Koncept 5 by Peugeot

Koncept 5 by Peugeot | foto: Peugeot

Číslo pět žije! Velký peugeot se těší na start s hybridním pohonem všech kol

  • 100
Hlavní roli bude na stánku francouzské automobilky na autosalonu v Ženevě hrát koncept pojmenovaný "5 by Peugeot". Sériová verze už se od konceptu moc lišit nebude, ponese podle všeho označení 508 a zamíří mezi stávající modely 407 a 607. Bude chtít odloudit zákazníky třeba superbu nebo Fordu Mondeo.

Peugeoty 504 a 505 jsou dodnes obdivované modely 70. a 80. let. Obrovské, pohodlné, praktické... ne nadarmo na ně dodnes nedají dopustit taxikáři v mnoha koncích světa. Stojí za vzpomínku, že verze kombi modelu 505 byla dokonce sedmimístná a "pětsetčtyřka" přežila ve výrobě v neevropských verzích až do nového tisíciletí. Novinka, kterou koncept předznamenává, vrátí peugeotí "řadu pět" do hry.

Koncept 5 by PeugeotKoncept 5 by Peugeot

508

Označení modelu zatím automobilka oficiálně nepotvrdila, ale je skoro jisté. Jako 408 - která by byla logickým nástupcem Peugeotu 407 - jej označit nemůže. Toto pojmenování dostal před nedávnem nový sedan postavený na podvozku Peugeotu 308, který je určený pro čínský trh.

Podle prohlášení automobilky nový koncept "představuje ambice značky v kategorii luxusních sedanů". Už bylo na čase, v nabídce Peugeotu totiž dodnes přežívá "dinosaurus" v podobě na pohled dodnes krásného, ale technicky přežitého Peugeotu 607. Na druhé straně je tu menší model 407, který už přestává moderním konkurentům stačit (vyrábí se už šestým rokem).

Mezi oba modely se chystaná novinka zařadí jak výbavou, tak i třeba rozměry. S délkou 486 centimetrů mezi ně akorát zapadne: Peugeot 407 měří 469 a Peugeot 607 je dlouhý 490 centimetrů.

"Pětka" je také výkladní skříní hybridní technologie Peugeotu, kterou příští rok přiveze do sériové výroby bachratý model 3008. V "pětkovém" peugeotu pohání 200 elektro-naftových koní všechna devatenáctipalcová kola. Koncept umí jezdit také jen na elektřinu. Velký, klasicky tvarovaný peugeot se chlubí také nízkými emisemi CO2: 99 g/km.

V hybridním soustrojí hraje hlavní roli turbodiesel 2.0 HDI FAP 120 kW (163 k), který roztáčí kola přední nápravy, zadní kola pohání elektromotor 27 kW (37 k). Tabulková spotřeba má být dietních 3,8 l/100 km.

5 BY PEUGEOT v číslech
délka x šířka x výška x rozvor (mm) 4860 x 1880 x 1420 x 2815
rozchod přední/zadní (mm) 1643/1614
hybridní pohon 2,0 HDI 163 k + elektromotor 37 k