Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Číslo 5 ožije v Paříži!

  18:41aktualizováno  18:41
Pro Mazdu MX-Flexa, představenou na autosalonu v Ženevě, skončil čas her. Už není pouhým konceptem, na pařížském autosalonu vstoupí do světa dospělých - sériových aut a začne bojovat o přízeň řidičů. Novinka zůstává u číselného označení, ve showroomech ji najdeme pod číslem 5.

Pětkové "Zoom-zoom"
Dynamický design, kterým oplývají Mazdy poslední doby, je vlastní i velkoprostorové novince. Mazda 5 tak doplňuje číselnou (a modelovou) řadu: 2...3...6...(RX)8.

6+jedna
Do šesti až sedmimístného MPV - konfigurace interiéru je závislá na jednotlivém trhu -  se posádka na zadní sedadla dostane párem posuvných dveří. Šest plnohodnotných míst bude doplněno buď jedním "nouzovým", nebo zůstane více prostoru pro zavazadla.

Dva + dva
V nabídce dva zážehové a dva vznětové motory vybavené technologií common-rail. Mazda o nich prozatím neprozradila žádné bližší údaje.  Podle nepotvrzených zpráv by se mělo jednat v obou případech o motory s objemy 1,6 a 2,0 litru.

Bližší informace se dozvíme až v průběhu autosalonu. Prozatím alespoň míry ženevské studie MX-Flexa, ze které "pětka" vychází:

Rozměry

Délka x šířka x výška (mm)

4470 x 1745 x 1650

Rozvor (mm)

2750

Rozchod vpředu/vzadu (mm)

1540/1525

Podvozek

Přední náprava

MCPherson

Zadní náprava

víceprvková

Brzdy

vpředu i vzadu vzduchem chlazené kotoučové

Pneumatiky

235/50 R18


Mazda MX-Flexa měla pod kapotou šestnáctiventilový čtyřválec 2,3 litru s maximálním výkonem 126 kW (při 6 500 ot./min) a maximem kroutícím momentu 214 Nm (při 4 000 ot./min). Motor spolupracoval se čtyřstupňovou automatickou převodovkou.

Do šesti až sedmimístného MPV - konfigurace interiéru je závislá na jednotlivém trhu - se posádka na zadní sedadla dostane párem posuvných dveří.

V Ženvě představená studie měla pod kapotou šestnáctiventilový čtyřválec 2,3 litru s maximálním výkonem 126 kW (při 6 500 ot./min) a maximálním kroutícím momentu 214 Nm (při 4 000 ot./min).

Mazda MX-Flexa: ženevská studie MPV měla čtyřstupňovou automatiskou převodovku

Mazda MX-Flexa: studie představené na autosalonu v Ženevě v březnu 2003

Mazda MX-Flexa: studie představená v Ženevě v roce 2003

Mazda MX-Flexa

Autoři: ,




Nejčtenější

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.