Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čím jezdím? Autem za 10 milionů

  15:15aktualizováno  15:15
Je to obecně oblíbený námět rozhovorů: která známá osobnost s čím jezdí a kdo z „vipáků“ co zrovna naboural. Ovšem bulváru při sledování těchto případů unikají největší ryby. V nejdražších autech v Česku totiž zpravidla nejezdí ti, kteří se objevují na titulních stránkách časopisů.

Mívají je často lidé, jejichž tvář nikomu moc neřekne.

Kdo má nejdražší auto v České republice?

Přímočará prostá úvaha říká: nejdražší auto bude mít prezident republiky. Čím tedy jezdí hlava státu?

„Prezident republiky používá dva typy vozidel,“ odpovídá na otázku Petr Hájek, ředitel tiskového odboru Hradu. „Z hradních zdrojů jde o značku Škoda Superb 2,8 l. Od ministerstva vnitra je prezidentovi k dispozici Audi A8 4,2. Jsou to sériově vyráběná vozidla standardní výbavy.“

Nejdražší škodovkou, jakou lze v současném ceníku firmy nalézt, je Superb 2,8 l s automatickou převodovkou. A protože výbava prezidentského vozu vychází ze sériového provedení Elegance se základní prodejní cenou 1 141 900 korun, bude i po rozšíření o další prvky včetně vysílačky a majáku se sirénou stát podle našeho odhadu něco přes 1,5 milionu korun.

Podle odhadu mohou na domácích silnicích jezdit i desítky aut v cenách nad deset milionů korun

U Audi A8 s motorem 4,2 l, opět ve variantě se všemi vymoženostmi, co auto umí nabídnout, by se cena mohla přehoupnout lehce přes tři miliony.

Čtěte také:

Jaké poklady skrývají české garáže?
Volkswagen není jen značka Audi

„Vozů nad tři miliony jsme loni prodali desítky kusů,“ říká Jan Klíma, tiskový mluvčí společnosti Import Volkswagen Group. A které bylo nejdražší? „Rekord má Audi A8 s motorem W12 v ceně pět milionů s kompletní výbavou Audi exclusive, která obsahuje například interiér v bílé kůži.“ A kdo ho má?

„Bohužel, od zákazníka nemáme souhlas k poskytování dalších informací,“ odmítá Jan Klíma sdělit více. Michal Exner z firmy, která nese jeho jméno, říká: „Loni jsme prodali pět vozů Bentley Continental GT v cenových relacích pět a půl až šest milionů korun; do našeho servisu jich jezdí dalších deset individuálně dovezených.

Jezdí k nám ale i tři vozy Arnage, jejichž cena je už mezi osm až patnácti miliony. Na arnage máme pro letošek dvě objednávky.“ Pro koho? „Od zákazníků nemáme souhlas k poskytování informací.“ Že už jste větu četli? Ne naposledy.

Česká superliga

Statistika v České republice k 1. lednu 2005 eviduje mezi miliony jiných i tyto vozy:

Bentley

11

Ferrari

103

Lamborghini

20

Maserati

86

Rolls-Royce

12

Zdroj: Ministerstvo vnitra ČR

Ještě výš

Žebříček nejdražších BMW prodaných loni v Česku je tento: BMW 745iL za 4,2 milionu, BMW X5 za 3,7 milionu a model 760i za 3,4 milionu. Prodejem luxusních vozů se na zdejším trhu zabývá i společnost Impexcar. Za svítící výlohou její prodejny lze spatřit tucet drahých aut. Na otázku, kolik v tuto chvíli ta výkladní skříň stojí, se majitel firmy Pavel Kyllar usměje, krátce zamyslí a letmo spočítá: „Asi tak třicet milionů.“

Zájem o drahá auta tedy je? „Loňský rok ano,“ pochvaluje si Kyllar.
„V průměru jsme prodali měsíčně tak deset aut. Rád splním sen každému, kdo na to má.“

A kolik že je třeba „na to mít“? Jaké bylo nejdražší prodané auto? „Asi Mercedes SLR za třináct a půl milionu,“ odpovídá Kyllar, „ale ne, počkejte, já zapomněl na Porsche GT, to bylo za devatenáct.“

Co na to Mercedes?

Také v nabídce značky Mercedes jsou hodně drahá auta. Nejdražší je Maybach. Dva různé modely se liší délkou - kratší měří „jen“ 5 a 3/4 metru, delší 6,2 m. Pro srovnání: je to jako půldruhé fabie. Oba mají motor 5,5 l. Jeden kus v „kratším“ provedení jezdí v Česku už přes rok.

Jeho cena? „Dvanáct a půl milionu,“ informuje Rudolf Kužel ze společnosti DaimlerChrysler Automotive Bohemia. Kdo je majitelem? „Bohužel, od zákazníků nemáme souhlas k poskytování dalších informací,“ odpovídá také Rudolf Kužel. Ale přece jen je dodá: „Mohu pouze prozradit, že se jedná o cizího státního příslušníka.“

Nejdražší auta

Ferrari  Enzo
Název tohoto superauta oslavuje zakladatele značky. Rudá karoserie skrývá techniku závodních vozů formule 1. Když tohle auto spatří Ital, zastavuje se mu srdce.

