Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Číslo pět žije! Velký peugeot se těší na start s hybridním pohonem všech kol

  12:30aktualizováno  12:30
Hlavní roli bude na stánku francouzské automobilky na autosalonu v Ženevě hrát koncept pojmenovaný "5 by Peugeot". Sériová verze už se od konceptu moc lišit nebude, ponese podle všeho označení 508 a zamíří mezi stávající modely 407 a 607. Bude chtít odloudit zákazníky třeba superbu nebo Fordu Mondeo.

Koncept 5 by Peugeot | foto: Peugeot

Peugeoty 504 a 505 jsou dodnes obdivované modely 70. a 80. let. Obrovské, pohodlné, praktické... ne nadarmo na ně dodnes nedají dopustit taxikáři v mnoha koncích světa. Stojí za vzpomínku, že verze kombi modelu 505 byla dokonce sedmimístná a "pětsetčtyřka" přežila ve výrobě v neevropských verzích až do nového tisíciletí. Novinka, kterou koncept předznamenává, vrátí peugeotí "řadu pět" do hry.

Koncept 5 by PeugeotKoncept 5 by Peugeot

508

Označení modelu zatím automobilka oficiálně nepotvrdila, ale je skoro jisté. Jako 408 - která by byla logickým nástupcem Peugeotu 407 - jej označit nemůže. Toto pojmenování dostal před nedávnem nový sedan postavený na podvozku Peugeotu 308, který je určený pro čínský trh.

Podle prohlášení automobilky nový koncept "představuje ambice značky v kategorii luxusních sedanů". Už bylo na čase, v nabídce Peugeotu totiž dodnes přežívá "dinosaurus" v podobě na pohled dodnes krásného, ale technicky přežitého Peugeotu 607. Na druhé straně je tu menší model 407, který už přestává moderním konkurentům stačit (vyrábí se už šestým rokem).

Mezi oba modely se chystaná novinka zařadí jak výbavou, tak i třeba rozměry. S délkou 486 centimetrů mezi ně akorát zapadne: Peugeot 407 měří 469 a Peugeot 607 je dlouhý 490 centimetrů.

"Pětka" je také výkladní skříní hybridní technologie Peugeotu, kterou příští rok přiveze do sériové výroby bachratý model 3008. V "pětkovém" peugeotu pohání 200 elektro-naftových koní všechna devatenáctipalcová kola. Koncept umí jezdit také jen na elektřinu. Velký, klasicky tvarovaný peugeot se chlubí také nízkými emisemi CO2: 99 g/km.

V hybridním soustrojí hraje hlavní roli turbodiesel 2.0 HDI FAP 120 kW (163 k), který roztáčí kola přední nápravy, zadní kola pohání elektromotor 27 kW (37 k). Tabulková spotřeba má být dietních 3,8 l/100 km.

5 BY PEUGEOT v číslech
délka x šířka x výška x rozvor (mm) 4860 x 1880 x 1420 x 2815
rozchod přední/zadní (mm) 1643/1614
hybridní pohon 2,0 HDI 163 k + elektromotor 37 k

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.