Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Číňané kupují více MingRui neboli Škodu Octavia

  16:55aktualizováno  16:55
Mladoboleslavské automobilce v Číně roste prodej. Plánuje se i nasazení modelu Yeti na tamním trhu. MingRui. HaoRui. JingRui. Že vám tyto čínské názvy nic neříkají? Najdete je ve znacích napsané na autech za známými jmény: Octavia, Superb a Fabia.

Škoda Octavia MingRui | foto: Shanghai Volkswagen

A mladoboleslavské značce se v nejlidnatější zemi světa daří. Za první tři měsíce letošního roku zde prodala 42 707 automobilů, což je oproti stejnému období roku 2009 o 112 procent více. "Očekáváme, že růst bude dál pokračovat. Tento rok bychom chtěli prodat až 200 tisíc vozů, zatímco loni to bylo 123 tisíc," říká Čchang Chaj-liang, ředitel prodeje a marketingu skupiny Volkswagen Group China, do které Škoda patří.

Prodej celé skupiny Volkswagen v Číně za první čtvrtletí narostl meziročně o téměř 61 procent. Kromě běžných značek jako VW či Audi si bohatí Číňané koupili i 185 bentleyů a 44 kusů supersportovního lamborghini.

Samotní čínští řidiči řadí například octavii mezi vyšší průměr mezi nabízenými vozy. Její cena začíná na 123 tisících jüanů (kolem 330 tisíc korun) a končí na 185 tisících jüanů.

Škodovky v Číně frčí

Škodovky se v Číně vyrábějí od poloviny roku 2007 a zatím jich po místních silnicích jezdí kolem čtvrt milionu. Na celkovém prodeji skupiny Volkswagen v Číně mají podíl kolem šestnácti procent, ale podle informací čelných představitelů firmy by se postupně měl vyšplhat až na třicet procent.

Letos se například škodovky budou nabízet už ve 300 prodejnách po celé Číně a plánuje se, že kromě modelů Octavia, Fabia a Superb se rozjede prodej i modelu Yeti.

"Čínský automobilový trh zaznamenává, i v souvislosti s nadále rychle rostoucí ekonomikou, impozantní růst. Souvisí to i s určitým snížením daní při prodeji aut," řekl včera v anglicky psaném listu China Daily Winfried Vahland, který vede skupinu Volkswagen v této zemi. O Vahlandovi se spekuluje jako o budoucím šéfovi mladoboleslavské automobilky.

"Podle aktuálních odhadů se Čína v roce 2010 stane největším světovým automobilovým trhem s počtem přesahujícím 10 milionů prodaných automobilů. Stejný význam, tedy trh číslo 1, bude mít i pro značku Škoda," říká Evžen Krauskopf, tiskový mluvčí mladoboleslavské automobilky. "Dosavadní křivka nárůstu prodejů, společně s příchodem nových modelů, naznačuje, že v letošním roce by mělo dojít k dalšímu významnému meziročnímu nárůstu o alespoň 50 %," doplňuje.

Omlazena Škoda MingRui

Na chystaném čínském autosalonu se představí omlazený model Octavia MingRui. Stejně jako ve světě, tak i v Číně je Octavia nejprodávanějším modelem značky Škoda. Na místních prodejích Škody se podílí asi 70 %, ve své třídě má tržní podíl více než 2%. Octavií MingRui se loni prodalo přes 85 000, od začátku prodeje v roce 2007 je to celkem 200 tisíc octavií.

"Vozy Škoda vyráběné v Číně jsou přizpůsobeny požadavkům místních zákazníků," uvádí Krauskopf. Na rozdíl od evropských octavií se o pohon všech modelů starají výlučně benzinové motory 1,4 TSI/96 kW (5M/7DSG), 1,6 MPI/77 kW (5M/6A), 1,8 TSI/118 kW (7DSG) a 2,0 MPI/88 kW (5M/6A).

"Vnější design oživuje velkorysejší použití chromu, základní výbava všech modelů obsahuje např. klimatizaci a kola z lehké slitiny," dodává Krauskopf.

Silný Volkswagen v zádech

Velkou výhodou Škody je, že Volkswagen byl první velkou světovou automobilkou, která se rozhodla postavit v Číně svoji vlastní továrnu. První kontakty navázal s Pekingem už v roce 1978, tedy na samotném počátku ekonomických reforem. Společný podnik byl založen o šest let později.

Výrobní haly pak začaly vyrůstat u Šanghaje. Tam se také vyrábělo auto, které dostalo jméno Santana, což bylo určitou dobu dokonce synonymum pro moderní vůz v této zemi. Kvůli prodeji Škodovky do rukou německého koncernu navštívil v roce 1991 první závod Volkswagenu v Číně i tehdejší československý premiér Marián Čalfa.

V rozvoji automobilového trhu má Čína zpoždění. První auto povolily čínské komunistické úřady prodat soukromníkovi až v roce 1976 a autotrh se zde začal prudce rozvíjet teprve od počátku 90. let minulého století.

Škodě odbyt v Číně pomáhá především zlepšovat její prodejní statistiky, ale z výroby aut v "říši středu" má firma přímý zisk i v Česku. V době krize se tak mohla chlubit růstem, i když například výroba v Česku stála.

Ze škodovek vyrobených v Číně jde firmě licenční poplatek. Ten platí čínský Volkswagen za každé auto i za každý typ modelu, který se v Šanghaji vyrábí. Podle výroční zprávy automobilka loni za licenční poplatky z Číny utržila 651 milionů korun.


Škoda Octavia, která sjíždí z výrobních linek čínské Shanghai Volkswagen, se od té vyráběné v Česku liší jen v detailech. Základní verze stojí stejně jako v Česku.

Autoři: ,




Nejčtenější

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.