Rolls-Royce Flying Spur
Evidence uvádí na území ČR registrovaných 12 vozů hvězdného jména. Nejspíš nejcennější z nich je Flying Spur s výrobním číslem 29, který majitel získal v roce 1994 z jen padesátikusové série vyrobené k 90. výročí založení firmy.
Porsche Carrera GT
Do extraligy aut patří i vůz s desetiválcovým motorem objemu 5,5 l. Roční produkce je zhruba tři stovky vozů, o něž je obrovský zájem, byť cena stoupá prakticky dvojnásobně oproti dalšímu modelu této značky.
Mercedes SLR
Protiváha luxusního korábu stejné stáje s názvem Maybach. Stejně jako ten omračuje SLR technickými parametry, kterými chce soupeřit i třeba s Ferrari: akcelerace z 0 na 100 km/h za 3,9 s, maximální rychlost 320 km/h.
Magických patnáct


V tuzemsku ale už jezdí krátce i jeden exemplář delší verze maybachu. Zde je znám i jeho majitel. Ale ani Michal Horáček, textař a nyní už i zámožný rentiér, o svém voze nechce hovořit. „Kdybyste se mě zeptal na mé texty či eseje, velice rád, ale o autě mluvit nechci,“ odmítá Horáček. „Co já bych vám o něm měl říct, když vlastně ani nevím, zda to má pohon vepředu, nebo vzadu? Auto ani neřídím, tak co bych o něm měl vyprávět?“

Takže pokud jde o cenu vozu, který si Michal Horáček dle našich zdrojů koupil v Nizozemsku, pohybovala se kolem 15 milionů korun. Patnáct milionů je hodně. Ale po vozovkách České republiky jezdí tak drahých aut víc. Příkladem je i supersportovní Pagani Zonda. Jen 115 centimetrů vysoké auto oslnivě žluté barvy, s typickým znakem čtyř výfuků trčících ze středu zadní stěny vozu, stálo také kolem 15 milionů korun.

Zajímavostí vozu malé italské firmy je motor objemu 7,3 litru. Dvanáctiválec s úctyhodným výkonem 555 koní pochází ze stáje Mercedes. Zonda s ním umí uhánět rychlostí až 340 km/h. To vůz staví do pozice jednoho z nejrychlejších aut na území republiky. Za volantem unikátu lze spatřit šéfa vydavatelství Stratosféra Antonina Herbecka.

Osobní objednávky

V cenové hladině patnácti milionů ale lze koupit i vozy známějších značek. Takový kus je však zpravidla záležitostí osobní objednávky. To je i případ jednoho z nejdražších aut v Česku - Mercedesu SLR. Jeho osmiválcový motor při objemu 5,4 litru s kompresorem dodává už 626 koní, k čemuž má i přiměřenou spotřebu blížící se 15 l/100 km.

„Za zhruba patnáct milionů si vůz právě jeden zákazník odvezl, druhé auto nakonec podle mých informací skončilo snad v Dubaji. Na tento rok již máme další tři objednávky,“ říku Rudolf Kužel. A pro koho? „Bohužel, od zákazníků nemám souhlas k poskytnutí informací,“ odpovídá.

Nejezdí, létají

... a že postrádáte tváře dalších velkých finančníků? Nedivte se, mnozí z nich již nejezdí, ale létají. Například jeden z nejbohatších mužů v republice, Petr Kellner, takovýmto strojem Gulf Stream.

Na porsche nelze zapomenout

Přibližně ve stejné relaci cen jako nejdražší současný mercedes se pohybuje i jiný špičkový model: Porsche Carrera GT. Je o milion dražší. A jeden jeho vzácný exemplář má svého majitele už také v Česku. Je jím hokejový brankář Roman Čechmánek. Nejprve nám rozhovor přislíbil, ale do druhého dne si to rozmyslel.

Na otázku, zda je jediný, kdo takové auto v Česku má, jen velmi stručně odpověděl: „Zatím jediný, ale vím, že už brzy jediný nebudu.“ A jak jste s ním spokojený? „Maximálně. Jsem nadšený. Měl jsem už různé sporťáky, ale tohle je vrchol. Dál už nemám kam jít.“

Na vrcholu je ferrari

Nad patnáctimilionovými automobily vyniká jeden unikát. Není to ale současný Rolls-Royce Phantom, nýbrž Enzo Ferrari. Za volantem lze spatřit známého pražského advokáta Roberta Pergla. Cena vozu citelně přesahuje 20 milionů korun. „Musíte připočíst i daň 19 % a dopravu,“ upřesňuje Zdeněk Holubovský, majitel firmy HP Exklusiv, která ferrari prodává. „Pak jsme na ceně, za kterou jsme enzo prodali.“

Komu? Jakou čekáte odpověď? Není jiná než v předchozích případech. Ale jeho firma i letos nabízí něco z nejexkluzivnější kategorie. Tentokrát Maserati MC 12. Závodní auto s šestilitrovým motorem o výkonu 630 koní za šest set tisíc eur. A zájemce mít budete? „Jsou již dva.“ Na jména se neptáme.

