Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Postavil parádní elektrosport, na silnici s ním nesmí

aktualizováno 
Chen Yinxi je nadšeným fanouškem automobilového designu a i když musí pracovat v otcově továrně, našel si dostatek času na vybudování vlastní verze "supersportu" s elektrickým pohonem. U fanoušků sklidil na výstavě velké nadšení, čínské úřady už tolik pochopení pro jeho vůz neměly.

Krásně tvarované dveře jsou opravdu originální, celkový design pak odkazuje na supersporty z dílen renomovaných designérských značek. | foto: Profimedia.cz

Na letošním ročníku výstavy Hainan International Automotive Industry v Číně čekalo na návštěvníky jedno překvapení. Červený elektromobil s působivým designem postavil teprve 27letý Chen Yinxi ve svém volném čase v maličké garáži a na výstavě se mu dostalo velice vřelého přijetí.

Chen Yinxi byl odmalička velkým fanouškem automobilového designu a tento obor dokonce dva roky studoval. Jeho rodina si ale nepřála, aby se svému koníčku věnoval i profesionálně. Očekávalo se, že nastoupí do práce v rodinné továrně, kterou by měl jednou zdědit. Mladý muž souhlasil, ale svého koníčku se odmítl vzdát

Chen Yinxi si postavil vlastní elektromobil, čínské úřady mu ale nevydaly povolení pro jízdu na silnici.

Sám si vymyslel koncept elektromobilu s krásným designem supersportu a věnoval mu více než půl roku práce a všechny své vlastní úspory, v přepočtu více než 100 tisíc korun.

Červený bourák sice vzbuzuje dojem pořádně nabroušeného stroje, ale zdání v tomto případě klame. Červený futuristický bourák dosáhne maximální rychlosti 60 km/hod a navíc nedostal od čínských úřadů povolení k jízdě po silnici.

Fotogalerie

Pro mladého muže jde ale o splněný sen. Určitou oporu nakonec získal i od svého otce Chen Ziminga. „Bylo by skvělé, kdyby si automobil mého syna získal pozornost některého ze světových výrobců.“ A také doufá, že by synův nápad mohl pomoci rodinnému rozpočtu. Podle jeho slov zatím jediný příjem vynesl pronájem vozu pro fotografování.

Některé Chenovy nápady jsou neotřelé a mezi auty nevídané, třeba dveře jsou propojené s předními blatníky, takže se při otevření odhalí velká část boku vozu. Zašpičatělá kabina organicky navazuje na karoserii. Celá kreace v mnohém připomíná výtvory velkého mága aerodynamiky a biodesignu - více čtěte zde.

Krásný elektrický motorsport, ovšem s daleko lepšími parametry a ve velice profesionálním provedení, nedávno představili také čeští studenti. Přečtěte si: Parádní elektromobil českých studentů směřuje do výroby

Autoři: ,


Témata: Elektromobil


Nejčtenější

Audi ukázalo zmenšený model Q2, který se s využitím kamer a ultrazvukových...
Audi se jízdu bez řidiče musí naučit sama

Německá značka Audi pracuje na systému autonomního řízení, který se učí podle šoféra. Asistenční systémy s umělou inteligencí se dostanou již do příští A8.  celý článek

Autobus sjel na Kolínsku do příkopu, hasiči evakuovali 28 osob (13.1.2017).
Silnice jsou úzké a auta široká. Ke sjetí na krajnici je čím dál blíže

Redakce iDNES.cz dlouhodobě sleduje frekventovanou silnici třetí třídy na východním okraji Prahy. Komunikace 0126a je velmi úzká, s okrajem vozovky začíná...  celý článek

Shineray XY400
Na jaře dorazí nová Jawa 350 OHC. Základ bude čínský

Po letech spekulací se milovníci motocyklů Jawa dočkají, ještě před startem letošní motorkářské sezony má dorazit nový model. Jawa 350 OHC by měla mít základ...  celý článek

Cadillac Trump Golden Series Limousine
Trump miluje Cadillac. Sám jednoho vymyslel a vyrobili mu ho mafiáni

Nový americký prezident Donald Trump v minulosti proslul jako realitní magnát a hoteliér. Svoje jméno, které si sám cení na tři miliardy dolarů, ovšem nyní...  celý článek

Paolo Stanzani a Lamborghini Miura
Stvořitel automobilové sexbomby zemřel

Zemřel Paolo Stanzani, geniální inženýr, z jehož rýsovacího prkna pochází jedno z nejslavnějších aut všech dob, Lamborghini Miura. Bylo mu 81 let. Stál za...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.