Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Postavil parádní elektrosport, na silnici s ním nesmí

aktualizováno 
Chen Yinxi je nadšeným fanouškem automobilového designu a i když musí pracovat v otcově továrně, našel si dostatek času na vybudování vlastní verze "supersportu" s elektrickým pohonem. U fanoušků sklidil na výstavě velké nadšení, čínské úřady už tolik pochopení pro jeho vůz neměly.

Krásně tvarované dveře jsou opravdu originální, celkový design pak odkazuje na supersporty z dílen renomovaných designérských značek. | foto: Profimedia.cz

Na letošním ročníku výstavy Hainan International Automotive Industry v Číně čekalo na návštěvníky jedno překvapení. Červený elektromobil s působivým designem postavil teprve 27letý Chen Yinxi ve svém volném čase v maličké garáži a na výstavě se mu dostalo velice vřelého přijetí.

Chen Yinxi byl odmalička velkým fanouškem automobilového designu a tento obor dokonce dva roky studoval. Jeho rodina si ale nepřála, aby se svému koníčku věnoval i profesionálně. Očekávalo se, že nastoupí do práce v rodinné továrně, kterou by měl jednou zdědit. Mladý muž souhlasil, ale svého koníčku se odmítl vzdát

Chen Yinxi si postavil vlastní elektromobil, čínské úřady mu ale nevydaly povolení pro jízdu na silnici.

Sám si vymyslel koncept elektromobilu s krásným designem supersportu a věnoval mu více než půl roku práce a všechny své vlastní úspory, v přepočtu více než 100 tisíc korun.

Červený bourák sice vzbuzuje dojem pořádně nabroušeného stroje, ale zdání v tomto případě klame. Červený futuristický bourák dosáhne maximální rychlosti 60 km/hod a navíc nedostal od čínských úřadů povolení k jízdě po silnici.

Fotogalerie

Pro mladého muže jde ale o splněný sen. Určitou oporu nakonec získal i od svého otce Chen Ziminga. „Bylo by skvělé, kdyby si automobil mého syna získal pozornost některého ze světových výrobců.“ A také doufá, že by synův nápad mohl pomoci rodinnému rozpočtu. Podle jeho slov zatím jediný příjem vynesl pronájem vozu pro fotografování.

Některé Chenovy nápady jsou neotřelé a mezi auty nevídané, třeba dveře jsou propojené s předními blatníky, takže se při otevření odhalí velká část boku vozu. Zašpičatělá kabina organicky navazuje na karoserii. Celá kreace v mnohém připomíná výtvory velkého mága aerodynamiky a biodesignu - více čtěte zde.

Krásný elektrický motorsport, ovšem s daleko lepšími parametry a ve velice profesionálním provedení, nedávno představili také čeští studenti. Přečtěte si: Parádní elektromobil českých studentů směřuje do výroby

Autoři: ,


Témata: Elektromobil


Nejčtenější

Subaru XV
Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.  celý článek

Pneumatiky před sezonou tradičně testují evropské autokluby
Co obout na léto: nejdražší gumy nemusí být nejlepší

Evropské autokluby už tradičně testují před sezonami pneumatiky pro nejžádanější vozy. První testy poradí, jaké letní pneumatiky zvolit pro vozy velikosti...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Potvrzeno: benzinové škodovky dostanou částicové filtry příští rok

Nové benzinové motory budou muset plnit stejné limity emisí pevných částic jako diesely. Zprvu to bude platit jen pro nově homologované modely, později pro...  celý článek

Opel Insignia
První jízda: Francouzi nakoupili dobře, nový Opel Insignia se povedl

Kdyby koncern PSA koupil Opel jen kvůli nové generaci Insignie, udělal by dobře. Nová vlajková loď Opelu nejen skvěle vypadá, ale i slušně jezdí. Navíc její...  celý článek

Škoda Vision E
Škoda odhalila jméno nového konceptu pro Čínu, bude to Vision E

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, pro kterou je to po stránce objemu prodejů největší trh. Na autosalon...  celý článek

Renault Master L2H2 2.3dCi...
Renault Master L2H2 2.3dCi...

r.v. 2015, naj. 4 391 km, diesel, 1. majitel
549 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.