Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Francouzského blázna nepřehlédnete. Z Citroënu C3 je kouzelný excentrik

aktualizováno 
Citroën vždy uměl postavit vzhledem výjimečné auto. Možná ne krásné, ale rozhodně nezaměnitelné s čímkoliv jiným. Po ulítlém crossoveru s ještě bláznivějším jménem Cactus se představuje jeho příbuzný. Novou generaci Citroënu C3 poznáte na první pohled. Už kvůli těm airbagům proti nákupním košíkům.

V Paříži bude o něco menší tlačenice, vyhlásili tam zákaz vjezdu starým autům. Ale tolik jich zase nebude, a tak stále půjde v přehuštěném pařížském šrumci o plechy a nárazníky. Právě tam se bude nová C3 vyjímat. A to nejen svým vzhledem, když z Cactusu převzal měkké panely na bocích, které jsou odolné proti supermarketovému lišeji. Ovšem pozor, základní provedení se bude muset obejít bez nich. Ta parádička přece jen něco stojí a C3 stále zůstává klasickým malým autem.

Třetí generace C3 (od uvedení té první v roce 2002 se jich prodalo na 3,5 milionu) dorazí výhradně v pětidveřovém provedení, o třídveřáky totiž už dnes zákazníci nestojí. Proporce, velká kola, plastové brnění a další doplňky dávají nové C3 crossoverovitý vzhled, který dnes frčí. V porovnání s usedlými konkurenty od Fabie přes Opel Corsa po Kiu Rio je jeho design opravdu velmi odvázaný.

Fotogalerie

Délka je 399 centimetrů, rozvor 254 cm a do kufru se vejde 300 litrů nákladu. Veselá novinka má technický prazáklad svého předchůdce (a také koncernového bratrance Peugeotu 208), ale vzhledově je to úplně jiné auto. K těm venkovním airbagům dostane C3 také další speciality. Kromě klasické multimediální výzbroje, kvůli které zapomenete řídit a budete si auto plést s mobilem, je to hlavně širokoúhlá HD kamera (2 Mpx) s GPS a vnitřní pamětí 16 GB, umístěná na čelním skle u zpětného zrcátka. Řidič s ní může fotit a natáčet a vše sdílet na sociálních sítích nebo s policií, když zachytí bouračku nebo nepravost na silnici. V případě nehody se zapne automaticky a zaznamená 30 sekund před nárazem a minutu po něm. Namísto doinstalovávaných kamer je to elegantní řešení.

Kromě parkovací kamery nebo navigace bude v příplatkové výbavě také systém sledování mrtvého úhlu. To se hodí, i když máte boky vystlané gumou.

Může se hodit

C3

Citroën C3

Akční cena: 180 000 Kč,-

Další vozy značky Citroën na Automodul.cz

Základní benzinový motor má tři válce, atmosferické plnění, litr objemu a 68 koní. Větší dvanáctistovka (také tříválcová) má 82 a 110 koní, slabší je atmosferická, silnější má turbo. Základní manuální převodovka je pětistupňová, silnější motory budou mít o rychlost více. Šestistupňový automat (pravděpodobně robotizovaná skříň) bude k mání pro nejsilnější motor. Turbodiesely 1,6 mají výkon 75 nebo 100 koní.

Vyrábět se bude na Slovensku

Citroën C3 se bude vyrábět v Trnavě na západě Slovenska. „Jde v pořadí o čtvrtý model trnavské automobilky v její desetileté historii,“ řekl novinářům šéf slovenského závodu PSA Rémi Girardon. Novinka se naživo představí na podzimním autosalonu v Paříži, první vozy by se k zákazníkům měly dostat na konci letošního roku. První odhady startovací ceny se točí kolem čtvrt milionu korun, což je v této kategorii standard.

Investice automobilky do nového modelu dosáhly 80 milionů eur (2,2 miliardy korun). Trnavský závod PSA zaměstnává zhruba 3 500 pracovníků a dalších 800 pracovních míst vytvoří v souvislosti se spuštěním výroby nového vozu.

Citroën C3

PSA na Slovensku v současnosti montuje vozy Peugeot 208 a také Citroën C3 Picasso. Loni z výrobních linek závodu v Trnavě sjelo rekordních více než 303 tisíc vozů. Do roku 2018 plánuje továrna zvýšit produkci až k hranici 360 tisíc automobilů a již za dva roky by se polovinou na celkové výrobě měl podílet právě nový Citroën C3.

Automobilový průmysl je jedním z hlavních motorů slovenské ekonomiky. Země pod Tatrami je v přepočtu na obyvatele největším producentem aut. Kromě PSA mají své závody na Slovensku automobilky Kia Motors a Volkswagen. Na ně je navázaná řada výrobců komponent. V roce 2018 by výrobu na Slovensku měla spustit britská automobilka Jaguar Land Rover, která se loni dohodla se slovenskou vládou na výstavbě továrny u Nitry.

Autoři: ,




Nejčtenější

Mazda CX-5
Mazda CX-5 patří k nejpovedenějším SUV, ale v Praze tohle auto nechtějí

Tichý motor, živé reakce na plyn a kultivovaná lehkost při průjezdu zatáček – to je nová Mazda CX-5 v základním provedení s pohonem předních kol, které jsme...  celý článek

Lotus 3-Eleven
Čínská automobilka Geely koupí značky Proton a Lotus

Čínský výrobce automobilů Zhejiang Geely Holding Group koupí 49,9 procenta akcií malajsijské automobilky Proton a 51 procent jejího dceřiného britského výrobce...  celý článek

Audi A5 Sportback
Audi A5 Sportback je pro manažery, kterým nechtějí koupit sporťák

Audi A5 je ideální volbou pro manažera, který chce něco víc než „obyčejnou“ limuzínu. Sporťák mu ve firmě neprojde, ale chce něco, co aspoň sportovně vypadá a...  celý článek

Automobilový odborník Vít Pěkný (vlevo) a pražský radní Petr Dolínek (vpravo) v...
SUV jsou do centra města zbytečná, řekl pražský radní v Rozstřelu

Nekupujte SUV, nabádá pražský magistrát řidiče. Kampaň, která má odradit od jízdy velkými auty na vysokém podvozku do centra, v pořadu Rozstřel na iDNES.cz...  celý článek

Ilustrační snímek
Domácí rádce: Jak se rychle a zadarmo zbavit pneumatik

Kdo hodí ojetou pneumatiku do přírody, je barbar. Když už máte na to jezdit autem, máte jistě pár korun na likvidaci ojetých gum. Navíc nově existuje svozový...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.