Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Citroën C2: pro maminku i závodníka

  12:20aktualizováno  12:20
Nové "ošklivé kačátko" na sebe řádně upozornilo už na autosalonu v Ženevě. Představení ostré verze nového miniauta z produkce francouzské automobilky mělo především navnadit veřejnost na oficiální premiéru civilní verze Citroënu C2, která se chystá na letošní frankfurtský autosalon.

Parametry a fotografie nástupce oblíbeného saxa je však možné prostudovat už nyní.

Přes tři a půl metru dlouhé autíčko bude v nabídce pouze ve třídveřovém provedení. Svými malými rozměry 3,66 x 1,66 x 1,46 m (délka x šířka x výška) spadá jednoznačně do kategorie "nákupních tašek", schopných otočit se "na pětníku". C2 si vypůjčila podvozkovou platformu z většího bratříčka C3 s rozvorem 2,31 metru.

Design karoserie nabízí několik zajímavých prvků, které budou vozítko odlišovat od konkurence.

Při pohledu z boku zaujme "rozbitá" linie spodní hrany oken. Pod velkým úhlem skloněná zadní partie, vystouplé boky blatníků a zajímavě tvarované zadní světlomety dávají malému Francouzovi šarm.

Dvoudílné, horizontálně dělené, třetí dveře jsou pak už jen logickým řešením pro vůz konstruovaný pro provoz ve městě. Horní díl lze otevřít i ve stísněném prostoru mezi zaparkovanými automobily, spodní díl snese zatížení až 100 kg, lze jej tak využít jako sedátko, při nakládce zase usnadní manipulaci s těžšími předměty. Ovládání zadních dveří má na starosti elektrický mechanismus - stačí pouhý dotyk prstu.

"Uličnickým" výrazem chce "cé-dvojka" oslovit především řidičky. Dynamické linie, mající přitáhnout pohledy mužů, pak dávají "malému citrónku"  sportovní vzhled. V kombinaci s nejsilnějším motorem nabídky, kterým je šestnáctiventilová "jedna-šestka", přiláká i mladé "závodníky".

Takto vybavený Citröen C2, "vyšperkovaný" spojlery a šestnáctipalcovými koly, bude v nabídce figurovat pod označením VTR.

V interiéru nalezneme množství nápaditých detailů: hlavici řadící páky z čirého plastu v barvě čalounění (zelená, modrá, červená), "tajná" schránka v zadních dveřích apod.

Hitem nejnovějších modelů jsou posuvná zadní sedadla. "Cé-dvojka" proto nesmí zůstat pozadu. Záleží už jen na pasažérech, chtějí-li do kufru uložit o tašku více, či pojede-li na zadním sedadle dvoumetrový čahoun.

Moderní auto se neobejde bez prvků starajících se o ochranu posádky. O bezpečí všech čtyř cestujících se tak u Citroënu C2 starají systémy ABS, airbagy řidiče a spolujezdce či boční a hlavové airbagy, v nabídce nebudou chybět ani systémy ESP a ASR.

Ovládání C2 usnadní posilovač řízení s variabilním účinkem či parkovací asistent.

Z položek základní a volitelné výbavy stojí za zmínku alespoň volant nastavitelný ve dvou směrech, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, palubní počítač, automatické světlomety a stěrače, či tempomat.

Nabídka pohonných jednotek by zpočátku měla zahrnovat čtyři agregáty, z nichž pouze jeden bude dieselový.

Zážehové motory o objemech 1,1; 1,4 a 1,6 litru nabídnou 61; 75 a 110 koní výkonu. Spořivější řidiče pak uspokojí motor 1,4 HDi, využívající systém přímého vstřikování paliva Common Rail o výkonu 70 koní.


Nabídka převodovek zahrnuje jak klasickou manuální, tak i automatickou Sensodrive. Samočinná převodovka, známá z většího Citroenu C3, spojuje výhody automatické převodovky (automatický režim) a manuálního řazení pomocí páček pod volantem (případně pákou voliče převodovky).


První Citroeny C2 by měly nové majitele potěšit během letošního listopadu, za ceny začínající přibližně na 11 tisících Euro.

Citroën C2

 

Počet dveří

3

Délka

3,66 m

Šířka

1,66 m

Výška

1,46 m

Rozvor

2,31 m

Průměr otáčení

9,6 m

Převodovka

manuální; automatická Sensodrive

Kola

14"; 15"; 16"

Uvedení do prodeje

konec roku 2003

Předpokládaná cena

11 000 Euro

1.6 16V
Motor zážehový
Výkon 80 kW/
5750 ot.
Moment 147 Nm/
4000 ot.

1.1
Motor zážehový
Výkon

44 kW/
5500 ot.

Moment 94 Nm/
3200 ot.
1.4i
Motor zážehový
Výkon 54 kW/
5400 ot.
Moment 118 Nm/
3200 ot.

1.4 HDi
Motor vznětový
Výkon 50 kW/
4000 ot.
Moment 150 Nm/
1750 ot.

Citroen C2 - zezadu

Citroen C2 - kufr

Citroen C2 - interiér

Citroen C2 - zadní sedadla

Citroen C2 VTR

Citroen C2

Citroen C2 VTR

Citroen C2 VTR

Citroen C2

Citroen C2 - z boku

Citroen C2 - přístrojová deska

Citroen C2 - řadicí páka

Autoři:




Nejčtenější

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.