Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čínská auta vyjedou v březnu na české silnice, budou levnější než ostatní

aktualizováno 
Pohledný bílý sedan s kabátem od světoznámého italského návrháře Pininfariny budí na pražské výstavě Autoshow patřičný zájem. Jmenuje se BS4 a do Česka uvádí čínskou automobilku Brilliance, zastupovat ji zde bude společnost Charouz Motor. Přinášíme rozhovor, který iDNES.cz poskytl její zástupce.

Brilliance - Čínská automobilka Brilliance se chystá na český trh | foto: Lukáš ProcházkaMF DNES

"Na český trh dorazí v březnu příštího roku," říká o Brilliance BS4 Andrej Bárčák, který má automobilku v Česku na starosti.

Podle Barčáka je zájem o auto z Číny na holešovickém výstavišti veliký. Na pohled zaujme dobře působící interiér 465 centimetrů dlouhého sedanu nižší střední třídy.

BS4 tedy míří do revíru Škody Octavie, je dokonce o pár centimetrů delší. Stěhovavým řidičům však nebude vyhovovat velmi úzký vstup do 430litrového kufru.

Ve všech verzích je klimatizace, audiosystém, ABS a 4 airbagy. Barčák zdůrazňuje, že vůz byl vyvinut tak, aby dostal minimálně tři hvězdičky v crash testech EuroNCAP, a splňuje homologace platné pro evropský trh. 

Jste spokojeni se zpravodajstvím iDNES.cz? Dejte nám svůj hlas v anketě Křišťálová lupa
Barčák říká, že jeho cena bude níž než u přímé konkurence, za kterou vidí například VW Golf nebo Kiu cee´d, která začíná na 340 tisících.

Motor a převodovku pro BS4 Brilliance kupuje od japonského Mitsubishi. Benzinový agregát 1,8 litru má výkon 136 koní, v nabídce bude také dieselový motor 1,9 litru. Dovozce se chystá českým zákazníkům nabídnout tři modely.  

Na vozy bude automobilka poskytovat tříletou záruku. V příštím roce chce Charouz Motors prodat 300 aut značky Brilliance.

"V tuto chvíli máme osm kandidátů na prodej aut v ČR," říká Barčák v rozhovoru pro iDNES.cz.

"Jde o dealery, kteří už mají více značek a chtějí doplnit sortiment. Jsou to například prodejci Škody, Toyoty a Fordu." Andrej Barčák rovněž potvrdil ukončení jednání se společností China Automobile Deutschland, která na autosalonu ve Frankfurtu vystavovala kopie modelů BMW a Toyoty. VÍCE ZDE...

"Určitě bychom nechtěli tyto kontroverzní vozy dovážet, a mít tak problém na českém trhu," vysvětluje.

***

Odpovídá Andrej Barčák z Charouz Motors, zástupce značky Brilliance pro Českou republiku a Slovensko

Brilliance

Jaký model automobilka Brilliance v Česku představuje?
Vystavené auto je model BS4, což je sedan nižší střední třídy. Využívá technologii Mitsubishi - motor a převodovku, s tím, že výrobce na něj poskytuje záruku tři roky nebo 100 000 kilometrů, což je v dnešní době už standard a k dispozici bude od března 2008, kdy bude oficiální evropská premiéra. V letošním roce jsme v září na autosalonu ve Frankfurtu podepsali s evropským zastoupením smlouvu pro Českou a Slovenskou republiku a tento vůz jsme si zapůjčili pro pražskou výstavu Autoshow, kde má českou premiéru.

Motor a převodovka jsou licenční, nebo přímo z produkce Mitsubishi?
Je to přímo dodávka od Mitsubishi, ty motory jsou koupené.

Už lidé poptávají auta?
Dnes (18. října - pozn. red.) je první veřejný den, kdy ty auta vystavujeme, a zájem je veliký

Už máte představu o ceně?
Ceny zatím nejsou stanoveny, ale budou velice konkurenceschopné.

