Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Číňané okopírovali BMW X1, dostalo masku Škody

aktualizováno 
Čínská automobilka představila další kontroverzní vůz. SUV Brilliance A3 je totiž kopií bavorského BMW X1. V Číně jen vyměnili přední a zadní část vozu. Čumák nově připomíná kombinaci masky škodovek s volhou.

Brilliance A3 | foto: naikontuning.com

Čínská kopie nejmenšího terénního BMW je věrná především při pohledu z boku. Rozdíl pozná málokdo. Brilliance A3 ale dostalo svou vlastní čelní masku a přepracována byla také záď vozu. Předek teď připomíná dost nepovedenou kombinaci masky současných škodovek a posledních modelů automobilky Volha.

"BMW a Brilliance jsou partnery ve společném podniku, který vyrábí automobily BMW v Číně. To znamená, že vozy značek BMW a Brilliance jsou vyráběny v sousedících halách a jsou lakovány ve stejné lakovně," vysvětluje odborník na čínský autoprůmysl Peter Homola.

BMW X1 v akci

Jak jezdí originál čtěte zde

SUV Brilliance A3 je poháněno čtyřválcem 1,6 litru původem od Mitsubishi. Vůz není jediným kontroverzním modelem v repertoáru čínských automobilek. 

Brilliance A3

Brilliance A3

BMW X1

BMW X1

Automobilka BAIC před nedávnem třeba představila MPV BC301Z, které jako by z výfuku vypadlo Mercedesu B. Motory 1,3 a 1,5, stejně jako převodovka CVT opět pochází od Mitsubishi nebo také od Hyundaie. Auta by měla dostat značku BAW a podle všeho nejde o kopie. Automobilka totiž od Mercedesu koupila výrobní linky na model B. Specialitou čínské verze je i karosářská varianta sedan.

Podobný postup už BAIC zvolila dříve. Vlastní totiž výrobní linky na původní modely Saab 9-5 a 9-3. Práva a výrobní prostředky zakoupila od tehdy v problémech se zmítajícího Saabu. I tyto koupené vozy nosí značku BAW.





Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.