"Auto udělané podle vozu formule 1 zaskočí lidi, kteří nezávodí, především neskutečným zrychlením."

S vozem jezdí: Robert Pergl, advokát

"Nevím, jaké číslo z této limitované devadesátikusové série má britská královna, předpokládám, že asi 1. Já mám 29, to také není špatné."

S vozem jezdí: Fidelis Schlée,  rentiér

 

"Měl jsem už různé sporťáky, ale takhle tvrdé auto ještě ne. To je něco jiného než všechno ostatní. Stále ještě jsem v něm raději opatrný."

S vozem jezdí: Roman Čechmánek, hokejista 

 

"Nevím o tom voze prakticky nic. Vždyť ho sám ani neřídím. Vozí mě řidič; to byste se na něj museli zeptat jeho."

S vozem jezdí: Michal Horáček, textař

 

 

"Nevím, co bych o něm měl říct. Nikdy jsem s ním nejel. Jen stojí v mém showroomu. Můžete tam klidně jít a šáhnout si na něj."

S vozem jezdí: Antonín Charouz, podnikatel 

"Je to motokára s tryskovým motorem. Znám se s tvůrcem, a když mi vůz nabídli k vyzkoušení, neodolal jsem. Ale kdykoliv ho mohu vrátit."

S vozem jezdí: Antonin Herbeck, majitel vydavatelství

"Stále se v něm ještě bojím. Je to auto-adrenalin. Všude v něm jste středem pozornosti. Někdy je to příjemné, jindy ne."

S vozem jezdí: Patrik Tkáč, majitel finanční skupiny 

 

"Chci auto, ze kterého něco vyzařuje. Musí mě zaujmout na první pohled. A lamborghini, to je soulad síly a vzhledu."

S vozem jezdí: Tomáš Řepka, fotbalista

 

"Miláček na první pohled. Neskutečně krásné auto, kterým, když se svezete, chcete znovu a pak stále."


S vozem jezdí: Ivan Jakabovič, majitel finanční skupiny

 

"Mám sporťák Porsche. Ale už jsem se zklidnil, maximálky už nehoním, spíš si užívám zrychlení při předjíždění."

S vozem jezdí: Patrik Eliáš, hokejista

Autoři:




Nejčtenější

Lochkovský tunel je součást jižní části Pražského okruhu. (Ilustrační snímek)
Jízda v tunelu: Pětina řidičů zápasí s úzkostí a řídí nepředvídatelně

Síť evropských dálnic je protkaná tisícovkami tunelů. Podle expertů nehrozí v tunelu vyšší riziko nehody, nezbytné je ovšem striktní dodržování rychlostních...  celý článek

Ale když se tohle všechno vypne, působí zpoza volantu jako příjemné a normální...
Toyota pracuje na elektromobilu, který se nabije za pár minut

Japonská automobilka Toyota vyvíjí nový typ baterie, kterou lze nabít během několika minut a která umožní podstatně delší dobu dojezdu. Vozy s touto baterií...  celý článek

Herec David Matásek a jeho vespa
David Matásek je milovník vos. Každý rok jede přes Alpy do Itálie

Pokud z rovna nechumelí, potkáte ho v Praze v sedle žlutého skútru. Populární herec David Matásek je pravověrný vespař. A každé léto osedlá svou „vosu“...  celý článek

Volkswagen v září přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí...
V Německu chtějí auta s cinknutými TDI vyhnat ze silnic

Naftové vozy koncernu Volkswagen vybavené softwarem pro falšování údajů při měření emisí by mohly přijít o registraci, pokud jejich majitelé odmítnou...  celý článek

Opel Insignia
Nová insignia v testu: velký opel nabídne náramné svezení

Evropská komise před pár dny schválila převzetí Opelu koncernem PSA. A Francouzi si mnou ruce, v insignii dostali skvělé auto, které je rovnocenným konkurentem...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Za sledování telefonu na přechodu budou na Havaji rozdávat pokutu

Pokutu 99 dolarů (2 300 Kč) budou od října rozdávat úřady v hlavním městě amerického státu Havaj chodcům, kteří budou na silničních přechodech věnovat svoji...  celý článek

Lochkovský tunel je součást jižní části Pražského okruhu. (Ilustrační snímek)
Jízda v tunelu: Pětina řidičů zápasí s úzkostí a řídí nepředvídatelně

Síť evropských dálnic je protkaná tisícovkami tunelů. Podle expertů nehrozí v tunelu vyšší riziko nehody, nezbytné je ovšem striktní dodržování rychlostních...  celý článek

Volkswagen v září přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí...
V Německu chtějí auta s cinknutými TDI vyhnat ze silnic

Naftové vozy koncernu Volkswagen vybavené softwarem pro falšování údajů při měření emisí by mohly přijít o registraci, pokud jejich majitelé odmítnou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.