Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Postavil parádní elektrosport, na silnici s ním nesmí

aktualizováno 
Chen Yinxi je nadšeným fanouškem automobilového designu a i když musí pracovat v otcově továrně, našel si dostatek času na vybudování vlastní verze "supersportu" s elektrickým pohonem. U fanoušků sklidil na výstavě velké nadšení, čínské úřady už tolik pochopení pro jeho vůz neměly.

Krásně tvarované dveře jsou opravdu originální, celkový design pak odkazuje na supersporty z dílen renomovaných designérských značek. | foto: Profimedia.cz

Na letošním ročníku výstavy Hainan International Automotive Industry v Číně čekalo na návštěvníky jedno překvapení. Červený elektromobil s působivým designem postavil teprve 27letý Chen Yinxi ve svém volném čase v maličké garáži a na výstavě se mu dostalo velice vřelého přijetí.

Chen Yinxi byl odmalička velkým fanouškem automobilového designu a tento obor dokonce dva roky studoval. Jeho rodina si ale nepřála, aby se svému koníčku věnoval i profesionálně. Očekávalo se, že nastoupí do práce v rodinné továrně, kterou by měl jednou zdědit. Mladý muž souhlasil, ale svého koníčku se odmítl vzdát

Chen Yinxi si postavil vlastní elektromobil, čínské úřady mu ale nevydaly povolení pro jízdu na silnici.

Sám si vymyslel koncept elektromobilu s krásným designem supersportu a věnoval mu více než půl roku práce a všechny své vlastní úspory, v přepočtu více než 100 tisíc korun.

Červený bourák sice vzbuzuje dojem pořádně nabroušeného stroje, ale zdání v tomto případě klame. Červený futuristický bourák dosáhne maximální rychlosti 60 km/hod a navíc nedostal od čínských úřadů povolení k jízdě po silnici.

Fotogalerie

Pro mladého muže jde ale o splněný sen. Určitou oporu nakonec získal i od svého otce Chen Ziminga. „Bylo by skvělé, kdyby si automobil mého syna získal pozornost některého ze světových výrobců.“ A také doufá, že by synův nápad mohl pomoci rodinnému rozpočtu. Podle jeho slov zatím jediný příjem vynesl pronájem vozu pro fotografování.

Některé Chenovy nápady jsou neotřelé a mezi auty nevídané, třeba dveře jsou propojené s předními blatníky, takže se při otevření odhalí velká část boku vozu. Zašpičatělá kabina organicky navazuje na karoserii. Celá kreace v mnohém připomíná výtvory velkého mága aerodynamiky a biodesignu - více čtěte zde.

Krásný elektrický motorsport, ovšem s daleko lepšími parametry a ve velice profesionálním provedení, nedávno představili také čeští studenti. Přečtěte si: Parádní elektromobil českých studentů směřuje do výroby

Autoři: ,


Témata: Elektromobil


Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Typologie řidičů: Jste hujer, kšiltovkář, nebo vybržďovač?

V ranní koloně možná máte pocit, že vás obklopují jen samí osli a pakoně. Takový přístup k typologii šoférů je však silně nevědecký, byť možná pochopitelný. S...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
OBRAZEM: Čínská auta budoucnosti už nejsou k smíchu, učí se od Evropy

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Ještě před pár lety byly čínské autosalony přehlídkou bizarností. Dnes je Šanghaj jednou z nejdůležitějších autopřehlídek vůbec. Domácí výrobci získávají na...  celý článek

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Dieselgate: Německo i ČR brzdí reformu kolem emisí aut

Německo, ale i další země včetně České republiky, brzdí sérii evropských reforem, které mají zabránit opakování skandálu s emisemi naftových aut. Napsal to...  celý článek

S chytrou krabičkou můžete projíždět ta mýtnici branou označenou ENC. Je to
Evropská komise chce konec dálničních známek a mýtné podle emisí CO2

Evropská komise navrhuje diferencovat sazby mýtného pro osobní i nákladní automobily i autobusy podle emisí CO2, které vypouštějí. Plánuje zrušení dálničních...  celý článek

Setinová rallye 7 Castles Trial 2017
OBRAZEM: Autoveteráni šplhali na hrady a zámky, závodili o setiny

Pohodové setkání v ospalém sobotním ránu, po kterém následuje uvolněná projížďka malebnou krajinou, je to jen na pohled. V setinové rallye se skutečně bojuje o...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.