Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Josef Vostárek

Chystá se nový Velorex. Představí se příští rok

  • 62
"Ten neublíží, ten leští." Slavná věta z filmu Vrchní, prchni! bude možná brzy znovu aktuální. Na severu Moravy se chystá znovuoživení této české legendy, zjistil týdeník České Motocyklové Noviny.

New Velorexem chce šokovat společnost Motoscoot, chce tak oslavit šedesátiny kultovního "hadráku".

"Ano, je pravda, že letos věnuji velké úsilí projektu s názvem Jawa New Velorex 60th Jubilee. V dílně připravujeme zatím jeden plnohodnotný prototyp druhé generace kultovních Velorexů," prozradil Pavel Brída, majitel firmy.

Nový Velorex hodlá Brída představit na jednom z březnových motocyklových veletrhů ve světové premiéře; ještě není rozhodnuto, jestli v Praze nebo v Brně.

New Pionýr

Brídův Motoscoot už stojí za projektem Jawa 555 New Pionýr. Tyto stroje, které se nyní prodávají po celém světě, představil Motoscoot přesně na 50. narozeniny starého "pincka".

Upozorňuje ale, že vůbec nepůjde o nízkorozpočtová lidová vozítka, ale o sporťáky pro všechny, kteří mají rádi extravagantní a osobité adrenalinové hračky vycházející ze staršího originálu.

Nový "hadraplán" má zaútočit na ty, kteří se rádi odlišují a má na to zařadit se spíše do kategorie automobilových speciálů s nádechem retra, jako je Gordon nebo třeba i Wiessmann. I když proti těmto vozům bude samozřejmě nepoměrně levnější.

Nové Velorexy se budou v prvních letech vyrábět jen v několika kusech limitované edice z důvodu náročných homologačních zkoušek. Pro začátek se počítá s výrobou 5-10 kusů za rok. Zájem je však už teď dokonce i v USA.

"Na novém Velorexu bude vše ´Made in Czech Republic´,"zdůrazňuje Brída pro České Motocyklové Noviny. "Jen motor bude prozatím japonská Honda." První série dostane čtyřválec z Hondy CB 1300. V budoucnu se však počítá i s případným nasazením originálních litrových dvouválců značky Jawa, jejichž první kusy by snad měly být před dokončením u týneckých vývojářů.

Pokud dojde časem i na lidovější variantu New Velorexu, bude se o pohon pravděpodobně starat čtyřdobý jednoválec o objemu 660 cm3.

Limitovaná verze bude mít laminátovou nebo na přání i karbonovou karoserii. Plátěná odnímatelná střecha samozřejmě zůstane. "Standardním vybavením mají být anatomické sedačky, bezpečnostní čtyřbodové pásy, rádio s CD apod," zjistily České Motocyklové Noviny.