Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čínská auta přijela do Frankfurtu přes Itálii, zůstat zatím nechtějí

  11:17aktualizováno  11:17
Frankfurt nad Mohanem (Od zvláštního zpravodaje iDNES.cz) - Na frankfurtském stánku čínské automobilky Changan je slyšet hlavně italština. Stejně jako několik dalších značek zpoza Velké čínské zdi, má na Apeninském poloostrově své designstudio. Changan, to nejsou žádní "nazdárci".

Na čínském trhu je číslo jedna, v celosvětovém měřítku patří automobilce 13. příčka. V disciplíně elektrifikace aut (hybridy, elektromobily) drží 144 patentů.

"Changan je čínská společnost, která má v Turíně designérské studio," prozrazuje skvělou italštinou Číňanka na stánku Changanu, která nechce prozradit své jméno. Changan se na evropských autosalonech prezentuje vůbec poprvé, prý nemá konkrétní plán na vstup na evropský trh, jen se přijel do Frankfurtu na významný světový autosalon podívat a pochlubit se, co umí.

Changan SUV

Changan SUV

Tak trochu to vyjadřuje obecný postoj čínských značek k Evropě. Na nenasytném domácím trhu prodávají tolik, že vstup na evropský trh plný zbytečně rozmazlených zákazníků žádajících stálý přísun novinek vyžaduje příliš námahy a investic, neúměrně k očekávatelnému výsledku. Navíc, Evropan chce ještě záruky a další poprodejní služby. Budování infrastruktury, prodejní sítě, složitá logistika z Číny, to vše vyžaduje spoustu peněz a prodejní objemy, ve které může čínská značka v Evropě doufat, by byly tak malé, že je jednodušší a smysluplnější prodávat doma za Velkou zdí.

Changan je doma v Číně králem, který vlastní další značky, loni prodal celkem 1,4 milionu aut. V Číně s Changanem spolupracuje Suzuki nebo Ford, nyní zakládá společný podnik s francouzským PSA.

Changan Eado

Eado představuje novou platformu, kterou dostanou chystané sériové modely. O pohon se stará motor s objemem 1,6 litru splňující ekonormu Euro 5, má výkon 123 koní a je vybavený systémem start/stop, kombinovanou spotřebu výrobce uvádí 6,2 litru.

Ve Frankfurtu Changan představuje hned čtyři auta. Vůbec nevypadají špatně. Eado je malý sedan, clover zajímavý koncept sedanu poháněného elektřinou (162koňový elektromotor, li-ion baterie nabíjí šest hodin, maximálka 130 km/h), který museli z pódia, kde pózoval první den autosalonu sundat, a pak ho zas vytlačit zpět. Málem jim při tom z nájezdových kolejnic spadl. Naštěstí se nerozbil, ani nikoho nepřejel.

Changan Clover

Changan SUV vypadá jako příbuzný Audi Q5, je ale menší, dlouhý jen něco málo přes čtyři metry. A sense je zajímavé, 5,2 metru dlouhé a dva metry široké luxusní kupé.

Changan má v plánu vyrábět auta využívající všechny známé druhy pohonů, plánuje prodej elektromobilů, hybridů a dokonce i aut jezdících na vodík.





Nejčtenější

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.