Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čínské novinky: pýřící se papoušek a hybrid

aktualizováno 
Čínské automobilky neúnavně vytahují ze svých vývojových kanceláří nové a nové modely. Dost často jdou tou nejlehčí cestou a okopírují ověřený model cizí automobilky. Občas ale překvapí něčím originálnějším, třeba hybridem, nebo karoserií od věhlasného designéra z Itálie.
Fengyun Coupe II

Fengyun Coupe II | foto: autoblog.com

"Japonsku trvalo 40 let, než se stalo automobilovou velmocí. Korejcům to trvalo 20 let. A myslím, že Číně to potrvá 10 až 15 let," řekl věhlasný Giorgietto Giugiaro.

Čínští výrobci si zaplatili evropské renomované designéry a jejich auta, kterým jsme se ještě na začátku letošního roku smáli, vypadají dnes k světu. Najdou se samozřejmě výjimky, které evropská estetika asi nikdy nepochopí, i tak ale můžeme říct, že auta zpoza velké zdi začínají vypadat mnohem lépe. Co se za ní děje ukázal Pekingský autosalon.

Maple Marindo 506 technicky vychází z Citroënu ZX. O deset centimetrů se na konečných 264 centimetrů protáhl rozvor a přibyl kufr střižený ve stylu cadillacu.

Zhonghua M3 je pohledné kupé z produkce automobilky jejíž model Brilliance už v pár kusech brázdí evropské silnice. Chce se dostat do USA a Evropy, už při návrhu proto bylo počítáno s bezpečnostními a emisními normami. Kupé je dlouhé 4488 milimetrů, široké 1812 a vysoké 1385 milimetrů. Kola mají v průměru 19 palců. Na 220 kilometrovou rychlost ho rozjíždí motor 1,8 přeplňovaný turbodmychadlem. Z nuly na stovku se rozjede za méně než 10,1 sekundy.

O poznání bližší evropskému motoristovi je VW Bora HS. Jde vlastně o předposlední generaci golfu, ovšem s notně změněnou tváří. Ztvárněním předních světel se blíží stávající Wolfsburgské produkci. Na zádi se měnil nárazník, jinou grafiku dostala koncová světla. Uvnitř se prý nic výrazného neudálo.

Pravděpodobně nejbizarnější kousek čínské automobilové produkce jméno Dongfeng D120. Při pohledu na kanárkově žluté kupé si nejdříve vzpomeneme na pejska s kočičkou, kteří vařili dort.

Nejzajímavějším prvkem je víko kufru, které se harmonikovitě zvedá. Pod tvary připomínajícími načepýřeného papouška vystopovali pozorovatelé Hyundai Coupé. Podle neověřených informací má pod kapotou motor 2,4 litru s výkonem 135 koní, splňující emisní normy Euro 2

Ve výbavě má být ABS a jeden airbag, elektrická okna a CDpřehravač doplněný osmipalcovým diplejem na středovém panelu.

Úplnou záhadou, nerozluštitelnou na dálku kontinentu, je označení na zádi "EQ7240BP". Podle všeho má jít o prototyp, který se dočká sériové výroby někdy kolem roku 2008.

Čína umí už i hybridy. První auto kombinující spalovací agregát a elektromotor představila automobilka Chery, kterou bylo možno vidět minulý rok na autosalonu ve Frankfurtu.

První sériový hybrid se jmenuje A5 ISG a kombinuje benzinový čtyřválec 1,3 liltru a elektromotor. Motory se při pohánění sedanu střídají, v případě potřeby si vypomáhají. Zajímavostí je, že auto používá pětistupňovou manuální převodovku.

Do 40kilometrové rychlosti se auto snaží maximálně využívat sílu elektronů. Při vyšších rychlostech a pro akceleraci pak přebírá vedoucí úlohu spalovací motor. Při brzdění se naopak rekuprací získává proud, který se ukládá do akumulátorů.

Chery, který je čínským partnerem automobilky Fiat, přivezl také dva prototypy, oblečené veskrze moderně.

Design konceptů Lui & Lei (italsky "on" a "ona") má na svědomí studio Torino Design, které v Moncalieri založili bývalí designéři Bertoneho Roberto Piatti e Giuliano Biasio.

Malé SUV nese označení Running 5 nebo také Tiggo 5. Druhé je pak Fengyun Coupe II, což - jak už sám název napovídá - je kupé. Running 5 je 4,3 dlouhý, Fengyun Coupe II  má délku  4082 mm a je neobvykle pětimístné.

Třetí novinkou Chery je pohledný pětidveřový hatchback nesoucí označení A3, klika zadních dveří se schovala po alfovsku (nebo chcete-li seatovsku a hondovsku) do sloupku dveří. Pohání ho motory 1,3 a 2,0 litru.

Autoři: ,




Nejčtenější

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Další z rubriky

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.