Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čínské automobilky jdou po značkách a technice

  10:00aktualizováno  10:00
Krize Číně pomohla, uvedl minulý týden pro MF DNES Cao Dewang, šéf a spolumajitel čtvrtého největšího výrobce autoskel na světě - skupiny Fuyao Glass Industry. A důkaz přímo z jeho oboru na sebe nenechal dlouho čekat. Americké terénní mastodonty značky Hummer budou vznikat pod taktovkou Číny.

Další ze značek rozpadajícího se GM, která je k mání, je švédský Saab. | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Podle včera zveřejněných informací se čínská skupina Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machinery dohodla s americkým General Motors, že od něj koupí divizi vyrábějící monstrózní polovojenská auta Hummer.

Je to další důkaz o tom, jak se čínské firmy a automobilky pomalu nabourávají do dříve nedostižných evropských a amerických konkurentů. Co hledají?

Exkluzivní již "vybudované" značky a přístup k technologiím, které by jinak museli s nejistým výsledkem a draho samy vyvíjet.

"Pro Sichuan Tengzhong je to dobrá akvizice. Mohou vyrábět a prodávat ve Spojených státech, ale také mohou dělat hummer pro jiné trhy, jako je Čína, Indie nebo Střední východ, kdekoli jinde na světě," uvedl pro agenturu Bloomberg DesmongWong, šéf poradenské firmy Sino Strategies Group, která se specializuje na Čínu.

Akvizicí, která by měla být dokončena letos na podzim, by se čínská firma mohla dostat ke všem technickým specifikacím vozů, jež používá s určitými modifikacemi americká armáda. Dosud podnik dělal jen speciální stavební stroje a konstrukce pro dálnice a mosty.

Zatímco se evropské a hlavně americké automobilky potácejí v problémech, na čínské firmy krize zdaleka takovou silou nedolehla. Navíc je jejich domácí trh podstatně zdravější, a tedy koupěchtivější. Například prodej terénních vozů loni v Číně vzrostl o pětadvacet procent.

"Objevila se spousta nových bohatých Číňanů, kteří chtějí jezdit v autech, jako je hummer," říká Ricon Xia ze šanghajského výzkumného institutu Daiwa.

Tengzhong přitom není pionýrem. První velkou čínskou akvizicí slavných automobilek mělo být v roce 2005 převzetí britské firmy MG Rover největším čínským výrobcem aut SAIC. Po dlouhých námluvách, které byly ovlivněny také politikou v obou zemích, nakonec SAIC získal jen technickou dokumentaci ke třem modelům MG Rover a zázemí britské továrny. Samotná značka skončila v rukou indické Tata Motors, která ji loni získala koupí automobilek Jaguar a Land Rover od firmy Ford. SAIC vyrábí vozy pod značkou Roewe.

Další čínská automobilka Geely, která letos v březnu koupila australského výrobce převodovek Drivetrain Systems, má prý zájem o švédské Volvo, jež náleží také Fordu.

Podle všeho General Motors s rozprodáváním značek zdaleka neskončil, a tak asijské firmy mají další šanci. Jmenuje se Saab.





Nejčtenější

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Další z rubriky

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.