Kolik aut si představujete, že prodáte?
V příštím roce ta hlavní prodejní sezona, kdy budou vozy k dispozici, začne v březnu dubnu, takže musíme počítat s tím, že v prvním čtvrtletí moc aut neprodáme. V prvním roce předpokládáme prodej do 300 aut. Dále bude bude v nabídce také motor 1,9 diesel, jak pro model B4, tak pro větší BS6.

Jak máte zajištěno servisní zázemí?
V tuto chvíli máme osm kandidátů na zastoupení značky Brilliance v České republice a dělá nám to radost, protože jsme nevyhlásili žádné výběrové řízení. Prodejci se ozývají sami, jsou to stávající dealeři jiných značek, takže už z toho je patrný potenciál, jaký čínské vozy mají. Není zvykem, že by se během 14 dnů ozvalo 8 zájemců o značku. Zájemce máme po celé České republice.

Proč zrovna automobilka Briliiance?
Brilliance proto, že mezi tím, co je v nabídce na export mezi čínskými vozy, tato značka splňuje homologace pro evropský trh. Technologicky jsou nejvyspělejší, mají vlastní vývoj a používají evropská designérská centra Giugiaro (Italdesign - pozn. red.) a Pininfarina, takže zde nemůže být žádná otázka či spekulace ohledně plagiátorství, protože mají svůj vlastní design

Říkal jste, že k mání budou u prodejců, kteří prodávají i jiné značky. Vedle jakých značek by tedy brilliance mohly stát?
Je to mix. Jsou to dealeři, kteří už mají více značek a chtějí doplnit sortiment, a jsou to i dealeři Škody, Toyoty a Fordu.

Proč jste se vůbec rozhodli dovážet do Česka čínská auta?
Určitě je to obchodní příležitost. Když se podíváte na různá odvětví, kde už Číňani ne přímo dominují, ale jsou obrovskými dodavateli a technologicky jsou na velice dobré úrovni. Samozřejmě očekáváme v tomto ohledu nástup i v automobilovém průmyslu, takže chceme u toho být hned na začátku a jsme rádi, že jsme první.

Ve vystaveném autě už jste jel, jaký z toho máte pocit? Je to srovnatelné například s korejským autem před deseti lety? Jaké to je?
Nevěděl jsem, co mám očekávat, protože reakce jsou samozřejmě různorodé. Ale po usednutí do auta jsme se cítil příjemně. Jízdní vlastnosti odpovídají lepšímu průměru, co je dnes k dispozici. To znamená jízdní dynamikou, řazením, brzdami... je to běžný automobil. Nesrovnával bych ho s korejskými automobily před deseti lety, ale spíše s aktuální nabídkou, která je dnes na našem trhu v této kategorii a cenové relaci.

Většina čínských aut dnes sází na bohatou výbavu. Má ji postavenu tak, že nabízí hodně komfortních prvků a málo bezpečnosti...
Samozřejmě výbava odpovídá tomu, co se dnes dováží z Asie, kde není tak flexibilní výroba. Znamená to snahu nabídnout zákazníkovi za danou cenu co nejvíce. V autě je k dispozici klimatizace ve všech verzích, elektrické nastavování zrcátek a stahování oken, audiosystém. Bezpečnostní prvky také - ABS ve standardu, 4 airbagy a model BS4, tím, že bude uveden na trh v březnu 2008, už byl vyvinut tak, aby splnil minimum tři hvězdičky v crash testech EuroNCAP.

Když se vrátíme k ceně, bude rovnatelná se stejně velkými auty stejné kategorie, nebo bude mířit níž, alespoň řádově, kolik by to mohlo být?
Tím, že čínské vozy nejsou zastoupeny na evropském trhu, nemají zázemí servisní ani prodejní, nemají žádnou zákaznickou databázi, tak musí nabídnout něco navíc. Protože výbava a technika odpovídá tomu, co se nabízí dnes na trhu, vidíme jedinou šanci jak prorazit, a to je cena, takže bude níž než u přímé konkurence.

