Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čím nižší úřad, tím horší auto

aktualizováno 
vlády, parlamentu či Senátu - vyjíždějí za služebními povinnostmi v komfortních a drahých limuzínách, nižší šarže cestují i deset let starými vozy Škoda Favorit.
Zatímco představitelé vysokých státních úřadů - vlády, parlamentu či Senátu - vyjíždějí za služebními povinnostmi v komfortních a drahých limuzínách, nižší šarže cestují i deset let starými vozy Škoda Favorit.Předseda Senátu České republiky Petr Pithart využívá stejný vůz jako někteří ministři - BMW 740. Jako druhý automobil má k dispozici Škodu Octavia 1.8 SLX turbo. Místopředsedové Senátu mají jako první vůz rovněž BMW, jako druhé auto využívají Škodu Felicia 1.6. Ještě o stupínek níž stojí v hierarchii horní komory parlamentu šéfové výborů Senátu a senátorských klubů, jimž náleží jen Škody Felicia. O osudech krajů rozhodují hejtmani, kteří prozatím chtějí nakupovat octavie. "Právě probíhají výběrová řízení na vozy pro nejvyšší krajské zastupitele. Hejtmani už se mezi sebou dohodli, že až Škoda představí svůj velký model, který byl nedávno k vidění na autosalonu v Ženevě, ihned si jej třeba ještě v rámci nulté série koupí," říká Stanislav Rampas, zástupce hejtmana v Plzeňském kraji. Ostravský primátor Čestmír Vlček využívá jako služební auto Volkswagen Passat, jehož pořizovací cena byla 800 tisíc korun. Šéf dopravní policie Zdeněk Bambas jezdí Škodou Octavia 1.8 za půl milionu korun. Mnohem méně peněz mohou za vozy vydat šéfové finančních úřadů nebo úřadů práce. "Na celý finanční úřad, kde pracuje 41 zaměstnanců, máme jednu Škodu Favorit 135 LX rok výroby 1993. Najela tisíc kilometrů a bohužel nestačí k tomu, abychom ji mohli operativně využívat. Takže i pracovníci exekučního úřadu musí čekat, až na ně přijde řada," uvádí Miroslav Buryška, který vede finanční úřad v Žamberku. Vůz stejné kategorie má k dispozici šéf Úřadu práce v Třebíči Vladimír Dobiáš. "Jezdím Škodou Felicia 1.3 z roku 1996 a jsem s ní průměrně spokojen." Vedoucí finančního úřadu by se nebránil alespoň malému vylepšení. "Místo favorita bychom uvítali variantu kombi," říká Miroslav Buryška." Lépe je na tom šéf další státní instituce - Krkonošského národního parku. "Používám dvě služební auta, ale nejsou k dispozici jen mně, jezdí s nimi i kolegové," uvádí Jiří Novák. Na běžné silnice vyjíždí ředitel národního parku Škodou Octavia 2.0 za 580 tisíc korun, po lesních a polních vozovkách využije služeb Toyoty RAV 4. Její pořizovací cena přesáhla 800 tisíc korun.
Autor:




Nejčtenější

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Další z rubriky

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 10 000 km, diesel
1 021 475 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.