Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Postavil parádní elektrosport, na silnici s ním nesmí

aktualizováno 
Chen Yinxi je nadšeným fanouškem automobilového designu a i když musí pracovat v otcově továrně, našel si dostatek času na vybudování vlastní verze "supersportu" s elektrickým pohonem. U fanoušků sklidil na výstavě velké nadšení, čínské úřady už tolik pochopení pro jeho vůz neměly.

Krásně tvarované dveře jsou opravdu originální, celkový design pak odkazuje na supersporty z dílen renomovaných designérských značek. | foto: Profimedia.cz

Na letošním ročníku výstavy Hainan International Automotive Industry v Číně čekalo na návštěvníky jedno překvapení. Červený elektromobil s působivým designem postavil teprve 27letý Chen Yinxi ve svém volném čase v maličké garáži a na výstavě se mu dostalo velice vřelého přijetí.

Chen Yinxi byl odmalička velkým fanouškem automobilového designu a tento obor dokonce dva roky studoval. Jeho rodina si ale nepřála, aby se svému koníčku věnoval i profesionálně. Očekávalo se, že nastoupí do práce v rodinné továrně, kterou by měl jednou zdědit. Mladý muž souhlasil, ale svého koníčku se odmítl vzdát

Chen Yinxi si postavil vlastní elektromobil, čínské úřady mu ale nevydaly povolení pro jízdu na silnici.

Sám si vymyslel koncept elektromobilu s krásným designem supersportu a věnoval mu více než půl roku práce a všechny své vlastní úspory, v přepočtu více než 100 tisíc korun.

Červený bourák sice vzbuzuje dojem pořádně nabroušeného stroje, ale zdání v tomto případě klame. Červený futuristický bourák dosáhne maximální rychlosti 60 km/hod a navíc nedostal od čínských úřadů povolení k jízdě po silnici.

Fotogalerie

Pro mladého muže jde ale o splněný sen. Určitou oporu nakonec získal i od svého otce Chen Ziminga. „Bylo by skvělé, kdyby si automobil mého syna získal pozornost některého ze světových výrobců.“ A také doufá, že by synův nápad mohl pomoci rodinnému rozpočtu. Podle jeho slov zatím jediný příjem vynesl pronájem vozu pro fotografování.

Některé Chenovy nápady jsou neotřelé a mezi auty nevídané, třeba dveře jsou propojené s předními blatníky, takže se při otevření odhalí velká část boku vozu. Zašpičatělá kabina organicky navazuje na karoserii. Celá kreace v mnohém připomíná výtvory velkého mága aerodynamiky a biodesignu - více čtěte zde.

Krásný elektrický motorsport, ovšem s daleko lepšími parametry a ve velice profesionálním provedení, nedávno představili také čeští studenti. Přečtěte si: Parádní elektromobil českých studentů směřuje do výroby

Autoři: ,


Témata: Elektromobil


Nejčtenější

Opel Astra
GM se zbavuje evropské divize, zájem Francouzů o Opel dává smysl málokomu

Francouzský Peugeot se uchází o německý Opel. Spojená automobilka by se stala evropskou dvojkou, podle expertů však transakce nedává smysl. Oba podniky jsou v...  celý článek

Volha Gaz 21
Jak se kupovala auta v SSSR: do několikaleté fronty nemohl každý

Uteklo skoro čtvrt století od chvíle, kdy se auta stala pro obyvatele Ruska dostupným zbožím. Už je ale dávno zapomenuto, jak se opatřovala auta za dob...  celý článek

Projeli jsme padesátiletou motorku JAWA 250 Junior
Zážitek na celý život: zkusili jsme legendární Jawu Junák na okruhu

Letos slaví motocykl JAWA Junák, neboli JAWA 250 Junior, výročí 50 let. Vznikl v době, kdy se tato tradiční česká značka snažila držet krok se světovou...  celý článek

Prototyp elektromobilu značky Mercedes-Benz.
Mercedes věří elektromobilům. Promění největší motorárnu, ušetří za lidi

Německý koncern Daimler věří v budoucnu hlavně elektrickému pohonu automobilů. Firma oznámila, že svoji největší motorárnu v Untertürkheim ve Stuttgartu...  celý článek

Ferrari 166 MM/212 Export Uovo z roku 1950
Autofotka týdne: Krásné vejce, kterým Ferrari pohrdl, míří do dražby

Giannino Marzotto, ve své době populární závodník a dědic textilních továren, měl tolik odvahy, že o tehdejších Ferrariho výtvorech veřejně řekl, že jsou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.