Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čínské auto pro Evropu odhaleno: Qoros GQ3

aktualizováno 
První ženevská novinka, která je ohlášená, potvrzená a konečně i odhalená na prvních obrázcích, se jmenuje GQ3. Je o to zajímavější, že právě na nejvýznamnějším evropském autosalonu, který se koná vždy začátkem března, odstartuje s tímto středně velkým sedanem nová značka Qoros svou kariéru.

Qoros GQ3 | foto: Qoros

Moderní, líbivý a veskrze evropský design sedanu, který chce konkurovat Volkswagenu Jetta, Opelu Astra Sedan nebo třeba octavii s rapidem, vytvořil Gert Hildebrand, který dával tvář moderní interpretaci legendární značky Mini. 

Značka založená v roce 2007 čínskou automobilkou Chery a izraelskou investiční skupinou Israel Corporation je vůbec plná věhlasných jmen známých od věhlasných značek. Usazená je v Šanghaji, ale právě i kvůli Hildebrandovi má pobočku třeba i v Mnichově.

Qoros GQ3

Už proto, že má velké ambice prorazit v Evropě, kam se jinak čínské automobilky zrovna nehrnou. Evropský zákazník je totiž v porování s jejich dnešní klientelou velmi náročný a tak trochu "potížista" vyžadující inovace, servisní zázemí... Když už se do Evropy auta nebo motorky čínské provenience dostanou, jde snad vždy o iniciativu ze strany Evropanů.

Šéfem izraelské poloviny firmy a viceprezidentem Qorosu (podíl obou společností je přesně poloviční) je Volker Steinwascher, který dříve pracoval ve Volkswagenu. V 90. letech působil za Volkswagen ve Škodě Auto. Prezidentem značky je Guo Qian, šéf Chery.

Na technický vývoj zase Číňané najali jeho kolegu Klause Schmidta, který měl dříve na starosti podvozky u BMW.

Evropští manažeři mohou ambice značky naplnit už proto, že vývoj svěřili osvědčeným dodavatelům autoprůmyslu. Součástky budou dodávat renomované značky Bosch, Continental, TRW nebo Valeo. Multimediální hračky má dodat Microsoft. Technickou platformu pomáhala Qorosu vyvinout rakouská Magna Steyr, která má s takovým outsourcingem velké zkušenosti. Peugeotu vyvinula z konceptu kupé RCZ, pro Mercedes vyrábí karoserie snového supersportu SLS a stavěla i karoserie pro Aston Martin Rapide. Právě u Magny ve Štýrském Hradci (Graz) by údajně měla probíhat výroba qorosů pro Evropu. To má být asi 10 procent plánované 150tisícové roční produkce, zjistil italský automagazín Quattroruote. Časem by se značka chtěla s objemem produkce dostat na trojnásobek.

Qorosy budou dostávat čtyřválce 1,2 a 1,6 litru vyvinuté další rakouskou vývojovou kanceláří AVL pro celé Chery.

Qoros GQ3

Už loni při představení projektu nové značky se automobilka holedbala, že po technické stránce nebude za evropskou konkurencí vůbec zaostávat. Nechala se slyšet, že se chce měřit přímo s Volkswagenem. Auta mají být srovnatelné kvality, ale zhruba o deset procent levnější, slíbil Qoros loni.

Fotogalerie

Prozatím jsou známá jediná tři čísla nového auta nové značky: šířka 1 839 mm a až devatenáctipalcové ráfky, uprostřed přístrojovky pak trůní osmipalcový displej informačního a zábavního centra, jehož ovládání má být blízké smartphonům. Výrobce slibuje nejmodernější bezpečnostní systémy, ambice si dělá na maximální možné hodnocení z crashtestů. Byl by to průlom, právě s bezpečností jsou doteď čínská auta na štíru.

Automobilka také vysvětluje význam jména modelu: G bude označovat všechny sedany značky, Q odkazuje na jméno automobilky a konečně trojka říká, do jaké kategorie auto patří.

Qoros GQ3 budou následovat ještě dvě SUV, která ponesou označení HQ3 a XQ3. Podle italského magazínu Quattroruote postaví Qoros právě kvůli oblibě Evropanů v kombících ještě tuto praktičtější verzi a snad i hatchback.

Model se nejprve v druhé polovině letoška začne prodávat v Číně a v roce 2014 dorazí do Evropy. Značka jako celek cílí na mladší zákazníky do 35 let.





Nejčtenější

Toyota Yaris
Pokrok v mezích potřeby. Nová Toyota Yaris kašle na downsizing

Yaris je čtvrté nejprodávanější malé auto v Evropě, to v kusech znamená 200 tisíc aut ročně. Známý a oblíbený model tvoří čtvrtinu prodejů Toyoty v Evropě. Teď...  celý článek

Sraz Volkswagenů Brouk na pražském Vítkově
Praha plná brouků. Budou sprintovat i plavat

Už pošestnácté bude jarní víkend v Praze patřit nejslavnějšímu autu světa. Broučí sraz bude opět náramná podívaná. Tradičním vrcholem bude sprinterské klání....  celý článek

Lancia Delta HF Integrale
Voltovy lancie v Česku osiřely. Fanatik legend rally tragicky zemřel

Postavou nevelký, soutěžáckým srdcem však velikán mezi nadšenci do světa rally a milovníky italské produkce zvláště. Na pohled nenápadný kouzelný dědeček, ve...  celý článek

Aston Martin Virage
Autofotka týdne: Úplně první Aston Martin Virage je perla českých garáží

Aston Martin Virage nedosahuje takového věhlasu jako předchozí typ V8, který nahradil v roce 1988. Nízký počet vyrobených kusů z něj ovšem dělá exkluzivní...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
ANALÝZA: Čína je náš druhý domov, říkají světové automobilky.

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Přitočí se ke mně nenápadný chlapík a chce si povídat: „Jsem Leo Cai, odkud jsi? Já jsem partner Volkswagenu tady v Číně,“ podává mi ruku a pak vizitku. „Máme...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen I.D. Buzz
Hipíci natankují ze zásuvky a nebudou muset řídit. VW vymýšlí nový bus

Budoucnost je elektrická, oznámil loni na podzim Volkswagen, když představil svůj koncept na baterky a k němu celou vizi mobility budoucnosti. Na autosalonu v...  celý článek

Škoda Kodiaq Scout
Víc chromu pro Kodiaqa. Škoda představuje verzi Scout

Výroba Škody Kodiaq už běží v Kvasinách naplno, první auta dorazí k zákazníkům během několika týdnů. Automobilka nyní představuje speciální provedení Scout.  celý článek

Škoda Octavia RS 245
Škoda představuje nejrychlejší Octavii RS všech dob, má 245 koní

Škoda Octavia RS po faceliftu dostává ještě silnější vrcholové provedení, oproti normálnímu RS má 15 koní navíc. Nový vrchol nabídky se jmenuje RS 245 a je to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.