Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čím odtáhnout 155 tun? Naftovým volkswagenem

aktualizováno 
Aby upoutaly na sebe pozornost neváhají automobilky sáhnout po velmi extravagantních kouscích. Loni jezdilo audi po lyžařském skokanském můstku, aby dokázalo kvality pohonu všech kol. Letos se volkswagen prohání po letištní ploše a za sebou tahá obří letadlo.

Touareg táhne obří boeing | foto: Volkswagen

S něčím podobným přišla před časem i Škodovka, když nechala létat vzduchem felicii zavěšenou na jeřábu pouze na dveřích, aby se dokázala, že jde o velmi robustní vůz.

Volkswagen nyní nabízí následující historku. Dva zaměstnanci se měli vsadit, jestli terénní touareg, který je hvězdou výrobního programu německé značky, utáhne dopravní letadlo. Normálně tuto úlohu na letištích plní těžké tahače.

V hlavních rolích se tedy na ploše nakonec doopravdy objevují Volkswagen Touareg V10 TDI, létavce reprezentuje Boeing 747 vážící 155 tun. Místem konání důkazu pro sázku je letiště 40 mil od Londýna.

Aby se vůbec síla desetiválcového turbodieselu přenesla ke kolům, bylo nutné zvýšit hmotnost touaregu. Normálně sahá maximální hmotnost plně naloženého Volkswagenu Touareg V10 TDI jen kousek za hranici dvou tun.

Ocelové pláty a koule přidají před testem další více než čtyřtunové závaží, a vůz tak před zkouškou váží celých sedm tun. Ostatní změny byly jen malé, například se přifoukala kola. Letadlo se připevnilo k vleku.

Sázku vyhrál ten ze zaměstnanců Volkswagenu, který tvrdil, že touareg letadlo utáhne. Může slavit.
Ale to se dalo čekat, jinak by se pravděpodobně automobilka tímto kouskem nepochlubila.

Autoři:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.