Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čínské rodinné auto jen za 300 tisíc korun?

  9:56aktualizováno  9:56
Frankfurt - Čínská automobilka Geely existuje pouhých sedm let. Z jejích čtyř továren vyjíždí sedm typů pod značkami Geely a Maple. Evropský zástupce společnosti Jerry Gao však říká, že firma může každý rok přinést dva nové modely.

Čínská automobilka Geely existuje pouhých sedm let. Z jejích čtyř továren vyjíždí sedm typů pod značkami Geely a Maple. Evropský zástupce společnosti Jerry Gao však říká, že firma může každý rok přinést dva nové modely.

Kdy chce automobilka Geely nabídnout Evropanům svá auta?

Zatím nás brzdí emisní norma Euro 4, naše modely splňují normu Euro 3. Jakmile vyřešíme tento problém a budeme mít spolehlivého a silného partnera, který nám ve vstupu do Evropy pomůže, nabídneme Evropě svá auta. Prozatím vše směřuje k roku 2007. Nyní plánujeme vstup na bulharský a polský trh, ve hře jsou samozřejmě i další země.

A co Česko?

Je jednou z variant. Plánujeme spolupráci s českými firmami. Hledáme takové partnery, kteří nám umějí pomoci se vstupem a orientací pro nás na neznámém trhu. Kteří mají zázemí a zkušenosti s prodejem aut. Druhým velkým problémem, který musíme vyřešit, je prodejní síť a servisní zázemí. Evropský zákazník vyžaduje kvalitu v poprodejním servisu. Nechceme vstupovat na trh, dokud nemáme tyto věci vyřešené. Prozatím spolupracujeme s korejskými výrobci, například s Hyundai, v elektronice nám pomáhá Bosch, design svěřujeme italským designérům.

Jaké auto by chtělo Geely nabídnout Evropanům?

Dobré auto pro normální lidi. Klasický rodinný vůz. Za cenu pod hladinou korejských aut. Prozatím nevíme, jaký model za tři roky nabídneme na evropském trhu. Jsme schopni uvést na trh každý rok dva nové modely. Náš čtyřapůlmetrový sedan Maple Marindo by dnes na evropském trhu mohl stát lehce nad deset tisíc eur (zhruba 293 tisíc korun).

Pět aut do tří let - šéf Škodovky prozrazuje plány ...čtěte rozhovor

Autoři: ,




Nejčtenější

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.