Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čína na autosalonu Moskva: sebevědomí a plagiáty

  13:40aktualizováno  18:10
Sebevědomí čínským automobilkám na autosalonu v Moskvě rozhodně nechybí. Svá hranatá, uvnitř nijak voňavá a od pohledu ještě hůře vyrobená auta přijela do ruské metropole prezentovat spousta značek. Věřili byste, že jednou budou stát "číňani" vedle nissanů, opelů a mitsubishi?

Evropa na invazi čínských automobilek ještě čeká, na ruských silnicích ale už auta z Číny běžně potkáváme. Na moskevském autosalonu tedy nemohly značky zpoza Velké zdi chybět. Na výstavišti jsme jich napočítali dvanáct a až na výjimky se jejich expozice nelišily od těch, které postavili pro svá auta renomovaní výrobci.

Autosalon Moskva - BYD F0 (kopie Toyoty Aygo)

Značky, které v Evropě známe, se protlačily mezi expozice zavedených světových automobilek. Chery, geely nebo brilliance, to jsou auta, která budeme brzy potkávat i v západnějších částech Evropy, než je Rusko.

Nechyběla ani auta, která známe. Třeba FAW Vizi, ve kterém pozná předchozí generaci Toyoty Yaris úplně každý. Podle odborníka na automobilový průmysl Petera Homoly je "čínský yaris" model výsledkem spolupráce mezi Toyotou a automobilkou FAW, která pro japonskou autombilku vyrábí už model Prius.

Autosalon Moskva - FAW Vizi

Autosalon Moskva - FAW Vizi

V Evropě neznámá značka Chana patří k nejstarším v Číně (auta vyrábí od roku 1957). Chce zase na ruský trh uvést malý model Benni, postavený na základech od Suzuki, a chystá ještě dalších sedm modelů. Malé auto s docela pohledným designem odradí při otevření dveří, zmačkané čalounění sedadel moc důvěry nevzbuzuje, do "papundeklově" působících dveří se bojíte trochu víc opřít. Dále do Evropy se Chana naštěstí zatím nechystá.

Auta značky JAC mají podle všeho původ ve starých hyundayích a jejich interiéry patří k těm nejméně voňavým, jaké na moskevském výstavišti potkáte. Automobilka, která auta JAC vyrábí, se jmenuje Anhui Jianghuai Automobile Co. a stojí za pozornost, že mimo jiné jí s designem a vývojem nových modelů pomáhá Pininfarina.

Hejno teréňáků parkuje na stánku další značky ZX. Kromě bojovně se tvářícího speciálu oblepeného ohnivými samolepkami tam najdeme i otuningovaný pick-up s pořádným křídlem vzadu na korbě.

Autosalon Moskva - stánek automobilky ZX

Autosalon Moskva - stánek automobilky ZX

V Česku známe lifan jako značku laciných motorek. Kromě hranatého modelu Breez přivezli také cosi, co vypadá jako čínská parodie na MINIho.

Autosalon Moskva - Lifan 320

Autosalon Moskva - Lifan 320

Hodně pozornosti na sebe poutá značka Great Wall, nejen kvůli jednomu z vůbec největších stánků v moskevském Krokus Expu, ale hlavně kvůli kopiím aut, která známe.

Autosalon Moskva - Great Wall Gwperi

Autosalon Moskva - Great Wall Gwperi

Malý Fiat Panda se u Číňanů jmenuje Gwperi. Auto, které vypadá jako mix několika modelů Toyoty, zase pojmenovali Florid. Hned vedle stojí na stánku automobilky BYD kopie Toyoty Aygo.

Nejzoufalejší expozice moskevského autosalonu vůbec, to je stánek Zotye Auto, automobilky staré tři roky. Špinavá auta, katalogy psané legrační angličtinou a čínsky, tak vypadal ministánek s modelem Zotye2008, jenž až nápadně připomíná japonské Daihatsu Terios. Motory necelé čtyři metry dlouhého SUV - ovšem pouze s pohonem zadních kol - pocházejí od Mitsubishi.

A na závěr specialita od Great Wall - terénní limuzína Hover. Na zádech má hrdý nápis ABS+EBD. Pravděpodobně bude tedy vybavena protiblokovacím systémem brzd s elektronickým rozdělovačem brzdné síly. Stojí za vysvětlení, že auto bez ABS už Evropě snad ani nepořídíte.

Autosalon Moskva - Great Wall Hover II





Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Škoda Octavia 1.6 TDI ELEGANCE
Škoda Octavia 1.6 TDI ELEGANCE

r.v. 2009, naj. 198 000 km, diesel
169 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.