech vyrábět jen v několika kusech limitované edice z důvodu náročných homologačních zkoušek. Pro začátek se počítá s výrobou 5-10 kusů za rok. Zájem je však už teď dokonce i v USA.

"Na novém Velorexu bude vše ´Made in Czech Republic´,"zdůrazňuje Brída pro České Motocyklové Noviny. "Jen motor bude prozatím japonská Honda." První série dostane čtyřválec z Hondy CB 1300. V budoucnu se však počítá i s případným nasazením originálních litrových dvouválců značky Jawa, jejichž první kusy by snad měly být před dokončením u týneckých vývojářů.

Pokud dojde časem i na lidovější variantu New Velorexu, bude se o pohon pravděpodobně starat čtyřdobý jednoválec o objemu 660 cm3.

Limitovaná verze bude mít laminátovou nebo na přání i karbonovou karoserii. Plátěná odnímatelná střecha samozřejmě zůstane. "Standardním vybavením mají být anatomické sedačky, bezpečnostní čtyřbodové pásy, rádio s CD apod," zjistily České Motocyklové Noviny.

Autor:




Nejčtenější

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Další z rubriky

František Šťastný na Grand Prix Československa v roce 1958
Lepšího závodníka Česko nemělo. Frantovi Šťastnému by bylo devadesát

V listopadu letošního roku uplyne 90 let od narození českého motocyklového závodníka století, Františka Šťastného. Pamětníci a motorističtí fanoušci si však...  celý článek

Gin The Archaeologist
Autofotka týdne: Ohnivá voda s vačkou, to je gin pro motorkáře

Alkohol nepatří za volant ani za řidítka, stavitelé motorek ovšem často oplývají neuvěřitelnou fantazií. Jeden z nich, hamburský Ehinger Kraftrad je podle...  celý článek

Na pražském koupališti Džbán se sešli majitelé skútrů Vespa
VIDEO: V Praze je vosí rojení. Slavné vespy mají sraz

Tento víkend se čeká v Praze vosí rojení. V Campu Džbán se koná tradiční mezinárodní sraz motocyklů Vespa z celé Evropy. PragoVespa 2017 je největším srazem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.