Dalším vyslancem věčné říše se tedy v Itálii stane Hover; 4,62 dlouhé, 1,8 široké a 1,71 metru vysoké SUV, kterému ovšem Číňani říkají CUV (Compact Utility Vehicle). Podařená karoserie se přímo vyžívá v klasických off-roadích tvarech a proporcích.
Zavedená konkurence se musí bát
Podle nepotvrzených informací doprovodí hover na italský trh ještě pick-up jménem Deer.
Aby automobilka, po zkušenostech prvního mohykána Landwinda, předešla diskuzím na téma bezpečnost, rozhodla se auta dovážet jako malé náklaďáky, které svazují poněkud mírnější bezpečnostní předpisy.
Great Wall Deer |
Do dvou let chce dovozce uvést na evropský trh další modely kategorií městských aut, střední třídy a MPV.
Nájezdové úhly činí 29º vpředu a 27,5 stupně vzadu. |
Srdce Mitsubishi
Hoveru pod kapotou vrní čtyřválec Mitsubishi s objemem 2,4 litru, který nabídne 130 koní a 195 newtonmetrů. Momentálně motor splňuje emisní normu Euro III, automobilka ale intenzivně pracuje na Euro IV.
Hover otestoval reakce italského publika na autosalonu v Bologni a první ohlasy jsou vcelku kladné; magazínu Motorbox se líbí jeho off-roadový charakter, očekávatelné výhrady pak míří k laciným plastům v interiéru. |
Cena základní verze s pohonem 4x2 začne mezi 19 a 20 tisíci EUR. Maximální cenovka nejvyšperkovanějšího Hoveru by neměla přesáhnout 23 000 euro.
Velká automobilová zeď
Za jménem Great Wall (Velká zeď) se neskrývá vyhlášená pekingská restaurace, ale automobilka, založená v roce 1984. S jejími akciemi se obchoduje na hongkongské burze a od roku 2007 chce vyrábět 400 000 aut ročně.
Ze 7000 zaměstnanců se jich celá pětistovka zabývá vývojem a výzkumem. Pozornost zaslouží i fakt, že se automobilka snaží plnit evropské normy a již obdržela certifikát ISO 9001.
Automobilka Great Wall Motor začne na jaře prodávat v Itálii SUV jménem Hover, vyzbrojené pohlednou karoserií a samozřejmě bezkonkurenční cenou. |
Spíše pokoutný dovoz Landwindů, provázený mnoha nervózními reakcemi, se opakovat nebude, Great Wall se na dobývání Evropy připravuje mnohem pečlivěji. |
Hover otestoval reakce italského publika na autosalonu v Bologni a první ohlasy jsou vcelku kladné. |