Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čínská zeď znovu prolomena: Hover táhne na Itálii

  19:51aktualizováno  15. prosince 12:39
Další auta s rudou knížkou míří do Evropy. Automobilka Great Wall Motor začne na jaře prodávat v Itálii SUV jménem Hover, vyzbrojené pohlednou karoserií a samozřejmě bezkonkurenční cenou. Spíše pokoutný dovoz Landwindů, provázený mnoha nervózními reakcemi, se opakovat nebude, Great Wall se na dobývání Evropy připravuje mnohem pečlivěji.

Dalším vyslancem věčné říše se tedy v Itálii stane Hover; 4,62 dlouhé, 1,8 široké a 1,71 metru vysoké SUV, kterému ovšem Číňani říkají CUV (Compact Utility Vehicle). Podařená karoserie se přímo vyžívá v klasických off-roadích tvarech a proporcích.

Zavedená konkurence se musí bát
Podle nepotvrzených informací doprovodí hover na italský trh ještě pick-up jménem Deer.

Aby automobilka, po zkušenostech prvního mohykána Landwinda, předešla diskuzím na téma bezpečnost, rozhodla se auta dovážet jako malé náklaďáky, které svazují poněkud mírnější bezpečnostní předpisy.

Great Wall Deer

Italský importér Eurasia Motor Company chce v průběhu tří let prodat 10-12 tisíc aut. V roce 2006 se nováčci zpoza čínské zdi začnou prodávat na 80 místech, o rok později přibude dalších 40 dealerství. Prodej má začít zjara příštího roku, nyní se pracuje na úspěšném zvládnutí crashtestu, který otevře cestu k homologaci na osobní automobily v průběhu následujícího léta.

Do dvou let chce dovozce uvést na evropský trh další modely kategorií městských aut, střední třídy a MPV.

Nájezdové úhly činí 29º vpředu a 27,5 stupně vzadu.

Srdce Mitsubishi
Hoveru pod kapotou vrní čtyřválec Mitsubishi s objemem 2,4 litru, který nabídne 130 koní a 195 newtonmetrů. Momentálně motor splňuje emisní normu Euro III, automobilka ale intenzivně pracuje na Euro IV.

Hover otestoval reakce italského publika na autosalonu v Bologni a první ohlasy jsou vcelku kladné; magazínu Motorbox se líbí jeho off-roadový charakter, očekávatelné výhrady pak míří k laciným plastům v interiéru.
Asiat bude k mání s pohonem pouze předních nebo všech kol, obě varianty mají vyvíjet stejnou maximálku - 160 km/h. Great Wall Motors už slibuje verzi na LPG, později přibude i diesel.

Cena základní verze s pohonem 4x2 začne mezi 19 a 20 tisíci EUR. Maximální cenovka nejvyšperkovanějšího Hoveru by neměla přesáhnout 23 000 euro.

DALŠÍ FOTKY ZDE

Velká automobilová zeď
Za jménem Great Wall (Velká zeď) se neskrývá vyhlášená pekingská restaurace, ale automobilka, založená v roce 1984. S jejími akciemi se obchoduje na hongkongské burze a od roku 2007 chce vyrábět 400 000 aut ročně.

Ze 7000 zaměstnanců se jich celá pětistovka zabývá vývojem a výzkumem. Pozornost zaslouží i fakt, že se automobilka snaží plnit evropské normy a již obdržela certifikát ISO 9001.

Automobilka Great Wall Motor začne na jaře prodávat v Itálii SUV jménem Hover, vyzbrojené pohlednou karoserií a samozřejmě bezkonkurenční cenou.

Spíše pokoutný dovoz Landwindů, provázený mnoha nervózními reakcemi, se opakovat nebude, Great Wall se na dobývání Evropy připravuje mnohem pečlivěji.

Hover otestoval reakce italského publika na autosalonu v Bologni a první ohlasy jsou vcelku kladné.

Autoři: ,




Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Tesla 3
Zadlužený miláček a jeho S3XY auta: Tesla 3 vyjíždí

Módní americká značka rozjíždí prodej lidového elektromobilu. Auto na baterky s dojezdem 500 kilometrů vyjde na milion. I tak si na Teslu 3 ten, kdo ji objedná...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.