Čínská zeď znovu prolomena: Hover táhne na Itálii

  • 59
Další auta s rudou knížkou míří do Evropy. Automobilka Great Wall Motor začne na jaře prodávat v Itálii SUV jménem Hover, vyzbrojené pohlednou karoserií a samozřejmě bezkonkurenční cenou. Spíše pokoutný dovoz Landwindů, provázený mnoha nervózními reakcemi, se opakovat nebude, Great Wall se na dobývání Evropy připravuje mnohem pečlivěji.

Dalším vyslancem věčné říše se tedy v Itálii stane Hover; 4,62 dlouhé, 1,8 široké a 1,71 metru vysoké SUV, kterému ovšem Číňani říkají CUV (Compact Utility Vehicle). Podařená karoserie se přímo vyžívá v klasických off-roadích tvarech a proporcích.

Zavedená konkurence se musí bát
Podle nepotvrzených informací doprovodí hover na italský trh ještě pick-up jménem Deer.

Aby automobilka, po zkušenostech prvního mohykána Landwinda, předešla diskuzím na téma bezpečnost, rozhodla se auta dovážet jako malé náklaďáky, které svazují poněkud mírnější bezpečnostní předpisy.

Great Wall Deer

Italský importér Eurasia Motor Company chce v průběhu tří let prodat 10-12 tisíc aut. V roce 2006 se nováčci zpoza čínské zdi začnou prodávat na 80 místech, o rok později přibude dalších 40 dealerství. Prodej má začít zjara příštího roku, nyní se pracuje na úspěšném zvládnutí crashtestu, který otevře cestu k homologaci na osobní automobily v průběhu následujícího léta.

Do dvou let chce dovozce uvést na evropský trh další modely kategorií městských aut, střední třídy a MPV.

Nájezdové úhly činí 29º vpředu a 27,5 stupně vzadu.

Srdce Mitsubishi
Hoveru pod kapotou vrní čtyřválec Mitsubishi s objemem 2,4 litru, který nabídne 130 koní a 195 newtonmetrů. Momentálně motor splňuje emisní normu Euro III, automobilka ale intenzivně pracuje na Euro IV.

Hover otestoval reakce italského publika na autosalonu v Bologni a první ohlasy jsou vcelku kladné; magazínu Motorbox se líbí jeho off-roadový charakter, očekávatelné výhrady pak míří k laciným plastům v interiéru.
Asiat bude k mání s pohonem pouze předních nebo všech kol, obě varianty mají vyvíjet stejnou maximálku - 160 km/h. Great Wall Motors už slibuje verzi na LPG, později přibude i diesel.

Cena základní verze s pohonem 4x2 začne mezi 19 a 20 tisíci EUR. Maximální cenovka nejvyšperkovanějšího Hoveru by neměla přesáhnout 23 000 euro.

DALŠÍ FOTKY ZDE

Velká automobilová zeď
Za jménem Great Wall (Velká zeď) se neskrývá vyhlášená pekingská restaurace, ale automobilka, založená v roce 1984. S jejími akciemi se obchoduje na hongkongské burze a od roku 2007 chce vyrábět 400 000 aut ročně.

Ze 7000 zaměstnanců se jich celá pětistovka zabývá vývojem a výzkumem. Pozornost zaslouží i fakt, že se automobilka snaží plnit evropské normy a již obdržela certifikát ISO 9001.

Automobilka Great Wall Motor začne na jaře prodávat v Itálii SUV jménem Hover, vyzbrojené pohlednou karoserií a samozřejmě bezkonkurenční cenou.

Spíše pokoutný dovoz Landwindů, provázený mnoha nervózními reakcemi, se opakovat nebude, Great Wall se na dobývání Evropy připravuje mnohem pečlivěji.

Hover otestoval reakce italského publika na autosalonu v Bologni a první ohlasy jsou vcelku kladné.

,