Kdo je ta přímá konkurence?
BS4 je vůz nižší střední třídy, takže je to třeba VW Golf, Kia cee´d a další.

Na jaké zákazníky se zaměříte?
Jsou to zákazníci, kteří budou chtít za danou cenu velice kvalitní vůz s bohatou výbavou, který je na určité technické úrovni. Zaměříme se spíše na zákazníky, kteří dnes jezdí fabií nebo fabií kombi a chtějí velký komfortní vůz.

Nabídnete ještě nějaké malé vyloženě laciné auto do 200 tisíc, možná jen do 150 000?
Značka Brilliance je v Číně jedna z nejprestižnějších, čemuž odpovídá i výrobní zázemí. Investovali hodně do technologií a do vývoje vozů, stejně tak do designu, takže v tuhle chvíli tvoří špičku mezi čínskými značkami. Neočekáváme tedy, že by byl uveden na trh nějaký miniautomobil za 150 tisíc. Nejmenší bude model BS2, který svou velikostí zasahuje opět do nižší střední třídy.

Oslovujete čínské automobilky vy, nebo oni oslovují vás? S kým vlastně jednáte, s evropským zástupcem automobilky, nebo přímo s Číňany?
Jednáme s evropským zástupcem, který podepsal smlouvu s čínskou automobilkou. Sídlí v Německu, je to firma CADS.

Jak dopadla jednání s automobilkou, která přivezla na autosalon do Frankfurtu kopie modelů zavedených značek?
My jsme jednali s dvěma automobilkami - s Brilliance a pak s China Automobile Deutschland - delší dobu a něco jiného je jednání po telefonu přes email, kdy máme určitý typ informací a ty vozy jsou na obrázku. Rozhodlo až naše osobní setkání ve Frankfurtu na autosalonu, kdy jsme viděli, že jejich vozy jsou velice podobné konkurentům a určitě bychom nechtěli tyto kontroverzní vozy dovážet, mít tak problém na českém trhu a být vnímáni tak, že naše firma podporuje tento druh obchodů.

Proč byly ve Frankfurtu k dispozici materiály se jménem vaší společnosti? Budete se proti tomu nějak bránit?
To byla iniciativa China Automobile Deutschland, protože jak jsme následně viděli, tak jsme byli jediní, kdo s nimi komunikoval. Oni byli v tomto ohledu velice aktivní a všechny materiály připravili v češtině, takže byla to jejich snaha nám vyjít vstříc a rozvinout spolupráci, kterou my jsme samožřejmě ukončili.

Budete hledat ještě někoho dalšího? Máte v hledáčku nějakou jinou automobilku?
My jsme v tomto ohledu velice aktivní, nejen mezi čínskými značkami, stále hledáme nové obchodní příležitosti.

V Itálii se prodávají čínská auta v supermarketu, máte představu, že byste podobným způsobem nabízeli auta - po internetu, v supermarketu, v akčních nabídkách...?
Tyto formy prodeje se u nás ukázaly jako neúspěšné. Byly takové pokusy, jak supermarket, tak internet, ale přece jenom český zákazník, když si kupuje auto, tak projde tím klasickým procesem návštěvy, testovací jízdy, předváděcí jízdy a sepsání smlouvy. Samozřejmě se snažíme zákazníkům nabídnout maximální péči a profesionální přístup, tak bychom je o toto neradi ochudili. Neuvažujeme o této formě prodeje.

Názor anonymního návštěvníka pražské Autoshow

Vy jste si teď prohlížel čínské auto, jaký na něj máte názor? Koupil byste si takové auto?
Rozmýšlel bych se, ale počkal bych, až jich pár prodají, jaká bude odezva na kvalitu. Zatím to vypadá jako takový solidní průměr, ale uvidí se, až začnou prodávat...

Autor:




Nejčtenější

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.