Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Citroën C-AirPlay: Hromádka radostí

  17:25aktualizováno  5. prosince 10:20
Venku se žení ledoví obři, sužují mírné pásmo ledovým krunýřem a drží rtuť v teploměrech proklatě nízko. Citroën ale opět okázale ignoruje konvence v prosinci vystavil na odiv zbrusu nový polokabriolet. Další čarovný rej křivek z produkce dvou šípů se představil v Bologni.

Citroën C-AirPlay používá osvědčenou techniku, příslušnou stávajícím malým citroënům; šestnáctiventilový zážehový čtyřválec 1,6 l 80 kW s robotizovanou převodovkou Sensodrive a ekologickým systémem Stop & Start, vypínajícím motor při zastavení v městském popojíždění.

Důvod vzniku extravagantně tvarovaného prototypu jako obvykle není jednoznačný; nejpravděpodobnější verze zní, že se jedná o takřka finální podobu nástupce originálního kabrioleto-pickupu pluriel.

Z některých křivek lze i spekulovat o podobě budoucích nejmenších citroënů. 

Další novinka s erbem citroenu se bude jmenovat po slavném kubistovi - druhá generace elegantního zástupce kategorie minivanů se pod jménem Picasso objeví nejspíš příští rok v Paříži. Oblíbený čtyřapůlmetrový minivan nabídne pěti- a prodlouženou sedmimístnou verzi a paletu zážehových a vznětových motorů s podstatně zvýšenými výkony.

Další obrázky:

AirPlay tedy moc místa na světě nezabírá; vnější rozměry činí jen 3,3 x 1,68 x 1,39 m (d x š x v) a rozvor 2,23 metru.

Je sám o sobě velice kompaktní, ovšem vypadá ještě menší a dokonce si i při vskutku minimální délce dovolil luxus silně skloněných obou čel a designérsky rozmáchlé zádě s autorsky náročnými koncovými světly se světlovody.

Vysoké bočnice odlehčují neobvyklá okénka ve dveřích, prosvětlující interiér.

2+2 místná targa s výstředním, do červena laděným interiérem, je znatelně menší než pluriel, je dokonce možné, že do všech směrů – zejména do výšky – nabízí jen naprosto nezbytné minimum milimetrů.

Ovšem zamýšlené cílové skupině případná intimní vzájemná blízkost jistě vadit nebude…

Citroën C-AirPlay

Citroën C-AirPlay

Citroën C-AirPlay

Citroën C-AirPlay

Citroën C-AirPlay

Citroën C-AirPlay

Citroën C-AirPlay

Citroën C-AirPlay

Citroën C-AirPlay

Citroën C-AirPlay

Citroën C-AirPlay

Citroën C-AirPlay

Citroën C-AirPlay

Citroën C-AirPlay

Autoři:




Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.