Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Číňané v Ženevě: zlepšují se, ale po lepidle smrdí pořád

  12:00aktualizováno  12:00
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Modrá mikrododávka je největším smraďochem ženevského autosalonu. Otevřete dveře, nasajete odér lepidla a buhvíčeho a ti s citlivějším nosem mají slzy v očích. Čínské auto se prostě pozná po čichu. Přitom se zlepšují každým rokem. V Ženevě se premiérově představuje značka DongFeng, to poevropštělý Qoros je úplně jiná liga, v Ženevě představuje městské SUV.

Jeden vypadá jako smrsklý Ford Transit, druhý jako by byl z vrhu volkswagenů, alespoň podle tvarování předku. Číňané se snaží tvářit, že neopisují od zavedených značek. DFSK Glory, sedmimístné MPV z Číny, přitom vypadá vcelku rozumně.

Autosalon Ženeva 2015

Značka DFSK je joint-venture mezi automobilkami Dongfeng a Sokon vzniklá v roce 1986. Je to třetí největší čínská automobilka, která vyváží lehké náklaďáky, dodávky a minibusy do celého světa. V Číně prodá ročně kolem dvou milionů aut, ve světě pak další jeden a půl milion. 

DFSK nabízí své vozy i v Evropě, od roku 2013 je mimo jiné na švýcarském trhu. V Česku si dodávky Dongfengu zažily epizodu v roce 2009 - test čtěte zde.

Na autosalonu vystavuje DFSK tři auta. Kromě modré hranaté devítimístné dodávky C37 ještě dva exempláře moderněji vypadajícího rodinného velkoprostoráku s kabinou, ve které je sedm míst rozvrženo ve schématu 2+2+3.

Přestaňte se jim smát

Čínské značky jsou terčem posměchu zavedených automobilek, smích je ale asi začne brzy přecházet. Kromě zápachu vypadá MPV glory vcelku slušně sestavené. V interiéru už nenajdeme prvky, které vysloveně tahají za oči. Snad jen uchycení bezpečnostních pásů a zámku držícího zadní lavici v kufru by mohlo být vyřešeno elegantněji. Převodovka má na letmý omak trochu rachtavé řazení, zdá se ale vcelku přesné. Ovladače jsou okoukané z asijské produkce přelomu tisíciletí, občas by mohly být vyrobené z lepšího plastu.

Dveře odhalí široké prahy, to by mohlo ukazovat na lepší péči o bezpečnost posádky. Zaklapnutí dveří je slušně tlumené, rezonance a plechový zvuk u glory už neuslyšíte.

DFSK Glory

Čínské automobilky najímají evropské designéry a staví v Evropě vývojová centra. Ne proto, že chtějí v dohledné době zahájit ofenzívu na starý kontinent, chtějí jednoduše dohnat zavedené světové značky. A DFSK Glory v mnohém už připomíná korejskou produkci z devadesátých let.

Zajímavé je, že dvě ze tří aut na vystavených v Ženevě opravdu čpí v interiéru lepidly, třetí, které je nejvíce frekventované návštěvníky, už se zdá vcelku vyvětrané. 

Fotogalerie

Glory se představilo v v roce 2013, pod kapotou má benzinovou 1,5 původem od Mitsubishi. Přední kola může pohánět také 1,2litrový turbodiesel.

Qoros zapadl mezi ostatní

Pro Číňany znamená letošní Ženeva návrat na nejdůležitější evropský autosalon po několikaleté odmlce. Dosud hlavně obhlížejí terén. V Číně vyráběný a Izraelským kapitálem financovaný Qoros je ve Švýcarsku už potřetí, ale je to úplně jiná liga. Až se prodeje rozběhnou, mohly by konkurovat evropskému mainstreamu. 

Rozdíl mezi DFSK a Qorosem už je vidět i na pojetí expozice v Ženevě. První má honosný, architektonicky ztvárněný stánek, druhý jednoduchou expozici.

Qoros 3 City SUV

Qoros 3 City SUV





Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Typologie řidičů: Jste hujer, kšiltovkář, nebo vybržďovač?

V ranní koloně možná máte pocit, že vás obklopují jen samí osli a pakoně. Takový přístup k typologii šoférů je však silně nevědecký, byť možná pochopitelný. S...  celý článek

Škoda Karoq
Škoda Karoq startuje prodej s prázdninami. Už jsme v ní jeli

Vihula Manor (Estonsko) Představení Škody Karoq, nástupce oblíbeného SUV Yeti, je naplánováno na 18. května do Stockholmu. V předstihu jsme s maskovaným prototypem Škody Karoq jeli...  celý článek

Škoda Yeti.
Britský ministr žádá náhrady pro majitele škodovek s vadným softwarem

Britský ministr dopravy Chris Grayling požaduje kompenzace pro zákazníky, kteří si v Británii koupili vozy značky Škoda se softwarem manipulujícím s hodnotami...  celý článek

S chytrou krabičkou můžete projíždět ta mýtnici branou označenou ENC. Je to
Evropská komise chce konec dálničních známek a mýtné podle emisí CO2

Evropská komise navrhuje diferencovat sazby mýtného pro osobní i nákladní automobily i autobusy podle emisí CO2, které vypouštějí. Plánuje zrušení dálničních...  celý článek

Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.
Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.

Stočené kilometry se staly díky časté medializaci největším strašákem motoristů při koupi ojetiny. Téměř to vypadá, že jiné problémy a rizika při koupi ojetiny...  celý článek

Další z rubriky

VIDEO: Kalina je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě
VIDEO: Vesta je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě

Lada, to už nejsou automobilové fosilie starší než dnešní Rusko. Postarší modely sice najdeme v nabídce AvtoVAZU stále, ale nový management uvádí značku do 21....  celý článek

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Dieselgate: Německo i ČR brzdí reformu kolem emisí aut

Německo, ale i další země včetně České republiky, brzdí sérii evropských reforem, které mají zabránit opakování skandálu s emisemi naftových aut. Napsal to...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
OBRAZEM: Čínská auta budoucnosti už nejsou k smíchu, učí se od Evropy

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Ještě před pár lety byly čínské autosalony přehlídkou bizarností. Dnes je Šanghaj jednou z nejdůležitějších autopřehlídek vůbec. Domácí výrobci získávají na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.