Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Číňané řádí, budou vyrábět Mercedes B s motorem od Hyundaie

aktualizováno 
Mercedes možná brzy ukončí výrobu modelu B, ten však bude žít dál. V Číně mu pod značkou BAW dokonce naroste hrb. Stane se z něj sedan s elektrickým pohonem.

BAW C30 - převlečený Mercedes B | foto: auto.163.com

Mercedes třídy B nebyl tak úspěšný, jak výrobce doufal a tak se tento druhý nejmenší model s třícípou hvězdou na kapotě brzy odporoučí do důchodu. Mercedes se ale snaží vytěžit maximum a tak výrobní linku a práva na model B prodal čínské automobilce Beijing Auto. Ta má s Mercedesem již společný podnik na výrobu modelů řad C a E.

BAW C30 - převlečený Mercedes B

"Béčko" se ale bude objevovat pod značkou BAW. Dostane modelové označení C30 a k dispozici bude v několika provedeních. Jako první vyjede klasický hatchback velmi blízký současnému Mercedesu. Pod kapotou by měl být čtyřválcový přeplňovaný motor o objemu 1.5 litru s výkonem 165 koní (121 kW) a točivým momentem 225 Nm. Hovoří se i o slabší základní verzi o výkonu 105 koní. Motor možná pochází z jiné spolupráce Beijing Auto. Firma totiž spolupracuje i s korejským Hyundai.

BAW C30 - převlečený Mercedes B

Po obyčejném lehce upraveném béčku ale Číňané překvapí poněkud neobvyklou variantou. Béčko totiž dozadu dostane batoh a stane se z něj sedan. A nakonec se objeví i provedení C30EV s elektrickým pohonem. Elektrická verze pojede maximálně 160 km/h a na stovku zrychlí za 11,5 sekundy. Dojezd na plně nabité baterie s kapacitou 100 Ah by měl být 200 kilometrů.

BAW C30 - převlečený Mercedes B

C30EV nebude jediným elektromobilem od Beijing Automobile Works. Automobilka totiž vlastní licenci a výrobní linky na starší generaci Saabu 9-3 a předchozí 9-5. A i tyto vozy podle všeho v Číně dostanou své elektrické varianty.

Stejně jako převlečené saaby i čínské Béčko vyrazí za zákazníky v příštím roce.





Nejčtenější

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Další z rubriky

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.