Alfa Romeo Junior

Alfa Romeo Junior | foto: Italiaspeed

Chystají se dvě nové malé alfy: 149 a junior

  • 4
Alfy Romeo přibývají na centimetrech i váze. Sportovní srdce milovníků italské značky se roztlučou hlavně při vzpomínkách na řidičské zážitky za volanty starších modelů. Lehkonohost, obratnost a sportovní duch nejen na oko do modelové řady možná přinesou dva modely, které jsou na spadnutí - malý Junior a o něco větší 149.

Šéf Alfy Romeo Antonio Baravalle se na konferenci pořádané bankou Morgan Stanley rozpovídal o nových modelech. Slavná italská značka chystá hned dva modely, které nahradí dosluhující 147.

Obě novinky budou postaveny na základech nových fiatů. Junior bude vycházet z Grande Punta, 149 si vypůjčí techniku z Brava. Bližší informace o novinkách zveřejnil server italiaspeed.com.

Junior
Malá alfa jménem Junior zamíří za 18- až třicetiletými řidiči za cenu kolem 16 tisíc eur. K mání bude pouze ve třídveřovém provedení. Po vzoru punta bude mít pár centimetrů nad čtyři metry, podvozek ale dostane oproti malému fiatu aktivní tlumiče.

Na trh přijede v druhé čtvrtině příštího roku, ale spekuluje se o tom, že se v předpremiéře ukáže už na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nebo v prosinci v Boloni.

Nejmenší motor má mít objem 1,4 litru, atmosféricky plněný agregát vyvine 95 koní, na vrcholu má stát přeplňovaná 1,8 ve dvou verzích: 190 a 230koňové. Silnější varianta se pravděpodobně dostane do Junioru GTA vybaveného pohonem všech čtyř kol.

149
Větší z chystaných novinek ponese označení 149, logicky tedy bude navazovat na stávající stočtyřicetsedmičku. Umístěná na trhu však má však být výš než 147, do provozu by měla vyrazit v roce 2009. K mání má být pouze pětidveřová varianta karoserie, stejně jako v případě brava. Délka bude sahat ke 4,3 metru.

Podvozek bude vycházet z nového brava, ale pozor, na rozdíl od fiatu dostane 149 víceprvkovou zadní nápravu. I v jejím případě má podvozek aktivně omezovat náklony karoserie v zatáčkách.

Motory nabídnou 120-265 koní. Základ bude tvořit přeplňovaný 1,4 T-Jet, na vrcholu bude šestiválec 3,2 litru spřažený s pohonem všech kol Q4. Ceny mají startovat kolem 28 tisíc euro.

Pro 149 i juniora se prý počítá také s odvozenými modely. Na základech 149 by tak mohlo vzniknout kupé nesoucí klasické označení Giulietta, které nahradí Alfu GT. Junior by měl dát vzniknout roadsteru s plechovou skládací střechou.