Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Číňané chtějí vyrábět auta v Evropě. Geely má zájem o antverpskou továrnu Opelu

  15:58aktualizováno  15:58
O továrnu německé automobilky Opel v belgických Antverpách se zajímá čínská společnost Geely. Oznámil to podle belgických médií šéf vlámské vlády Kris Peeters, jehož kabinet řeší další osud závodu, který by měl skončit provoz na konci roku. V antverpské továrně opel vyrábí astry.

Antverpská továrna Opelu | foto: Opel

Peeters připustil, že se kvůli možné koupi antverpské továrny zaměstnávající kolem 1300 lidí sešel s vedením čínské firmy.

Geely možná zmizí

Samotná značka Geely má podle neoficiálních informací dokonce zmizet s automobilového trhu už v roce 2012. Geely Automotive Holdings se chce soustředit především na posilování značky Volvo na čínském trhu. Automobilka, která patří k největším čínským výrobcům, má kromě evropského Volva ještě další tři značky: Gleagle, Emgrand a Englon. Auta značky Gelly by měla dostat jméno Gleagle.

Ta letos v březnu podepsala s americkou společností Ford Motor dohodu o koupi švédské automobilky Volvo Car za 1,8 miliardy dolarů (asi 345 miliard Kč), což byla dosud největší čínská akvizice zahraniční automobilky.

Filiálka Opelu, nad jejímž dalším osudem se vznáší velká nejistota již dlouhou dobu, patří pod americkou společnost General Motors. Ta na začátku týdne potvrdila, že továrna skončí, protože se nepodařilo najít pro ni nového investora. Ve hře byl prý kromě Číňanů ještě jeden americký zájemce. Tím se potvrdil plán, který firma prezentovala v rámci své masivní reorganizace již v lednu.

Kromě Belgie má Opel továrny například i v Německu, Velké Británii, Španělsku nebo Polsku. "Volba nakonec padla na Belgii také z toho důvodu, že v této zemi General Motors očekával nejmenší odpor zaměstnanců, veřejnosti a vlády. A tento předpoklad vyšel," uvádí Český rozhlas. "Spekulovalo se ovšem také o tom, že německá vláda nabídla GM nějaké peníze za to, aby německé továrny přežily na úkor nějakých jiných."

Geely Gleagle GS Lucky Start

Geely Gleagle GS Lucky Start

Autoři: ,




Nejčtenější

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět svůj elektrovůz v Česku, nesmí být moc drahý

Mladoboleslavská automobilka chystá na autosalon ve Frankfurtu nečekané překvapení. Představí totiž facelift vozu, který zatím v podstatě neexistuje. Škoda se...  celý článek

Další z rubriky

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět svůj elektrovůz v Česku, nesmí být moc drahý

Mladoboleslavská automobilka chystá na autosalon ve Frankfurtu nečekané překvapení. Představí totiž facelift vozu, který zatím v podstatě neexistuje. Škoda se...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.